خلیل حیدری گفت: چین با هفت میلیون و 967 هزار و 152 دلار در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات کرمانشاه رتبه اول به خود اختصاص داده و عراق و سوئیس نیز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مدیرکل گمرکات کرمانشاه بابیان این مطلب که درمجموع کالاهای وارداتی به گمرکات کرمانشاه از 16 کشور وارد می‌شود، ابراز داشت: بیشتر کالاهای واردشده از طریق گمرکات استان شامل ماشین‌آلات و دستگاه‌ها برای صنایع، مواد شروع‌کننده و تسریع‌کننده واکنش شیمیایی و فرآورده‌های کاتالتیک، آلیاژهای آلومینیوم کارنشده، جعبه‌فرمان خودرو، دستگاه‌های آبگرم کن و آب‌سردکن، تلمبه‌های چرخ‌دنده‌ای، نخ پلی‌استر است.

حیدری با اعلام خبر رشد 47 درصدی صادرات و کاهش 16 درصدی واردات از مرزهای کرمانشاه، خاطرنشان ساخت: در 9 ماهه امسال حدود دو میلیارد و 106 میلیون دلار کالا به وزن بیش از چهار میلیون و 246 هزار تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازلحاظ ارزش 47 درصد و از حیث وزن 33 درصد رشد داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق مرزهای استان را لوازم خانه‌داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، نایلون پلاستیکی رولی، سیب‌زمینی محفوظ شده، گوجه‌فرنگی تازه یا سرد کرده، انواع کاشی دیواری، کیسه نایلونی، رول نایلونی، کولرهای آبی و گرانول پلی‌اتیلن عنوان کرد و افزود: بیشتر این کالاها به کشور عراق صادرشده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: مجموع اقلام صادراتی اظهارشده در 9 ماهه سال امسال از گمرکات استان کرمانشاه 689 نوع کالا بوده که به 36 کشور صادرشده است.