تکرار حوادث ناگوار سبب افت شدید اعتماد عمومی می شود


تکرار حوادث ناگوار سبب افت شدید اعتماد عمومی می شود

تهران- ایرنا - حزب ندای ایرانیان در بیانیه ای با ابراز تاسف از حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد، تاکید کرد: بی توجهی و تکرار حوادث ناگوار مشابه، سبب افت شدید اعتماد عمومی و هدر رفت سرمایه‌های اجتماعی می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در بیانیه حزب ندای ایرانیان آمده است: مردم شریف ایران هنوز در بهت از دست دادن دانش‌آموزان مدرسه دخترانه زاهدان بر اثر آتش گرفتن بخاری نفتی بودند که غم حادثه واژگونی اتوبوس جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات بر آن افزوده شد.
این تشکل خاطرنشان کرد: بدون شک ضایعه‌ای با این وسعت، دلایل متعددی از جمله ساخت‌و‌ساز در مکانی نامناسب، فقدان آیین‌نامه ایمنی، عدم جذب پیمانکاران مناسب، فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل دانشگاهی، عدم وجود سیستم نظارتی دقیق و قاطع دانشگاه و... دارد که نیازمند بررسی و کارشناسی دقیق در روزهای آتی است، اکنون فارغ از هرگونه فرافکنی و رفع مسئولیت، باید به دنبال چرایی تکرار این دست حوادث در نظام آموزشی کشور باشیم.
حزب ندای ایرانیان به عنوان حزبی با رویکرد اجتماعی، در یافتن راه‌حل و پاسخ این پرسش اصرار کرد و بر این اساس مسئولان و مدیران کشوری را به ریشه‌کن کردن مشکلات این‌چنینی در نظام آموزش‌وپرورش و نظام آموزش عالی که می‌بایست حافظ جان سرمایه‌های انسانی، دانش‌آموختگان و نخبگان کشور باشد، دعوت کرد.
در ادامه این بیانیه حزب ندای ایرانیان با تاکید براین که بی توجهی ویژه مسئولان و تکرار حوادث ناگوار مشابه، سبب افت شدید اعتماد عمومی و هدر رفت سرمایه‌های اجتماعی شده است، اظهار داشت: روزانه صدها بخش‌نامه و آیین‌نامه به دستگاه‌ها و ادارات ابلاغ می‌شود که با عدم پیگیری در اجرای مناسب و رصد و ارزیابی اثربخشی آن، شاهد افزایش نرخ آمار حوادث هولناک هستیم.
حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: شایسته است در پی حوادث ناگوار این‌چنینی، ﺣﻔﻆ و ارﺗﻘﺎء ﺳﻄﺢ سلامت و امنیت دانش‌آموزها و دانشجویان به‌جای دامن زدن به حاشیه‌های بی‌فایده و دعواهای سیاسی، بیش از پیش به عنوان اولویت اول مسئولین آموزشی کشور قرار گیرد.
در این بیانیه حزب ندای ایرانیان در ادامه به مهم ترین دغدغه‌ها، پیشنهادها و خواسته‌های در راستای بهبود وضعیت امنیت جانی فعالان حوزه‌ آموزش اعم از دانش‌آموز و دانشجو اشاره کرد و پیشنهادهایی چون تشکیل کارگروه ویژه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور رییس شورا به عنوان عالی‌ترین مقام فرهنگی کشور جهت ساماندهی شرایط ایمنی و تأمین جانی سرمایه‌های انسانی، تدوین آیین‌نامه ایمنی و ابلاغ به دانشگاه‌ها، پیگیری مصوبات قبلی و برطرف کردن خلأهای قانونی را مطرح کرد.
حزب ندای ایرانیان با تاکید براین که مسئولان اصلی حوادث اخیر باید معرفی و برکنار شوند، به ممنوعیت ساخت و ساز در ارتفاعات بالای 1800 متر اشاره کرد و یادآور شد: مشخصاً و به‌طور اخص، دغدغه‌های مطرح شده‌ اخیر درباره واحد علوم و تحقیقات به جهت تنویر افکار عمومی و حصول اطمینان خاطر اهالی دانشگاه تعیین تکلیف شود مواردی چون اقدامات مقاوم‌سازی و ارتقای سیستم مدیریت بحران جهت مقابله با تبعات زلزله با توجه به دغدغه‌ احداث بر گسل زلزله، نوسازی کامل ناوگان حمل‌ونقل به دلیل فرسودگی سامانه‌ حمل‌ونقل، اصلاح هندسی معبر اصلی، اجرای پروژه‌های اصلاحی عمرانی مانند حذف پیچ‌های خطرناک و تدوین مقرارت راهنمایی رانندگی داخلی.
حزب ندای ایرانیان ضمن ابراز همدردی با جامعه علمی و دانشگاهی کشور مصیبت وارده را به خانواده‌های بازمانده حادثه اخیر تسلیت و تعزیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای مردم شریف ایران و خانواده‌های مصیب زده این واقعه تلخ، طلب عافیت کرد.
به گزارش ایرنا، یک دستگاه اتوبوس سرویس دانشجویان روز سه شنبه گذشته، چهارم دی ماه در محوطه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واژگون شد؛ این حادثه تاکنون 10 کشته و 27 مجروح برجای گذاشته و حال برخی مصدومان، وخیم است.
نگارباب الحوائج، سارا ابوالفتحی راد، سجاد پوراحسان، رحمان عقل مند، احسان صفایی، محمدجواد هوشنگی فر، محمدعلی ابوالفتحی راد، علی حسین زاده نوا، نیلوفر رادمهر و محمدرضا فضیلتی در این حادثه جان باختند.
سیام**3202**1336

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا