آموزش دوخت پاپیون نمدی به 2 روش


آموزش دوخت پاپیون نمدی به 2 روش

دوخت پاپیون نمدی و تزیین کردن وسایل منزل با آن کار بسیار ساده و جذابی است که با وسایل اندک و ارزانی مانند پارچه نمدی، چسب، نخ و سوزن و الگو امکان پذیر است.

آموزش دوخت پاپیون نمدی به 2 روش
ستاره |
سرویس خانه‌داری - آیا تا کنون برای تزیین وسایل مختلف در منزلتان از پاپیون نمدی استفاده کرده اید؟ برای دوخت پاپیون نمدی نیاز به تعدادی وسایل ساده مانند پارچه نمدی، قیچی، چسب و یک الگوی ساده است. در این مطلب به آموزش مرحله به مرحله دوخت چند نوع پاپیون جذاب و زیبا پرداخته ایم.

دوخت پاپیون نمدی در عین سادگی، کاربرد‌های فراوانی مانند استفاده از آن برای تزیین لباس، ماشین یا دسته گل عروس، گیره یا تل مو، تزیین کادو، تزیین کوسن و ... دارد. روش‌های مختلفی برای دوخت پاپیون نمدی وجود دارد که برخی از آن‌ها بدون الگو و برخی دیگر با داشتن الگو‌هایی ساده قابل انجام است. در هر دو صورت نیاز به زدن برش‌هایی ساده در پارچه نمدی وجود دارد و سپس با پسباندن و یا دوختن این برش‌ها می‌توان انواع زیبایی از پاپیون‌های متنوع و جذاب را خلق کرد.

وسایل مورد نیاز

برای انجام این کار در منزل نیاز به وسایل بسیار ساده و در دسترسی وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:
پارچه نمد در رنگ‌های دلخواه قیچی چسب حرارتی نخ و سوزن وسایل تزیینی و پارچه‌های دیگر در صورت نیاز

روش اول - آموزش مرحله به مرحله

برای انجام این روش تهیه پاپیون نمدی نیاز به الگو وجود ندارد و تنها با برش دادن پارچه به شکل مستطیل و متصل کردن آن به یکدیگر طبق مراحل زیر می‌توان پاپیون‌های ساده، اما شکیل و زیبایی تهیه نمود و از ان‌ها برای تزیین انواع مختلف وسایل استفاده کرد.

مرحله اول: برش پارچه

آموزش دوخت پاپیون نمدی به 2 روش
ابتدا از پارچه نمدی سه مستطیل به اشکال زیر برش می‌دهیم.

یک مستطیل تقریبا پهن به عرض ۵ سانتی‌متر و با طول دلخواه بسته به میزان بزرگی و کوچکی پاپیون در می‌آوریم. یک مستطیل هم با عرض ۵ سانتی‌متر یا کمتر و با طول دلخواه که دو طرف انتهای آن به صورت مثلثی بریده شود. همچنین یک مستطیل باریک برای محکم کردن دور پاپیون نمدی

آموزش دوخت پاپیون نمدی به 2 روش

مرحله دوم: چسباندن مستطیل بزرگ

دو طرف مستطیل اولی را که برش زده ایم را به هم می‌چسبانیم. بعد از چسباندن دو سر مستطیل بزرگ، آن را از وسط جمع کرده و با پیچاندن نخ و یا چسب محکم می‌کنیم.

مرحله سوم: جمع کردن نوار مستطیلی

نوار مستطیلی که دو طرف آن به صورت مثلثی برش زده شده را هم از وسط جمع می‌کنیم. این مرحله را هم با پیچاندن نخ یا چسب زدن محکم می‌نماییم.

مرحله چهارم: چسباندن دو نوار مستطیلی

پاپییون ایجاد شده و نوار مستطیلی در مرحله قبل را بعد از جمع کردن به هم می‌چسبانیم.

مرحله آخر: محکم کردن پاپیون

برای اینکه پاپیون نمدی ایجاد شده شکل زیبا تری به خود گرفته و محکم‌تر شود، دور آن را به وسیله نوار باریک تهیه شده در مرحله اول می‌چسبانیم.

نکته: برای محکم کردن وسط پاپیون به جای نوار پارچه‌های می‌توان از نوارهای زری و یا گیره‌های مخصوص برای تزیین کردن وسط کار استفاده کرد. این مدل از پاپیون‌ها برای استفاده در تل مو و یا متصل کردن روی انواع پیراهن یا لباس دخترانه مناسب است.

آموزش دوخت پاپیون نمدی به 2 روش

بیشتر بخوانید: ۳ روش ساده برای ساخت پاپیون با روبان

روش دوم - آموزش مرحله به مرحله

برای دوخت پاپیون نمدی به روش زیر نیاز به داشتن الگو است. این الگوی بسیار ساده را می‌توان به راحتی طراحی کرده و نیاز به مهارت خاصی ندارد. این کار تنها نیازمند به دقت و ظرافت در حین انجام کار است.

آموزش دوخت پاپیون نمدی به 2 روش

ابتدا الگوی زیر را روی پارچه نمدی قرار داده و با برش دادن دور تا دور اشکال زیر آن‌ها را تهیه کنید.

آموزش دوخت پاپیون نمدی به 2 روش

سپس قطعه‌ای که شبیه عینک است را برداشته و وسط آن را با نخ و سوزن دوخته و یا با چسب حرارتی به هم بچسبانید. در مرحله بعد تکه‌ای که دو طرف آن به شکل مثلث است را در زیر تکه اول گذاشته و نوار کوچک را دور آن‌ها بچیپانید. در انتها دو سر نوار کوچک را به هم دوخته یا بچسبانید.

نکته: از این مدل دوخت پاپیون نمدی میتوان به عنوان گیره برای آرایش مو استفاده کرد. همچنین برای زیبا تر کردن این پاپیون می‌توان با متصل کردن وسایل تزئینی مانند مونجوق، مهره‌های رنگی و ... در قسمت میانی آن استفاده کرد.

آموزش دوخت پاپیون نمدی به 2 روش

بیشتر بخوانید: ۳ روش جالب برای گره زدن پاپیون

شما برای دوخت پاپیون نمدی از چه روش‌هایی استفاده می‌کنید؟ لطفاً تجربیات و نظرات خود را در این خصوص در پایین صفحه و در قسمت "ارسال نظر" با ما و دیگر مخاطبان ستاره در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نمد دوزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس