جاهای دیدنی مشهد؛ از هتل‌ها تا مراکز خرید آن را بشناسیم


جاهای دیدنی مشهد؛ از هتل‌ها تا مراکز خرید آن را بشناسیم

شاید تصور نکنید که پایتخت مذهبی ایران دارای انواع جاذبه‌های گردشگری است. سفرزون در این مطلب همراه شماست تا لیست جذابی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی مشهد که نمی‌شناسید، به شما معرفی کند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام سفرزون، بعد از بازدید از این جاذبه‌ها مطمئن خواهید شد که مشهد، بهشت زیارت و سیاحت برای گردشگران است. همچین لیستی از هتل های مشهد و مراکز خرید مشهد را معرفی می‌کنیم تا بهترین تجربه سفر به مشهد را داشته باشید.

طرقبه، شروعی سبز از جاهای دیدنی مشهد

طرقبه می‌تواند بهترین شروع برای گردش در میان جاهای دیدنی مشهد باشد. این منطقه‌ی ییلاقی در امتداد دره‌ای با صفا قرار گرفته و باغ‌های میوه در اطراف آن برای ساعاتی زندگی شهری را از خاطر شما می‌برد. محلی‌ها می‌گویند که طرقبه به معنی آبادی بزرگ است و چشم‌اندازهای طرقبه همگی معنی اسم آن را تایید می‌کنند. دیدن این منطقه در فصل پاییز حتما به شما توصیه می‌شود.

آرامگاه فردوسی، برمزار شاعر حماسی ایرانی

آرامگاه فردوسی مثل شاهنامه‌ شکوه و زیبایی خاص خودش را دارد. مقبره‌ شاعر پرطرفدار فارسی زبان در محوطه‌ای زیبا با حدود ۳۰ دقیقه فاصله از مرکز شهر مشهد قرار گرفته است. هوشنگ سیحون معمار این بنای مرمری است و گفته شده که در طرح آن از آرامگاه کوروش الهام گرفته است.

بازار رضا، هم خرید هم تماشا

بازارهای محلی هر شهر مهم‌ترین جاذبه‌های آن به حساب می‌آیند. بازار رضا نوستالژیک‌ترین مرکز برای خرید انواع وسایل مورد نیاز است. این بازار با دو راهروی تو در تو و با حدود ۱۷۰۰ مغازه یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد است. تسبیح‌های رنگارنگ، انواع مهر و سوغاتی‌های بسته‌بندی شده به همراه عطر زعفران و نبات تصویری زیبا و خوش آب و رنگ از بازار رضا برای شما به یادگار می‌گذارد.

موزه نادری، یادبود پادشاه محبوب افشاریان

مجموعه‌ تاریخی نادری یکی از جاهای دیدنی مشهد است که بخش ارزشمندی از تاریخ را به شما نشان می‌دهد. واضح‌ترین تصویر از این مجموعه، مجسمه‌ نادرشاه بر اسب به همراه عده‌ای از سربازانش است.

پارک علمی پروفسور بازیما، سفر در زمان

بعد از عبور از ورودی اصلی، از طریق دهان یک مجسمه‌ی غول پیکر به درون بدن آن راه پیدا می‌کنید. روی زبان او راه می‌روید، از کنار دندان‌ها، دنده‌ها و کلیه‌ها عبور می‌کنید و با شش‌ها عکس یادگاری می‌گیرید. اگر به پارک علمی پروفسور بازیما سر نزنید ممکن است تصور این صحنه‌ها برایتان چندش‌آور باشد. اما کافی است به این مجموعه که از جدیدترین جاهای دیدنی مشهد است وارد شوید تا شگفتی‌های دنیای علم را از نزدیک ببینید.

کلات نادری، شهر دژهای تاریخی

کلات یکی از جاهای دیدنی مشهد است که در میان ارتفاعات کوه‌ها قرار گرفته است. به دلیل وجود کوه دورتا دور آن، این شهر یکی از امن‌ترین شهرها در گذشته بوده. دلیل انتخاب نادرشاه برای ساخت برج خورشید در کلات همین دژها و قلعه‌های کوهستانی نفوذناپذیر به آن است.

باغ گیاه‌شناسی، کلکسیونی از نادرترین گیاهان دنیا

اینجا محفل زیبای گیاهان است. هر گیاهی که فکرش را بکنید در باغ گیاه شناسی مشهد می‌توان پیدا کرد. از حدود ۵۸ سال گذشته، ۱۱ کلکسیون در این مجموعه ساخته شده که هر کدام گیاهی از اقلیم خاص را پوشش می‌دهند. جذاب‌ترین بخش این مجموعه، قسمت مربوط به نگهداری گیاهان دارویی است که حدود ۴۰۰ نوع نمونه‌ ژنتیکی در آن نگهداری می‌شود.

شاندیز، گردشگری‌ترین ییلاق مشهد

شاندیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر اصلی مشهد، از گذشته محلی برای تفریح و استراحت گردشگران مشهد بوده است. اختلاف دمای این منطقه با مشهد حدود ۴ تا ۵ درجه است. باغ‌های میوه و طبیعت منطقه، آن را به سرآمد جاهای دیدنی مشهد تبدیل کرده است.

لیست مراکز خرید مشهد

مجتمع تجاری پروما، برج تجاری اداری آلتون، مجتمع تجاری زیست خاور، مرکز خرید وصال، ویلاژ توریست، مرکز خرید آرمان، مشهد مال، بازار عباس قلی خان مشهد، مرکز خرید کاسپین مد، مرکز خرید فردوسی، بازار گوهر شاد، بازار رضا و الماس شرق.

لیست هتل‌های مشهد

هتل الماس دو، قصر طلایی مشهد، هتل مجلل درویشی، هتل جواد، هتل ایران مشهد، هتل هما دو، هتل فردوس و هتل الماس نوین.

انتهای پیام

(این متن یک تبلیغات خبری است)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفسیر و رازهای بسیار خواندنی روشن کردن شمع