همدان از الوند به اهداف گردشگری خود می رسد


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: به دنبال توزیع گردشگر به صورت یکنواخت در سراسر استان‌هستیم‌.

‌به گزارش ایسنا، ‌علی مالمیر سه شنبه شب در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، اظهار کرد: استفاده از فرصت های موجود در دامنه شمالی الوند اقدامی است که با مطالعه طرح های پیشنهادی و حمایت از طرح های موجود می‌تواند استان همدان را به اهداف گردشگری خود برساند.

وی ساماندهی دامنه شمالی الوند که شامل ۵ پهنه مورد حمایت است را موضوع مورد مطالعه در کارگروه دانست و تاریک دره، حیدره، دره مرادبیگ، سد اکباتان و گنجنامه را پهنه های مورد مطالعه در راستای توزیع گردشگر در استان همدان خواند.

مالمیر در ادامه ساماندهی سراب گیان در نهادند را اقدامی دیگر از موارد کارگروه گردشگری برشمرد و گفت: حضور مشاور در اجرای طرح ها و سپردن طرح به دست شرکت های خصوصی گامی موثر بوده و باید به آن توجه ویژه شود.

وی تصریح کرد: محدودسازی باغ ها و اراضی در محدوده گنجنامه یکی از مواردی است که نیازمندکارکارشناسی بوده و مانع عملیاتی شدن طرح است.

مالمیر خروجی هر طرح را از انجام آن مهمتر دانست و افزود: اینکه هر طرحی با جذب سرمایه گذار روبه رو شود و از همان ابتدای کار سرمایه گذار بداند ماحصل کار چیست؟ چارچوبی است که اداره کل میراث فرهنگی برای خود تعیین کرده است.

وی با اشاره به نتایج بسیار مطلوب از حضور سال گذشته در نمایشگاه بین المللی گردشگری برای استان همدان گفت: حضور همدان و غرفه ویژه استان در سال گذشته حضور گردشگر و مسافر را در نوروز‌۹۷ افزایش داد و امید است با همت سرمایه گذاران در نمایشگاه سال جاری نیز نتیجه مطلوب را به دست آوریم.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان