حماسه 9 دی ایستگاه آخر فتنه بود/ مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس مدیریت فتنه را بر عهده داشت


برنامه «متن و حاشیه» با حضور مدیر مسئول روزنامه کیهان با موضوع فتنه 88 و حماسه 9 دی برگزار شد.

اتاق خبر 24:

برنامه «متن و حاشیه» با حضور حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان و نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان با موضوع فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی برگزار شد.

در ابتدای برنامه شریعتمداری با اشاره به حماسه ۹ دی ماه، اظهار کرد: حماسه ۹ دی ایستگاه آخر فتنه بود؛ به بیان دیگر زمانی که فتنه آغاز شد به تدریج از جمعیت موجود کاسته شد؛ به این دلیل که فریب در میان بود.

وی با بیان اینکه فتنه ریشه بیرونی داشته است، گفت: این جمله صرفا شعاری نیست بلکه اسناد فراوانی از منشاء و مدیریتی خارجی آن حکایت می‌کند و به وضوح می‌توان دید که مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس مدیریت فتنه را بر عهده داشتند.

شریعتمداری تصریح کرد: جمعیت راهپیمایی ۹ دی مثال زدنی بود؛ آن‌ها به علت بی احترامی به اعتقادات خود به خیابان‌ها آمدند که نمونه روشن آن بعد از حادثه ۶ دی ماه بود که فتنه‌گران به مراسم حضرت سیدالشهدا(ع) حمله کرده و خیمه‌های عزاداری را به آتش کشیدند و سران فتنه از آن‌ها به عنوان مردمان با خدا یاد کردند و بعد از این جریان آن‌ها هیچ زمانی از مردم عذرخواهی نکردند.

مدیر مسئول موسسه کیهان با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ بر اساس فرمول کودتای رنگی صورت گرفت، افزود: به عنوان مثال، ما در موسسه کیهان تمامی مراحل فتنه را بر اساس فرمول شناخته شده کودتای مخملی پیش بینی می‌کردیم.

شریعتمداری تصریح کرد: ما ۲ روز از قبل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با توجه به تیتر روزنامه پیش بینی‌های لازم را کرده بودیم. روز ۲۱ خرداد سال ۸۸ آقای مایکل لدین با روزنامه نیویورک تایمز مصاحبه‌ای را انجام داده بود که فردا در ایران انتخابات نیست، بلکه یک انقلاب سبز اتفاق می‌افتد؛ انقلابی همانند اوکراین، صربستان.

وی ادامه داد: آقای خاتمی قبل از انتخاب آقای میرحسین موسوی، به عنوان کاندیدا معرفی شدند که تمام گروه مدعیان اصلاحات از نامزدی ایشان حمایت کردند. با این حال یکی از کارشناسان غربی مرتبط با موضوع فروپاشی شوروی در جلسه‌ای چند ماه پیش از انتخابات گفت: خاتمی گورباچوف است و الان ایران نیاز به یک یلتسین دارد تا فرآیند فروپاشی جمهوری اسلامی کلید بخورد. ما در آن زمان طی یادداشتی به بررسی این موضوع پرداختیم. فتنه ۸۸ یک توطئه‌ی تعریف شده بود که قبل از آن بیش از ۱۰ نفر از مسئولان عالی رتبه سرویس‌های خارجی وارد ایران می‌شوند و با نقش آفرینان آینده فتنه ملاقات‌های طولانی و حتی کارگاه‌های آموزشی برگزار کردند. به عنوان مثال جان کین، نظریه‌پرداز فلسفه سیاسی اهل انگلیس نشست‌های متعددی را با سران فتنه برگزار می‌کند.

مدیر مسئول موسسه کیهان با اشاره به اینکه تمامی کودتا‌های مخملی انتخابات محور هستند، افزود: این نظریه پرداز در آن جلسه برنامه‌های جامعی را برای برگزاری انتخابات ارائه می‌کند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه وقتی یک سپاهی می‌خواهد مسئولیت بگیرد یک عده می‌گویند آن فرد نظامی است؛ این موضوع چه اشکالی دارد گفت: جان کری اعلام می‌کند که در جنگ ویتنام یکی از افسران جنگ بوده است لذا این مسئله برای خودشان عیبی ندارد اما برای ما مسئله می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا دو نامزد معترض مجددا مردم را به کف خیابان‌ها دعوت کردند گفت: ریچارد هاس در مورد عقب نشینی آمریکا از سوریه صحبت‌هایی را مطرح کرده بود؛ این فرد رئیس شورای روابط خارجی آمریکا است که بعد از ۹ دی با سی ان ان مصاحبه‌ای داشت و اعلام کرد که دوستان ما در ایران خیلی زود به سراغ نقطه پایانی رفتند و ترجمه شعار «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است» را مطرح کرد.

شریعتمداری با بیان اینکه آمریکایی‌ها بار‌ها اعلام کردند که براندازی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک خط استراتژیک در دستور کار خود دارند و هرگز با تغییر دولت‌ها از این خط استراتژیک خارج نخواهد شد افزود: معترضان اگر قرار بود اعتراضات خود را مطرح کنند و صندوق‌های رای شمارش شود نهایتاً مسئله مشخص می‌شد؛ آن‌ها به دنبال ابطال بودند لذا بعد از ابطال آنارشیسم و هرج و مرج ایجاد می‌شود. موسوی هنوز انتخابات تمام نشده همان شب می‌گوید که برنده شده است و این مسئله فقط یک احتمال دارد مثلا اینکه اهل دستکاری آرا باشی و این مسئله ممکن نیست؛ پیش بینی آنارشیسم از این جهت بود که جزو فرمول بود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نقش رسانه‌های خارجی و مشخصا رسانه‌های فارسی زبان در وقایع ۸۸ چه بود اظهار کرد: اگر در یکی از میادین ایران دوچرخه‌ای گم شود موضوع در همه رسانه‌های بیگانه مطرح می‌شود که در ایران امنیت وجود ندارد؛ اما وقتی پاریس شعله‌ور می‌شود غالباً سکوت می‌کنند.

وی تصریح کرد: شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سایت وزارت خارجه اسرائیل چند ماه قبل از فتنه بر روی سایت خود قرارداد. بی‌بی‌سی که فقط رادیو بود شش ماه قبل از فتنه بخش فارسی زبان خود را به صورت شبکه تلویزیونی راه اندازی کرد؛ VOA فقط رادیو بود و بعد پخش تلویزیونی خود را به راه انداخت. یورو نیوز شبکه‌ای اروپایی بود که کارش مربوط به داخل اروپا می‌شد؛ اما چند ماه قبل از انتخابات شبکه فارسی زبان خود را در راه اندازی کرد لذا نوع پوشش آن‌ها جواب چرا‌ها را می‌دهد. بی بی سی در ۲۸ مرداد رمز کودتا را مطرح کرد؛ آن‌ها از فتنه گران و سران فتنه حمایت می‌کردند.

شریعتمداری عنوان کرد: بنده معتقدم، چون آن‌ها را می‌شناسم جز یکی‌شان که نخودی بود و این وسط بور خورد؛ این‌ها اصلا جربزه این کار را نداشتند، آن‌ها پادو‌های دشمن بودند و مدیریت کار در دست آمریکا، اسرائیل و انگلیس بود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه فتنه را مطرح می‌کنیم تا از آن درس عبرت بگیریم گفت: نتانیاهو در اواسط فتنه بود که اعلام کرد جنبش سبز بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران است. اگر یک بخشدار در یک نقطه دور افتاده ایران به شما حرفی بزند در تمام سایت‌ها و روزنامه‌ها تکذیبیه آن منتشر می‌شود؛ اما آن‌ها چرا این مسئله را تکذیب نکردند.

وی با اشاره به اینکه هدف نهایی دشمن براندازی نظام و فرمول فتنه ۸۸ لو رفته است و دیگر قابل استفاده نیست ادامه داد: برای شناخت فرمول‌های بعدی باید دید آن‌ها کدام یک از کانون‌های اقتدار نظام را هدف قرار می‌دهند. در روز‌های بد مردم مستضعف هستند که در صحنه حضور می‌یابند لذا اسلام با مرفهان بی درد نمی‌تواند کنار هم باشد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه امام فرمودند هر وقت دشمن از شما تعریف می کند شک کنید و نگران باشید گفت: این فرمول را دشمن می داند؛ دشمن می تواند هر وقت که بخواهد علیه یک جریانی موضع بگیرد و از آن تعریف کند. اگر دشمن از جریانی تعریف کرد و جریانی را ستود باید به مواضع این جریان برگردید و ببینید اگر مواضعش مواضع دشمن بود معلوم است که این تعریف بیجا نیست.

وی با اشاره به اینکه امام علی فرمودند فتنه ایجاد شبهه می کند گفت: فتنه فضا را گرگ و میش می کند و وقتی می رود سبب ایجاد بصیرت می شود. اگر تاریخ برای شبیه سازی باشد جرم است حتی برخی مواقع می تواند خیانت باشد اما اگر برای شبیه یابی باشد عبرت است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه درگیری ما با آمریکا ماهوی است خاطر نشان کرد: الان فتنه ۸۸ تمام شده است و حالا دشمن به دنبال چیست ؟ حضرت علی علیه السلام فرمودند نخوابید دشمن بیدار است لذا اصل درگیری "تک "از ما بوده است؛ آمریکا در واقع پاتک می کند و تک ما این بوده که توانستیم حق خود را بگیریم. الان باید نقاط اصلی را شناخت زیرا هدف نهایی دشمن براندازی است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: دشمن دیگر نمی گوید مرگ بر اصل ولایت فقیه. با کسانی روبرو می‌شویم که خیلی از ولایت‌فقیه تمجید می کنند و خودشان را پیرو می دانند. این که همه کارهای آنها منطبق با نظر ولایت فقیه است و اصلا بدون نظر ولایت فقیه کاری انجام نمی دهند؛ می‌گویند هر کاری که انجام داده ایم تحت نظر ایشان بوده است ولی وقتی به مواضع آنها بر می گردیم می بینیم که مواضع آنها متفاوت است .

وی با اشاره به اینکه مردم ولی نعمت انقلاب هستند ادامه داد: عدالت خواهی جزو ذات اسلام است و اسلام ناب محمدی نمی تواند با پرخوری مرفهان بی درد کنار هم باشد. اسلام ناب نمی تواند به پرخوری مرفهان بی درد در کنار فقر محرومان تن بدهد؛ حالا اگر کسانی را دیدید که راهکارهایی جلویشان است و راه کارها را نمی روند و برای مردم مشکل می آفریند باید در اینجا احتیاط کرد. جریانی که مردم را ناراضی می‌کنند باید به آنها تردید کرد.

وی تصریح کرد: در جریان فتنه ۸۸ عده‌ای به معنای واقعی کلمه فریب خورده بودند و تصور آن‌ها تقلب شدن انتخابات بوده است. طبق فرمول‌های مطرح شده فتنه گران به دنبال پیروزی نبوده بلکه به با هدف انحلال انتخابات به میدان آمدند و موضوع تقلب شدن انتخابات در ارقام میلیونی به هیچ وجه ممکن نیست. ضمن اینکه من معتقد هستم در انتخابات حداقل ۱۰ میلیون تقلب شده است، از طرفی شعار‌هایی که آقایان پیش از انتخابات مطرح کرده بود که با عملکرد و مواضع آن‌ها بعد از برگزاری انتخابات ۱۸۰ درجه متفاوت به نظر رسیده است.

شریعتمداری ادامه داد: رئیس جمهور وقت بعد از جریان فتنه ۸۸ حتی یکبار هم اعتراض نکرد، با توجه به اسناد مطرح شده حکومت و متولیان انتخابات از آقایان مدعی تقلب انتخابات خواستار استدلال هایشان بود که با توجه به اینکه آن‌ها اختیاری از خود نداشته و بر اساس فرمول مشخص شده حرکت می‌کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در آن زمان فرمودند؛ فتنه گران به دنبال یک انقلاب کاریکاتوری هستند.

مدیر مسئول کیهان با بیان اینکه امنیت یکی از کانون‌های اقتدار ما به حساب می‌آید، یادآورشد: داعش توسط آمریکا راه اندازی شد و با توجه به اینکه هیلاری کیلنتون در کتاب خاطرات به سفر ۱۱۲ کشور اشاره می‌کند که همه این کشور‌ها این جریان تروریسم را به رسمیت بشناسند.

وی با اشاره به انتقاد‌های مطرح شده درباره خود مبنی بر وجود تحلیل‌های کیهانی، خاطر نشان کرد: کدام یک از آن‌ها غلط بوده است؟ از طرفی طبق ادعا غربی‌ها ما روزنامه نیستیم بلکه فردانامه ایم، البته باید گفت: ما تقریبا به تمامی جریان‌های فساد در کشور به طور مناسب پرداختیم و موارد مطرح شده به طور اساسی و دقیق وجود دارد.

شریعتمداری درباره سخت‌ترین مناظره و بهترین منتقد خود دربرنامه‌های تلویزیونی، خاطر نشان کرد: مناظره‌ای در گذشته با مرحوم عسکراولادی در برنامه نگاه یک داشتیم که قبل از مناظره بنده آمادگی کافی را نداشتم و به نظرم آن برنامه ماندگاری به حساب می‌آید.

وی در پایان تاکید کرد: باید مراقب فتنه‌های آینده باشیم به این دلیل که دشمن در این زمینه سعی دارد که ازمیانجی استفاده کند که این میانجی باید ابتدا سابقه مسئولیت داشته باشد وبه مجردی که با خط اصلی نظام فاصله پیدا کرد آماده برای شکار شدن شده که در غیر اینصورت شناسنامه آن غیرخودی است؛ اما درجریان فتنه ۸۸ تنها سوال مطرح شده در اذهان و افکار عمومی آن است که آقای قاضی دوران حضرت علی «ع» در کاخ ابن زیاد چه می‌کنید؟ و به تعبیرحضرت امام خمینی «ره» میزان حال فعلی افراد است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری