حماسه 9 دی نظام اسلامی را در برابر دشمنان بیمه کرد


حماسه 9 دی نظام اسلامی  را در برابر دشمنان بیمه کرد

کرج - ایرنا - امام جمعه موقت تهران و عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: حماسه 9 دی ماه سال 88 ملت بزرگ ایران و نظام اسلامی را برای همیشه در برابر دشمنان بیمه کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی عصر یکشنبه در اجتماع با شکوه مردم ولایتمدار کرج که به مناسبت حماسه 9 دی در مصلی نماز جمعه این کلانشهر برگزار شد، افزود: ملت ایران در حماسه 9 دی ماه 88 وفاداری خود را نسبت به نظام نشان داد و در این روز تاریخی عاشورا برای خلق حماسه ای با شکوه به کمک این ملت آمد.
وی اضافه کرد: حماسه یک کلمه است، کلمه ای که دارای بار معنایی و در متن آن سه عنصر شجاعت، انگیزه و بصیرت نهفته است، در این حماسه بزرگ ، مردم انقلابی ایران حرکتی شجاعانه در برابر دشمنان داخلی و خارجی نشان دادند.
آیت الله خاتمی گفت: در حماسه هشت سال دفاع مقدس، دشمن ما تنها عراق و حزب بعث نبود بلکه قدرت های شرق و غرب یعنی آمریکا، شوروی سابق، فرانسه و دیگر کشورها نیز به یاری عراق در برابر ما شتافتند.
وی ادامه داد: شجاعت ملت ایران موجب شد تا صدام که می خواست سه روزه تهران را تصاحب کند پوزه اش به خاک مالیده شود و در عرصه دفاع مقدس ملت ایران کاری کرد که کشور در مقابل تهاجم بیگانگان بیمه شود.
خاتمی افزود: اینکه زمانی دشمن از گزینه های روی میز صحبت می کرد و امروز دیوانه ای که در آمریکا بر سر کار آمده دیگر از تمامی گزینه های روی میز سخنی نمی گوید به دلیل رازی است که در دفاع جانانه هشت ساله ملت نهفته است .
امام جمعه موقت تهران گفت: در عرصه تهاجم داخلی نیز این شجاعت ملت ایران بود که دشمنان را زمین گیر کرد.
وی اظهار داشت: به گفته برخی از فرماندهان جنگ، سختی هشت ماه فتنه از هشت سال دفاع مقدس بیشتر بود، فتنه کودتای سبز، کودتای مخملی بود ، اما آفرین به شجاعت ملت ایران که یکپارچه به صحنه آمد و توطئه ها را خنثی کرد.
خاتمی ادامه داد: برای حضور گسترده مردم در راهپیمایی های 22 بهمن و روز قدس صدا و سیما از چند روز قبل اطلاع رسانی می کند لیکن حماسه 9 دی با کمترین اطلاع رسانی خلق شد و حماسه ای که مردم آفریدند قابل قیاس با حماسه عاشورای سال 57 بود ، حماسه ای که شاه را فراری داد.
وی افزود: تنها و تنها انگیزه عشق به امام حسین(ع) موجب شد تا مردم این حماسه بزرگ را خلق کنند، مردم زمانی که دیدند فتنه گران وحشی گری را از حد گذرانده و عاشورا را تبدیل به یک جنگ کرده اند با انگیزه بالا حماسه خلق کردند.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم در 9 دی ماه نشان دادند که انقلاب ما با ولایت گره خورده و نظام اسلامی هویت خود را از ولایت فقیه می داند و تا آخرین نفس تا پای جان برای حفظ این پرچم پر افتخار ایستاده است.
خاتمی با بیان اینکه در حماسه 9 دی، مرگ سیاسی فتنه گران فرا رسید، افزود: انگیزه های ولایی و دینی موجب شد تا در 9 دی ماه 88 مردم این سیل را ایجاد کند.
وی ادامه داد: مردم ما به خوبی متوجه شدند که موضوع، قصه انتخابات ریاست جمهوری نیست، اردوکشی خیابانی برای از بین بردن نظام ولایی است و این به معنای بصیرت و دشمن شناسی است.
خاتمی با اشاره به اینکه کسانی می توانند علم دار دین باشند که اهل بصیرت باشند، خاطر نشان کرد: مردم به خوبی فهمیدند که قصه زمین زدن ولایت است، در روز عاشورا به چشمان خود دیدند که به اصل ولایت فقیه حمله کردند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مردم ما بعدها را نیز می دانند و در آینده نیز با تمام وجودشان پشتیبان نظام اسلامی خواهند بود.
وی ادامه داد: در طول این 40 سال هر گاه موفقیتی داشته ایم به برکت ولایتمداری بوده و هر گاه آسیبی متوجه شد به دلیل نشنیدن دستورات ولی فقیه بوده لیکن هیچ گاه نباید از ولایت جلو افتاد که بی شک آسیب خواهیم دید.
7414/ 6155

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !