ناگفته‌های سردار فضلی از حمله فتنه‌گران به پایگاه بسیج در سال 88


ناگفته‌های سردار فضلی از حمله فتنه‌گران به پایگاه بسیج در سال 88

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با بیان روایتی از حمله فتنه‌گران در سال 88 به پایگاه بسیج گفت: سربازان پایگاه بسیج به‌قدری مورد هجمه قرار گرفته بودند که تیراندازی هوایی نیز مانع از حملات فتنه‌گران نمی‌شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با بیان روایتی از حمله فتنه‌گران در سال ۸۸ به پایگاه بسیج گفت: سربازان پایگاه بسیج به‌قدری مورد هجمه قرار گرفته بودند که تیراندازی هوایی نیز مانع از حملات فتنه‌گران نمی‌شد.

سردار علی فضلی با اشاره به اینکه فتنه سال ۸۸ یک شرایط و بستری دارد و این ماجرا به فضاسازی و عملیات روانی قبل از انتخابات ریاست جمهوری همان سال باز می‌گردد، اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ حضور مردم در پای صندوق‌های رأی حماسی بود و عده‌ای در تدارک فتنه‌ای بودند و فتنه‌گران آن حلاوت و شیرینی انتخابات را به کام مردم تلخ کردند.
وی ادامه داد: فتنه‌گران سعی کردند با حمایت غربی‌ها و عناصری از داخل که از آن‌ها حمایت می‌کردند تا دو قطبی شدن را در قالب اصلاح‌طلبان و اصولگرایان به مردم القاء کنند لذا فتنه‌گری فتنه‌گران از آنجایی شروع شد که پیش از اعلام رسمی نتایج پیش‌دستی کرده و اعلام کردند "بنده برنده انتخابات شده‌ام" در حالی که این اظهارات جزو سناریو از پیش طراحی‌شده آن‌ها بود.
فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) افزود: فتنه‌گران سپس سعی کردند با حمایت رسانه‌های حامی و بیگانه به سخنان سران فتنه دامن بزنند و به مردم چنین القاء کنند که انگار در انتخابات تقلب صورت گرفته در حالی که اگر در انتخابات جمهوری اسلامی تقلبی صورت می‌گرفت بایستی در دوره‌های خودشان نیز اتفاق می‌افتاد، ولی ادعای تقلب در انتخابات ۸۸ کاملاً اشتباه بود، چون تقلبی صورت نگرفته بود و ادعای خود را ثابت نکردند.
فضلی تأکید کرد: اگر در آن زمان اشکالی هم در انتخابات بود می‌بایست با تنظیم شکوائیه‌ای به شورای نگهبان ارائه می‌کردند تا به شکایتشان رسیدگی کند، اما این‌ها از قبل برای برخورد میدانی وسیع صحنه‌ای علیه انقلاب اسلامی طراحی کرده و در این میان گروهی از هواداران خود را به‌صورت ستون‌کشی راهی خیابان‌ها کردند؛ هدف‌شان این بود که عرصه را آرام‌آرام برای مردم تنگ کنند.
وی با بیان اینکه هدف غایت و نهایی فتنه‌گران، تهران بود، اما اعتراضات را از کرج شروع کردند، گفت: فتنه‌گران علی‌رغم اینکه می‌دانستند دانشجویان امتحان دارند پا به دانشگاه گذاشته و برگ‌های امتحان دانشجویان را پاره کردند تا شاید این دغدغه منجر به خشونت در کف خیابان‌ها شود و به هدفشان نیز رسیدند، گروهی که اهل بصیرت نبودند با تبعیت از سران فتنه و پاسخ مثبت با فراخوان به خیابان‌ها آمدند.
فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) ابراز داشت: در جریان فتنه، سران اعلام کردند اصلاحات نیاز به خون دارد که نشان داد این‌ها به دنبال کشتار مردم و گرفتن تلفات و مصدومان هستند یعنی قصدشان اجرای سناریوی کشته سازی بود.
سردار فضلی با بیان اینکه سران فتنه در ۲۵ خردادماه سال ۸۸ از میدان انقلاب به‌صورت غیرقانونی و خلاف عرف تظاهراتی را میدان‌داری کردند، گفت: این گروه از اغتشاش‌گران که مسیرشان به سمت میدان آزادی بود، در مسیرشان به یکسری از مراکز دولتی و بسیج حمله کردند.
وی با اشاره به حمله فتنه گران به پایگاه بسیج گفت: به این پایگاه بسیج که تنها چند سرباز داخل آن بودند حمله‌ور شدند. با وجود این‌که فتنه گران از بالابر برای نفوذ به پایگاه بسیج استفاده کرده بودند، ولی سربازان در برابر آن‌ها مقاومت می‌کردند و سپس فتنه‌گران متوجه می‌شوند نمی‌توانند به ساختمان نفوذ کنند اقدام به پرتاب کوکتول‌مولوتف و سنگ می‌کنند.
فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) ادامه داد: عاقبت بعد از پرتاب هزاران سنگ و کوکتول‌مولوتف به ساختمان پایگاه بسیج نفوذ می‌کنند در حالی که سربازان التماس می‌کردند که کاره‌ای نیستند و تنها وظیفه مراقبت از حوزه را دارند، گوش نمی‌کردند و حتی اراذل و اوباش به‌طرف پایگاه بسیج و سربازان تیراندازی می‌کردند.
وی افزود: سربازان پایگاه بسیج به‌قدری مورد هجمه قرار گرفته بودند که تیراندازی هوایی نیز مانع از حملات فتنه‌گران نمی‌شد لذا مجبور می‌شوند از نیروی انتظامی کمک بخواهند و تا مأموران نیروی انتظامی به صحنه برسند نزدیک به ۴۰ دقیقه طول می‌کشد و جوانی که جزو فتنه‌گران بود با طراحی صحنه، تیری از اسلحه به او اصابت می‌کند که بعد‌ها مشخص شد همان فرد از فتنه‌گران بود و قصد داشتند تا کشته‌سازی کنند.
فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) تصریح کرد: وقتی مأموران نیروی انتظامی شامل ۲۲ موتورسوار دوترکه به مقابل پایگاه بسیج می‌رسند عوامل فتنه به نفع مأموران ناجا شعار می‌دهند در حالی که مأموران بین فتنه‌گران و مردم قرار گرفته بودند فتنه‌گران به سمت آن‌ها حمله‌ور می‌شوند و عوامل فتنه در عرض چنددقیقه‌ای موتور مأموران نیروی انتظامی را به آتش می‌کشند و معلوم شد که فتنه‌گران از آمادگی کاملی برخوردار هستند.
فضلی با تأکید بر اینکه تلاش فتنه‌گران در حمله به مراکز دولتی و نظامی و مردم به اینجا ختم نشد بلکه در خیابان‌ها، اتوبوس را آتش زدند و در ناحیه مقداد تهران به پایگاه بسیج کارمندی حمله کردند، گفت: فتنه گران تلاش می‌کردند تا بسیجیان در مقابل آن‌ها اقدام به تقابل کنند، اما بسیجیان خویشتن‌داری کردند و هر اندازه که بر کشته‌ها و زخمی‌ها افزوده می‌شد زمینه را برای حضور گسترده مردم فراهم می‌کردند.
وی اضافه کرد: در روز جمعه ۲۹ خردادماه سال ۸۸ علی‌رغم این‌که مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران معترضان و سرانه فتنه را به خویشتن‌داری و پیگیری شکایاتشان از مراجع مربوطه دعوت می‌کردند در روز شنبه ۳۰ خردادماه گروهی جدید در خیابان‌ها حضور یافته و درگیری تازه‌ای را شروع کردند چراکه هنوز پازل کشته سازی به اتمام نرسیده بود و کشته‌های آن روز هنوز هم مشکوک هستند.
فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) گفت: آن روز آقایی از مشهد به تهران آمده بود، او از خودرویش پیاده می‌شود تا ببیند که در ترافیک چه خبر است، مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد. چند مورد دیگر هم از امثال این هم‌وطنانمان توسط عوامل فتنه به قتل رسیدند.
سردار فضلی با اشاره به اینکه بعد از مدتی که فتنه‌گران اقدام به کشتار و تخریب اموال عمومی و شخصی کرده بودند امت حزب‌اللهی و هوشیار به خیابان‌ها آمدند و شرایطی شد تا افراد با بصیرت صف خود را از اراذل و اوباش و فتنه گران جدا کردند، گفت: عده‌ای نیز در خیابان‌ها ماندند البته اطلاعاتی موثقی که در دست داریم برخی از کسانی که هنوز دست از حمایت سران فتنه برنداشته بودند روزانه حداقل ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان پول می‌گرفتند تا ایجاد وحشت و عربده‌کشی کنند.
وی ادامه داد: درگیری‌ها با فتنه‌گران تا زمانی ادامه داشت که مأموریت تأمین امنیت را به بسیج و سپاه پاسداران واگذار شد و سپس با هوشمندی و درایت بسیجیان دریادل و پاسداران سپاه امنیت دوباره به شهر بازگشت، شاید بتوان این‌گونه گفت: فتنه ۸۸ بیش از هشت سال دوران دفاع مقدس از مردم انرژی گرفت، اما امت انقلابی و حزب‌اللهی برای ختم کردن قائله فتنه‌گران به یاری نیرو‌های بسیج و سپاه آمدند.
فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) ابراز داشت: قائله فتنه‌گران به اینجا ختم نشد آن‌ها در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی به عزاداری‌ها اهانت کردند و نتیجه این شد که در ۹ دی‌ماه سال ۸۸ مردم ولایتمدار و انقلابی در تمامی شهر‌ها و مراکز استان‌ها به خیابان‌ها آمدند و طومار فتنه‌گران را برای همیشه درهم پیچیدند به‌طوری که برای مدتی فتنه گران خاموش شدند، ولی در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن سال ۸۸ به دنبال شیطنت بودند، چون نزدیک به ۳۰۰ رسانه خارجی راهپیمایی را پوشش می‌دادند و آن‌ها قصد داشتند از این فرصت سوءاستفاده کنند.
فضلی به درگیری‌ها در حوالی میدان آزادی حین برگزاری راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن اشاره کرد و بیان کرد: مردم علی‌رغم اینکه به‌صورت باشکوه در راهپیمایی حضور یافته بودند در حوالی میدان آزادی تهران فتنه‌گران درگیری‌ها را انجام دادند که البته آن‌هم بی‌پاسخ نماند و مردم، چنان پاسخ کوبنده‌ای به اراذل و اوباش دادند که تاکنون جرات نکرده‌اند به خود بیایند.
وی با بیان اینکه در جریان فتنه سال ۸۸ «آمریکایی‌ها، سعودی‌ها، صهیونیست‌ها، فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها» رسماً از فتنه‌گران حمایت می‌کردند، گفت: عناصر فتنه وقتی نتوانستند به هدفشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن برسند یک‌باره شاهد بودیم که رسانه‌های خارجی مستقر در راهپیمایی، دوربین‌ها را خاموش و از صحنه خارج شدند، چون صحنه‌ای که دلخواه آن‌ها باشد را نیافتند و حضور پرشور و گسترده و حماسی مردم را نمی‌توانستند تحمل کنند.
جانشین سابق سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ۹ دی‌ماه سال ۸۸ را یوم‌الله می‌دانیم، در این روز به ویژه حضور حماسی مردم در حمایت از انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه درسی به فتنه‌گران و حامیان غربی آنان داد تا تجربه‌ای باشد از این اقدامات دست‌بردارند. بر حسب تجربه‌ای که ملت ایران از فتنه ۸۸ و توطئه‌های دیگر غربی‌ها به‌دست آوردند امسال در حماسه نهم دی‌ماه و راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن حضوری به‌مراتب پرشورتر و گسترده‌تری خواهند داشت.
فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با تأکید بر اینکه دشمنان در جریان اعتراضات دی‌ماه سال گذشته که عمدتاً مردم مطالبه می‌کردند سوءاستفاده کردند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: شاید دشمن نتوانست هدف‌های پلید خود را امسال عملی کند آن‌ها را به سال ۹۸ موکول کرده باشد و ممکن است در سال آینده فتنه‌های جدیدی با هدف براندازی جمهوری اسلامی طراحی شود.
وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه اخیراً هجمه‌های گسترده‌ای علیه سپاه پاسداران انجام می‌گیرد به نظر شما این تخریب‌ها چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟ گفت: هر نهاد و شخصی که به انقلاب اسلامی عمیق‌تر ارادت دارد و از انقلاب دفاع می‌کند مورد آماج هجمه و تخریب دشمنان قرار می‌گیرد و اگر در این میان که سپاه پاسداران با تمام وجود از انقلاب دفاع می‌کند به بسیج و سپاه حمله‌ور نشوند جای تعجب دارد.
فضلی تصریح کرد: هرگاه تخریب‌ها علیه سپاه و بسیج گسترده‌تر و ناجوانمردانه‌تر می‌شود متوجه می‌شویم که پاسداران و بسیجیان عزیز از عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی دفاع و پاسداری می‌کنند. البته که نباید از کِید دُشمن غافل شد، اما این را بدانیم هر وقت دشمن می‌خواهد نظام و انقلاب را تضعیف کند به ارکان و بال و پر مثل سپاه، بسیج، شورای نگهبان و ... حمله می‌کند.
منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا