100 هزار راس دام اردستان در مقابل تب برفکی مایه کوبی شدند


100 هزار راس دام اردستان در مقابل تب برفکی مایه کوبی شدند

کاشان - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی اردستان گفت: 100 هزار راس دام در این شهرستان از ابتدای سال جاری در مقابل بیماری تب برفکی مایه کوبی شدند.

میثم استکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 50 هزار راس دام سبک در راستای پیشگیری از بیماری تب برفکی در اردستان با تلاش یک ماهه ماموران شبکه دامپزشکی مایه کوبی شدند.
وی بیان کرد: نیروهای دامپزشکی در صف نخست پیشگیری و مبارزه با بیماری های مشترک و واگیردار دامی، در راستای اقدام به هنگام برای جلوگیری از وارد آمدن زیان به دامداران این شهرستان، آذرماه نیز نسبت به مایه کوبی دام های سبک روستاییان و عشایر اقدام کردند.
رییس شبکه دامپزشکی اردستان با قدردانی از همکاری دامداران و تیم های مایه کوبی اضافه کرد: 50 هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) با تلاش تیم های بخش دولتی و خصوصی به صورت رایگان مایه کوبی شدند.
وی عنوان کرد: نیروهای دامپزشکی با تمام توان، شبانه روزی آماده خدمات دهی در محل هستند و با توجه به اینکه مایه کوبی یکی از راه های پیشگیری از بیماری تب برفکی می باشد، دامداران با توجه به آموزش های ارائه شده باید نسبت به اجرای کامل ضوابط امنیت زیستی در دامداری ها اهتمام داشته باشند.
به گفته استکی، 130 هزار راس دام سبک و 2 هزار راس دام سنگین در شهرستان اردستان وجود دارد.
اردستان در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال عطسه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 / فیلم