معاون جهاد کشاورزی قم: 900 هزار جوجه ریزی در سال جاری انجام می شود


معاون جهاد کشاورزی قم: 900 هزار جوجه ریزی در سال جاری انجام می شود

شفقنا- معاون جهاد کشاورزی استان قم گفت: ما در بحث جوجه ریزی در استان هیچ مشکلی نداریم و در سال جاری 900 هزار جوجه ریزی انجام می‌شود. به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، معاون جهاد کشاورزی استان قم ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم اظهار داشت: در سال جاری خرید میوه به صورت مرکزی صورت می‌گیرد و […]

معاون جهاد کشاورزی قم: 900 هزار جوجه ریزی در سال جاری انجام می شود

شفقنا- معاون جهاد کشاورزی استان قم گفت: ما در بحث جوجه ریزی در استان هیچ مشکلی نداریم و در سال جاری ۹۰۰ هزار جوجه ریزی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، معاون جهاد کشاورزی استان قم ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم اظهار داشت: در سال جاری خرید میوه به صورت مرکزی صورت می‌گیرد و در حال حاضر سیب در حال حمل به استان بوده و ۷۰ تن تا کنون سیب به استان وارد شده است.

او با اشاره به سهمیه میوه استان قم گفت: سهمیه پرتقال در سال جاری هزار و ۱۰۰ تن و سیب ۵۵۰ تن بوده است.

مومن افزود: تولید سیب با کیفیت در کشور پایین بوده و با توجه به وضعیت میوه در انبارهای کشور، توزیع آن به صورت کشوری بوده و استان قم نخستین استانی است که وارد حمل سیب بوده و دیگر استان‌ها هنوز به حمل سیب نرسیده‌اند.

معاون جهاد کشاورزی استان قم تاکید کرد: از آنجایی که کارخانجات مواد اولیه را غیرنقدی می‌خرند، قیمت‌ها بالا رفته است.

او وضعیت جوجه ریزی در مرغداری های استان قم را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: ما در بحث جوجه ریزی در استان هیچ مشکلی نداریم و در سال جاری ۹۰۰ هزار جوجه ریزی انجام می‌شود و به دلیل مشکلات تامین نهاده‌ها، مرغداران سریع‌تر بار خود را در بازار وارد می‌کنند، البته لازم به ذکر است که استان قم وضعیت بهتری در تامین نهاده ها نسبت به سایر استان‌ها دارد.

مومن ادامه داد: دو هزار تن نهاده به صورت ریلی به استان وارد شده، قرارداد هفت هزار تن مرغ بسته شده که به دلیل مشکلات حمل و نقل و ارز به استان وارد نشده است‌.

معاون جهاد کشاورزی استان قم ابراز کرد: در مورد شیر پایشی صورت گرفته و قیمت‌های لبنیات با قیمت های اعلام شده از انجمن لبنیات انطباق دارد، تنها یکی از شرکت‌ها لبنیات را بالاتر از قیمت عرضه می‌کند، اما سایر شرکت ها مطابق قیمت اعلام شده و یا حتی کمتر به فروش لبنیات می‌پردازند.

او با بیان اینکه وضعیت استان قم بهتر از سایر استان‌هاست، عنوان کرد: استان قم به فروشنده‌ها نظارت بیشتر نسبت به سایر استان های کشور اعمال می‌کند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی