42 شیروانی نام خود را تغییر دادند


42 شیروانی نام خود را تغییر دادند

بجنورد- ایرنا- مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: 46 درخواست تغییر نام در شهرستان شیروان در 9 ماه امسال داده شد که با 42 نفر آن موافقت شد.

علی زاهدی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع کل درخواست های تغییر نام در این شهرستان، 25 تغییر نام براساس دستورالعمل جدید سازمان بدون مراجعه به دادگاه و براساس ثبت احوال و 21 مورد از طرف هیات های حل اختلاف انجام شد.
وی گفت: در مواردی که درخواست تغییر نام مورد موافقت قرار نگرفته است به علت تغییر نام های مذهبی با نام های غیرمذهبی بوده است.
زاهدی نیا با بیان اینکه تغییر نام افراد زیر 15 سال اصلا قابل قبول نیست افزود: تغییر نام افراد 15 تا 18 سال حتما باید با تایید ولی باشد اما افراد بالای 18 سال می توانند شخصا در این مورد اقدام کنند.
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: همچنین هرگاه پیشوند و یا پسوند نام خانوادگی حرف ، عدد و یا کلمه زائد باشد نیز می توانند آن را حذف کنند و هر فردی می تواند در صورت نامناسب بودن نام خانوادگی خود پس از رسیدن به سن 18 سالگی برای یک بار درخواست تغییر آن را به ثبت احوال ارائه دهد.
زاهدی نیا افزود: تغییر نام خانوادگی در مراکز و دفاتر ثبت احوال انجام می شوند و متقاضیان می توانند به این دفاتر مراجعه کنند.
شهرستان شیروان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی است که 157 هزار نفر جمعیت دارد.
7186/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)