دوخت سفره پاک کن کار بسیار راحتی است و با کمی خلاقیت و تکه پارچه های بی استفاده موجود در خانه می توانید دستمال سفره های زیبا و جالبی بدوزید. یکی از ایده های جالب در این زمینه تهیه دستمال سفره های فانتزی می باشد که به راحتی نیز مورد استفاده قرار می گیرند و کاربرد دارند. انواع دستمال سفره کیسه ایی با طرح های متنوع یکی از رایج ترین و در عین حال پر طرفدارترین مدل های دستمال سفره محسوب می گردد که ما در این مطلب قصد داریم نحوه دوخت آن را آموزش دهیم. برای آشنایی با این آموزش زیبا ما را تا پایان این مطلب همراهی نمایید.

مراحل دوخت سفره پاک کن فانتزی زیبا

برای دوخت سفره پاک کن می توانید از دو یا سه رنگ و طرح مختلف پارچه استفاده نمایید تا سفره پاک کن شما زیبایی بیشتری داشته باشد، این سفره پاک کن را می توانید با سرویس آشپزخانه عروس ست نمایید و با تکه پارچه هایی که برای دوخت دستگیره آشپزخانه، پیش بند، کاور قابلمه و… استفاده نموده اید، سفره پاک کن های زیبایی بدوزید. برای شروع اقدام به تهیه الگوی سفره پاک کن نمایید، الگوهای زیر را با ابعاد مناسب روی برگه برش بزنید.

آموزش دوخت سفره پاک کن کیسه ایی جدید برای جهیزیه عروسآموزش دوخت سفره پاک کن کیسه ایی جدید برای جهیزیه عروس

حال الگوها را روی پارچه دلخواه قرار داده و برش بزنید.

آموزش دوخت سفره پاک کن کیسه ایی جدید برای جهیزیه عروس

برای دوختن این مدل دستمال سفره پاک کن به پشم شیشه نیاز داریم، تکه ایی پشم شیشه به اندازه الگو برش زده و آن را به پارچه بدوزید.

آموزش دوخت سفره پاک کن کیسه ایی جدید برای جهیزیه عروس

حال الگوی دوم را روی پارچه دیگر قرار داده و برش بزنید. این تکه برای روی کار مورد استفاده قرار می گیرد.

آموزش دوخت سفره پاک کن کیسه ایی جدید برای جهیزیه عروس

حال به سراغ ایده های خلاقانه برای تزیین سفره پاک کن می رویم. بدین منظور می توانید از چین های ظریف استفاده کنید و یا پارچه را به شکل دلخواه تزیین کنید.آموزش دوخت سفره پاک کن کیسه ایی جدید برای جهیزیه عروس

تکه های دستمال سفره پاک کن را به یکدیگر متصل کرده و بدوزید. این کار را با دقت انجام دهید تا به راحتی بتوانید دست خود را داخل سفره پاک کن قرار داده و سفره را تمیز نمایید.

آموزش دوخت سفره پاک کن کیسه ایی جدید برای جهیزیه عروس

تصویر زیر نمونه تکمیل شده دستمال سفره پاک کن را نشان می دهد که می تواند الگویی برای شما عزیزان در جهت دوختن این مدل سفره پاک کن زیبا نمود.

آموزش دوخت سفره پاک کن کیسه ایی جدید برای جهیزیه عروس

ضمن اینکه امیدواریم از این آموزش نهایت استفاده را برده باشید از شما دوستان هنرمند تقاضا داریم با مراجعه به بخش سرویس آشپزخانه مجله هنر در خانه از دیگر آموزش های زیبا و خاص مجله ما در این زمینه دیدن نموده و به این صورت تمامی اجزا سرویس آشپزخانه را به راحتی در منزل بدوزید.