«محمد جواد جمالی نوبندگانی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص رفتارهای آمریکا در خاورمیانه با بیان اینکه تناقضی در رفتار آمریکا نیست، گفت: این یک بازی شطرنج است. خاورمیانه برای آمریکایی ها و البته همه دنیا اهمیت زیادی دارد. آمریکا برای مستحکم کردن رژیم صهیونیستی در منطقه، با بهانه های مختلف در خاورمیانه حضور پیدا می کند.

خروج آمریکا از سوریه پیروزی مقاومت است

وی افزود: خروج آمریکا از سوریه و افغانستان یک پیروزی برای مردم و مقاومت است اما باید دنبال ادله آمریکایی ها باشیم. اینگونه نباشد که از طرفی از این کشورها برای مدت محدودی خارج شده و شروع به تقویت تروریست ها کرده که منطقه را به آشوب بکشد و به همین دلیل دوباره برگشته و خود را قهرمان مبارزه با تروریسم معرفی کند.

احتمال خروج آمریکا از سوریه برای تقویت تروریسم وجود دارد

جمالی تاکید کرد: اسرائیل با آمریکا همسو و هماهنگ بوده اما ممکن است سایر کشورها را به صورت نیابتی وارد کرده و توافقاتی با کشورهای دیگر داشته باشند که باید هوشیارانه با این موضوع برخورد کرد.

به حضور ناو آمریکا در خلیج فارس عادت کردیم/ از آمریکا نمی ترسیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها با این روش که اصراری برای انجام یک روش ندارند، روش های زیادی را برای رسیدن به هدف انجام می دهند، افزود: ما از 40 سال پیش به حضور ناو آمریکایی در خلیج فارس عادت کردیم. همانطور نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد نیز بارها گفته که آمریکا به دنبال ترساندن است که ایران جز آن کشورها نیست که بترسد.