به گزارش الف به نقل از رسانه‌ها، سردار حسین رحیمی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با بیان اینکه پلیس تهران در روزها و ایامی وارد برخورد با جرایم اقتصادی شد که وضعیت اقتصادی خوب نبود، اظهار کرد: بازداشت دلالان ارزی از اواخر سال گذشته شروع شد و بعد از گذشت سه دهه نزدیک 500 دلال بازداشت شدند و این کار ادامه دارد.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: در فضای مجازی نیز افرادی درباره ارز بازداشت شده و در نهایت دو نفر اعدام شدند. تعداد زیادی صرافی متخلف بسته شده و در مجموع با اقدامات صورت گرفته بالغ بر 17 پرونده فساد اقتصادی رسیدگی شد.

رحیمی با اشاره به بازداشت گروه 16 نفره و رئیس این گروه که در زمینه واردات کاغذ فعالیت می‌کردند، گفت: این افراد بالغ بر 30 هزار تُن کاغذ با ارز دولتی وارد کردند که هیچ گرمی از این کاغذها در بازار وارد نشد یا به صورت آزاد به فروش رسید، با تعدادی از ارزهای دولتی نیز اصلاً کاغذ وارد نشده و به صورت آزاد در بازار فروخته شده است.

وی با بیان اینکه ارزش این پرونده تاکنون بیش از هزار و 700 میلیارد تومان است، متذکر شد: در بخش برخورد با مفسدان اقتصادی با قاطعیت وارد شدیم و با هماهنگی خوب با دستگاه قضایی با قدرت پیش می‌رویم.

وی افزود: در آغاز مسیر هوشمندسازی پلیس هستیم، در پی این هستیم به زودی بتوانیم دوربینها را به نحوی مجهز کنیم که خودروی سرقتی با رد شدن از جلوی دوربین مشخص شود که در اطراف تهران این کار انجام شده و به این نحو بسیاری از خودروها و موتورسیکلتهای سرقتی کشف شده است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه با موتورسواران متخلف بدون اغماض برخورد می‌کنیم، گفت: تمامی موتورسیکلتها، مخصوصاً موتورسیکلتهای سنگین باید دارای پلاک باشند.

رحیمی تصریح کرد: با سارقان منزل در قالب دو طرح "رعد" "و مبارزه با سارقان حرفه‌ای" توسط دو پلیس پیشگیری و آگاهی برخورد صورت می‌گیرد.