بولوار نماز در ترافیک تدبیر


بولوار نماز در ترافیک تدبیر

بررسی پرونده بولوار نماز در ستاد تدبیر استان به هفته آینده موکول شد


شهرآرا آنلاین - زهرا اسکندریان - جلسه‌ای که قرار بود روز گذشته برای بولوار نماز تدبیر کند، برگزار نشد. شنیده‌ها حاکی از آن است که علت تشکیل نشدن جلسه ستاد تدبیر استانداری خراسان رضوی، به تفاهم نرسیدن اعضا در نحوه برگزاری آن بوده است که احتمالا تصمیم‌گیری برای این موضوع به خارج از استان واگذار شود. اما دبیر این ستاد به شهرآرا گفته است که قربان میرزایی، سرپرست استانداری دیروز به دلیل سفر کاری در تهران بود و بنابراین امکان برگزاری این جلسه وجود نداشت.

علی رسولیان که مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری هم هست اظهار کرد: احتمالا این جلسه در هفته آینده برگزار شود.

٢٩مهر‌ماه امسال با تصویب طرح اراضی پادگان در کمیسیون ماده‌۵، ارتش متعهد به گشودن بولوار نماز شد. حتی بعد از آن هم خبر رسید که ارتش قول داده است با ارسال مصوبه کمیسیون ماده‌۵ به شورای عالی معماری و شهرسازی، این مسیر را باز ‌کند. اما هنوز این مجموعه نقشه‌های اصلاحی را برای پادگان به راه و شهرسازی ارائه نکرده است. روزهای آخر آذرماه بود که محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد در حاشیه چهل و پنجمین جلسه علنی شورای شهر به خبرنگاران گفت: ستاد عالی تدبیر استان که متشکل از مدیران ارشد استان و به ریاست استاندار خراسان رضوی است، احتمالا در این هفته تشکیل جلسه می‌دهد و با توجه به گزارش دستگاه‌های مختلف درباره مسدود بودن بولوار نماز تصمیم‌گیری می‌شود.

بعد از گذشت ٢ هفته، قرار بود دیروز جلسه ستاد تدبیر با حضور مسئولان مربوط به این حوزه و فرماندهان انتظامی و امنیتی برگزار شود اما این جلسه لغو شد.

عزت ارتش مصون بماند

لغو شدن این جلسه را امیر شهلا، عضو شورای شهر مشهد در کانال تلگرامی خود خبر داد و نوشت: «امیدوارم دوستان همت‌کرده و جلسه‌ جایگزین را هرچه زودتر برگزار کنند تا بازکردن یک گره‌ ساده، به خارج‌ استان کشیده‌ نشود. تصمیم‌گیران ارتشِ‌سرفراز نیک می‌دانند در قانون‌ شهر آن‌کسی که زورش‌بیشتر است، الزاما منطقش قوی‌تر نیست و نباید حرفش را به‌ هر قیمت به کرسی بنشاند.» او معتقد است میلیاردها‌ تومان خرج این راه شده و بستنش با بلوکه‌های‌ بتنی، بدون حکم‌‌قضایی، منطبق‌بر قانون‌ شهر نیست و برای مردم درد دارد.

شهلا در ادامه نوشته است که «استانداری، شهرداری و راه‌ و شهرسازی اهل تعامل‌ هستند. گذرگاه‌ عمومی باز شود، آن‌وقت پای‌ میز گفت‌وگو، سایر مسائل حل‌ می‌شود. ارتش برای مردم عزیز است. این عزت و قداست باید مصون بماند.»

روزهای اول شهریور ماه بود که بلوکه‌های بتنی در مسیر ورودی بولوار نماز قرار گرفت و بر روی بنری که بر روی بلوکه‌ها نصب بود، نوشته شده بود: با استناد به اعلام مدیر اجرایی طرح انتقال پادگان در شهرداری مشهد، قابلیت احداث و عملیات اجرایی در اراضی آبشار۲ و بازگشایی معابر آن قبل از تصویب طرح اراضی در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران وجود ندارد.

از ١۴سال گذشته، ارتش قرار بوده تا پادگان را که در مرکز شهر قرار دارد، به خارج از شهر یعنی اراضی آبشار منتقل کند. بر همین اساس از آن زمان تاکنون این مجموعه با طرح‌های مختلفی در زمین‌های پادگان به کمیسیون ماده ۵ و اداره کل راه و شهرسازی مراجعه کرده است اما تا به حال این نقشه‌ها نتوانسته مسئولان شهری و اداره کل راه و شهرسازی را به صدور رای به نفع ارتشی ها مجاب کند. اراضی پادگان دارای فضای سبز بسیار و البته برخی وجوهات میراثی است. البته ماجرا به همین سادگی نیست و پیچیدگی‌ها بسیار است. همین پیچیدگی‌ها حالا به اینجا رسیده است که یک بولوار، به دلیل تایید نشدن نقشه‌ها مسدود است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!