رحیم صفوی: شخصیت مرحوم پرورش به جوانان شناسانده شود


رحیم صفوی: شخصیت مرحوم پرورش به جوانان شناسانده شود

شفقنا- دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: مرحوم پرورش الگویی مطلوب برای 45 میلیون جوانان فعلی ماست که بعد از انقلاب به دنیا آمدند و باید شخصیت ایشان شناسانده شود. به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، سرلشکر سید یحیی صفوی جمعه شب در مراسم بزرگداشت استاد سید علی اکبر پرورش که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد اظهار کرد: نورانیت علامه طباطبایی در...

رحیم صفوی: شخصیت مرحوم پرورش به جوانان شناسانده شود

شفقنا- دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: مرحوم پرورش الگویی مطلوب برای ۴۵ میلیون جوانان فعلی ماست که بعد از انقلاب به دنیا آمدند و باید شخصیت ایشان شناسانده شود.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، سرلشکر سید یحیی صفوی جمعه شب در مراسم بزرگداشت استاد سید علی اکبر پرورش که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد اظهار کرد: نورانیت علامه طباطبایی در این مکان احساس می شود.

او گفت: ملت ایران ۲۲ بهمن امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن خواهند گرفت، انقلابی که با فراز و فرودها و فتنه هایی همراه بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا به شخصیت های برجسته ای که در این انقلاب چون مرحوم پرورش رشد یافتند پرداخت و افزود: در این چهار دهه انسان ها، شخصیت ها و روحانیت فراز و فرودهایی هم داشتند که این موج همچنان هم ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه از دوره دبیرستان شاگرد پرورش بودم گفت: استاد پرورش از جمله یاران امام، رهبری و خدمتگذار مردم بود که هیچ گاه از صراط مستقیم، خدمتگذاری به مرم و صراط مرجعیت، روحانیت و مجاهدت در راه خدا خارج نشد.

صفوی ادامه داد: مرحوم پرورش در اندیشه و تفکر به خاطر محشور بودن با علما و روحانیون هرگز دچار کجی نشد و در سیاست که وارد شد و مناصبی گرفت دچار غرور و تکبر نگردید.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با تأکید بر اینکه استاد پرورش از خط امام و خدمتگداری به مردم جدا نشد اظهار کرد: سیاست در جاهایی با دیانت و اخلاق فاصله می گیرد و کسی که قدرت و سیاست را به دست می آورد مهم است که دچار غرور و تکبر نشود و بتواند از عهده آن به خوبی برآید.

او افزود: سید علی اکبر پرورش در زمانی که وزیر بود همچون یک معلم رفتار می کرد، بسیار خوش اخلاق و شوخ طبع بود.

صفوی تصریح کرد: پرورش با شجاعت و قاطعیت در مقابل بنی صدر در جایی که می دید اشتباه می کند می ایستاد و در مجلس نیز از حد عدالت خارج نمی شد.

او افزود: استاد پرورش از نظر عملکرد انسان مطلوب قرآن و مطلوب اسلام بود و با تمام وجود خدمت می کرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: علی اکبر پرورش در تعیین شورای سپاه پاسداران اصفهان نقش داشت و در مجلس با صبر و حوصله رفتار می کرد؛ ایشان الگویی مطلوب برای ۴۵ میلیون جوانان فعلی ماست که بعد از انقلاب به دنیا آمدند.

او با بیان اینکه جوانان امروز بسیار متفاوت از ما هستند و امروز الگو های دیگری در ذهن جوانان است افزود: باید شخصیت هایی چون مرحوم پرورش به جوانان شناسانده شوند، آنها باید خاطرات پرورش را بخوانند تا بدانند یک معلم چگونه در انقلاب توانست عمل کند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتاب تعلیم انشا - سال 1329