صندوق های فروش; از باور تا یقین


صندوق های فروش; از باور تا یقین

صندوق مکانیزه فروش (POS) وسیله‌ و ابزار پرکاربردی است که اطلاعات خرید و فروش واحد شغلی را محاسبه کرده و ضمن ثبت این اطلاعات در پایان برگه فیش یا همان صورتحساب را با تمام جزییات صادر می‌کند.

صندوق های فروش; از باور تا یقین

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سازمان امور مالیاتی؛ صندوق مکانیزه فروش (POS) وسیله‌ و ابزار پرکاربردی است که اطلاعات خرید و فروش واحد شغلی را محاسبه کرده و ضمن ثبت این اطلاعات در پایان برگه فیش یا همان صورتحساب را با تمام جزییات صادر می‌کند.


استفاده از صندوق فروش مزیت‌های بی‌شماری دارد. این وسیله ضمن صرفه جویی در وقت، دقت در کار را بالا می‌برد و همچنین درصد اشتباه را به پایین ترین حد ممکن می‌رساند.


دریافت فاکتور فروش از سوی مشتریان، اطمینان آنها را از خریدی که نموده‌اند، بالاتر می برد و موجب رفع شبهه می شود. از مهمترین اهداف استفاده از صندوق فروش، شفافیت در فعالیتهای اقتصادی است، چرا که این دستگاه مبادلات اقتصادی را مستند می‌سازد.


برخی از قابلیتهایی که صندوق فروش دارد، عبارت است از: تناسب ساختار آن با کاربر، دسترسی به گزارش واقعی روزانه، صرفه جویی در هزینه ها،وقت و امکان شناسایی اقلام پرمصرف و پرفروش است.


صندوق فروش انواع مختلفی دارد که هر حرفه متناسب با نوع فعالیت خود و میزان بودجه اش مبادرت به انتخاب و خرید آن می کند.معادل هزینه های مربوط به خرید و نصب و راه اندازی صندوق های مکانیزه فروش اعم از نرم افزاری و سخت افزاری از مالیات قطعی شده صاحبان مشاغل مشمول این طرح در اولین سال استفاده قابل کسر خواهد بود.

بنابراین به خوبی روشن است که صاحبان مشاغل مختلف با هر میزان بودجه می توانند به راحتی از این وسیله ارزشمند استفاده کنند و کارهای خود را با رونق بیشتری به پیش برده و از سردرگمی و خستگی در امور خود به نحو چشم‌گیری بکاهند.


براساس تحقیقات و نظرسنجی های انجام شده ، نصب و راه اندازی صندوق های فروش در میان فعالان اقتصادی با استقبال عمومی گسترده‌ای مواجه شده است.

بی شک این اطمینان خاطر و رویکرد مثبت به استفاده از صندوق های فروش به علت مزایا و فواید متعددی که برای آنان در پی داشته به تدریج در حال رسوخ به کل بدنه اقتصادی کشور است.

فروشندگان با مشاهده تاثیرات شگرفی که این صندوق ها بر نحوه مبادلات اقتصادی آنان گذاشته ازجمله ثبت و نگهداری دقیق جزئیات فعالیت های اقتصادی شان سبب گردیده تا در هنگام اثبات نوع فعالیت اقتصادی خود و نیز نحوه گردش مالی و کالایی به مراجع مالی و پولی نظیر بانک ها، گمرکات و بورس، به اسناد متقن و قابل قبولی دسترسی داشته باشند تا بتوانند در زمان اخذ تسهیلات مورد نظرشان کمترین دردسر و بوروکراسی اداری را پشت سر بگذرانند.


استفاده صاحبان مشاغل از سامانه های فروش ، موجب بهبود قابل ملاحظه فضای کسب و کار آنان می شود و با توجه به کارکرد وسیع این سامانه ها و سخت افزارهای طراحی شده در آن از جمله صندوق، بارکد، اسکنر، پرینتر، و سایر موارد، استفاده از این سامانه ها منجر به اعتماد مشتریان می شود که در نتیجه افزایش چشمگیر فروش را در پی خواهد داشت. از طرفی با توجه به سادگی و کارایی نرم افزارهایی که بر روی این دستگاههای مکانیزه تعبیه شده، هدر رفت منابع فروشندگان به حداقل رسیده و این امر موجب صرفه جویی های بسیارزیاد در هزینه ها خواهد شد.


بی تردید در جامعه کنونی که فضای رقابتی سختی در کسب و کار وجود دارد، مشتری مداری و حفظ و نگهداری مشتریان یکی از نکات کلیدی موفقیت و از گردونه رقابت خارج نشدن فروشندگان است.

به طور حتم و یقین سامانه های فروشگاهی با امکانات موجود فروشندگان را قادر خواهد ساخت در کمترین زمان و با صدور فاکتور الکترونیکی رئوس خرید مشتری را به وی عرضه کرده و با حفظ جایگاه و تکریم مشتری مراتب خرسندی وی را کسب نمایند چرا که ارائه فاکتور فروش به مشتریان، اطمینان آنها را بیشتر می سازد و موجب رفع شبهه و سوء تفاهمات احتمالی می شود.


صندوق های فروش با قابلیت های فراوانی که دارند فروشندگان را به طور لحظه ای و آنی به گزارش واقعی روزانه و آگاهی یافتن از اینکه کدام کالا پرفروش یا کم فروش تر بوده‌اند، راهنمایی کرده و زمینه و فرصت تصمیم گیری مقتضی و درست را به فروشنده در راستای تامین سود مورد نظر را امکان پذیر می نماید .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش