جواد لاریجانی: ملت ایران دیگر از فتنه و تهاجم هراسی ندارد


جواد لاریجانی: ملت ایران دیگر از فتنه و تهاجم هراسی ندارد

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: ملت ایران دیگر از فتنه و تهاجم هراسی ندارد، ولی باید مکانیزم مقابله با آن سازماندهی و تجزیه و تحلیل شود.

خبرگزاری تسنیم: محمد جواد لاریجانی عصر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در دلوار تنگستان با اشاره به فتنه سال ۱۳۸۸ اظهار داشت: در همه انتخابات دلخوری‌ها و دلتنگی‌هایی وجود دارد، ولی در انتخابات سال ۱۳۸۸ رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام فتنه به عنوان خط قرمز کردند که نشان داد این دلخوری و دلتنگی انتخاباتی نیست.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه فتنه سال ۱۳۸۸ را یک کودتای تمام عیار دانست و خاطرنشان کرد: این جریان که اتاق فکر آن خارج از مرز‌های ایران بود پس از کنار رفتن پرده‌ها مشخص شد آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها، انگلیسی‌ها، دیگر کشور‌های اروپایی، رژیم صهیونیستی، منافقین و ضد انقلاب‌ها در کنار افراد فتنه‌گر داخلی قرار دارند.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه فتنه سال ۸۸ با هماهنگی دشمنان خارج از مرز‌های ایران کشور را به آشوب کشید تصریح کرد: نخستین قربانی این آشوب دمکراسی بود که آشوبگران دنبال آن بودند.

لاریجانی با بیان اینکه اسلام دشمنان سنگینی و مسلمانان دشمنان قسم خورده زیادی دارد افزود: دشمنی غربی‌ها با اسلام، ریشه فتنه ۸۸ محسوب می‌شود که در آن زمان اعلام کردند کار تمام شده است.

وی حماسه ۹ دی را فتح‌الفتوح دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان در فتنه ۸۸ کاملا ما را شکست خورده می‌دانستند و خلق حماسه ۹ دی جامعه اسلامی را برگرداند و این روز به عنوان روز فتح‌الفتوح نام گذاری شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ درس و عبرت‌های فراوانی دارد افزود: سیاست‌مداران کشور‌های غربی و آمریکا عامل شکست خود در توطئه ۸۸ را سه دلیل می‌دانستند که رهبر شجاع ایران حضور قاطع دستگاه‌های امنیتی، انتظامی از جمله سپاه و تشکیلات قضایی و حس‌گری قوی مردم ایران از آن جمله است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با بیان اینکه دسترسی آزاد به اطلاعات در بین مردم سبب سوءاستفاده دشمنان از این حوزه می‌شود گفت: امنیت فکری بسیار مهم‌تر از امنیت جسمی است از این نظر دشمن با استفاده از دسترسی آزاد مردم به اطلاعات ذهن و فکرشان را تحت‌الشعاع قرار داد و افکار مردم را ناامن کرد.

لاریجانی با بیان اینکه تدین و دین اسلام مبتی بر بصیرت است افزود: فقاهت چراغ راه بصیرت محسوب می‌شود که هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی توانست مردم را آگاه و هوشیار کند تا حماسه ۹ دی خلق شود.

وی با اشاره به اینکه فتنه‌های دیگری در راه است خاطرنشان کرد: ملت ایران دیگر از فتنه و تهاجم هراسی ندارد، ولی باید مکانیزم مقابله با آن سازماندهی و تجزیه و تحلیل شود.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه شرایط اقتصادی جامعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: دشمن از طریق این شرایط فتنه‌های گوناگونی طراحی و عملیاتی می‌کند که مردم را از جامعه اسلامی ناراضی و بی‌اعتماد کند که در این راستا باید مدیران جهادی وارد عرصه فعالیت شوند.

لاریجانی مدیریت جهادی را علاج ناکارآمدی مدیریتی دانست و تاکید کرد: مدیران باید جهادی در راستای حل مشکلات جامعه و مطالبات مردم وارد صحنه شوند.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران را پیشرفته‌ترین کشور در غرب آسیا دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران در تکنولوژی پیشرفته‌ترین کشور غرب آسیا محسوب می‌شود و این در حالی است که توان دفاعی ایران خواب را از چشمان دشمنان برده در حالی که کشور‌هایی با میلیارد‌ها دلار نمی‌توانند از خود دفاع کنند.

وی نفوذ عظیم ایران در منطقه را یکی دیگر از توانمندی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: اقتدار ایران اکنون به گونه‌ای است که تمام تحولات منطقه باید با حضور ایران محقق شود.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه با اشاره به خارج شدن نیرو‌های آمریکایی از سوریه خاطرنشان کرد: در این زمینه جبهه مقاومت اسلامی سوریه پیروز میدان شد و این در حالی است که امروز سوریه دارای ۲۰۰ هزار نیروی تربیت شده سردار سلیمانی است.

لاریجانی افزود: داعشی که فلش حرکت و توطئه آنان به سمت ایران بود سر این افعی نیرو‌های ایرانی را قطع کردند.

وی با تاکید بر هوشیاری و بصیرت مردم و مسئولان از تبلیغات سوء دشمن علیه ایران اسلامی خاطرنشان کرد: در ماجرای مذاکرات هسته‌ای و توافق‌نامه برجام متأسفانه تبلیغات دشمن بر روی برخی از مسئولان تأثیر گذاشت و دیدگاهشان این بود که چرخ سانتریفیوژ‌ها اگر کمتر بچرخد به جایش چرغ صنعت خواهد چرخید و نپذیرفتن توافق‌نامه برجام دشمن از گزینه نظامی علیه ما استفاده می‌کند که این دیدگاه تأثیر تبلیغات دشمن بود.

دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: ولایت‌مداری تنها راه نجات از توطئه و فتنه‌ها محسوب می‌شود چرا که یکی از ارکان اصلی دفع فتنه ۸۸ ولایت و ولایت‌مداری مردم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس