مقایسه اجمالی هیوندای ولوستر N و هوندا سیویک تایپ R


مقایسه اجمالی هیوندای ولوستر N و هوندا سیویک تایپ R

سبد محصولات پرفورمنس هیوندای سرانجام با عرضه‌ی ولوستر N 2019 به آمریکا رسید. این خودرو که برای رقابت با هاچبک های اسپورتی همچون فولکس‌واگن گلف GTI طراحی شده بهای پایه‌ی 27785 دلاری داشته و از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربو با قدرت 250 اسب بخار و گشتاور 352 نیوتون متر سد می‌برد. بررسی‌های اولیه‌ی... The post مقایسه اجمالی هیوندای ولوستر N و...

سبد محصولات پرفورمنس هیوندای سرانجام با عرضه‌ی ولوستر N 2019 به آمریکا رسید.

مقایسه اجمالی هیوندای ولوستر N و هوندا سیویک تایپ R
این خودرو که برای رقابت با هاچبک های اسپورتی همچون فولکس‌واگن گلف GTI طراحی شده بهای پایه‌ی 27785 دلاری داشته و از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربو با قدرت 250 اسب بخار و گشتاور 352 نیوتون متر سد می‌برد. بررسی‌های اولیه‌ی این خودرو با بازخوردهای کاملاً مثبتی همراه بوده‌اند اما ولوستر N در برابر هوندا سیویک تایپ R چگونه عمل خواهد کرد؟

مقایسه اجمالی هیوندای ولوستر N و هوندا سیویک تایپ R
خب این قضیه کمی مشابه مقایسه سیب با پرتقال است اما سیویک تایپ R از نظر پرفورمنس دست برتر را دارد چراکه پیشرانه ی 4 سیلندر 2 لیتری توربوی آن خروجی 306 اسبی و گشتاور 399 نیوتون متی دارد. البته این خودرو کاملاً گران‌تر از رقیب کره‌ای می‌باشد چراکه قیمت آن از 35700 دلار آغاز می‌شود. به این ترتیب تایپ R چند هزار دلار گران‌تر از نسخه‌ی پرچم‌دار ولوستر N مجهز به پرفورمنس پکیج می‌باشد. این نسخه از ولوستر N خروجی 275 اسبی و گشتاور 352 نیوتون متری را نشان می‌دهد.

مقایسه اجمالی هیوندای ولوستر N و هوندا سیویک تایپ R
بدون روده‌درازی بیشتر بیایید به مقایسه این دو خودرو بپردازیم. کار را با سیویک تایپ R آغاز می‌کنیم که بنا به گفته‌ی KBB دارای تمامی اجزای لازم برای نمایش یک فیلم پرفورمنس کامل می‌باشد. قدرت بیشتر این خودروی اسپورت ژاپنی باعث می‌شود تایپ R به آسانی در مسابقه درگ از عهده‌ی هیوندای برآید.


ولوستر N هم چیزی از سیویک تایپ R کم ندارد و از تغییرات ظاهری بدنه به منظور تمایز با نسخه‌های استاندارد بهره‌مند است. یکی از چشمگیرترین تغییرات این خودرو در مقایسه با نسخه استاندارد ولوستر سیستم اگزوز اسپورتی است که صدای فوق‌العاده‌ای تولید می‌کند.
اگرچه ولوستر N نقاط قوت زیادی دارد اما کابین آن کمی ناامید کننده است زیرا متریال بکار رفته در آن به خوبی متریال کابین سیویک نیستند. بدون هرگونه تعجبی، صندلی‌های عقب نیز کاملاً تنگ هستند.

مقایسه اجمالی هیوندای ولوستر N و هوندا سیویک تایپ R
اما در طرف دیگر به هندلینگ می‌رسیم که هر دو خودرو در این بخش می‌درخشند. البته سیویک تایپ R از نظر تجربه‌ی رانندگی بهتر از محصول هیوندای نشان می‌دهد.

مقایسه اجمالی هیوندای ولوستر N و هوندا سیویک تایپ R
خب برنده‌ی این مقایسه کیست؟ KBB می‌گوید رانندگان هر دو خودرو را فوق‌العاده می‌دانند هرچند هر یک از آن‌ها در زمینه‌های متفاوتی خوب نشان می‌دهند.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...