قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 8 دی 97 + تغییرات


قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 8 دی 97 + تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 8 دی 97 / این خبر بروزرسانی می شود...

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 8 دی 97 + تغییرات

ساعت 09:00 قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه ۸ دی ۹۷

در حال بروز رسانی...

*************************************

ساعت 07:30 / بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت/ زمینه‌های شروع مثبت برای پتروپالایشی‌ها با افزایش قیمت نفت فراهم شد


روند شاحص کل در هفته‌ای که گذشت با رشد ۲.۵ درصد نسبت به ابتدای هفته به کار خود پایان داد.

در روز‌های اول هفته، اقبال سهامداران و فعالان بازار به گروه‌های فلزات، بانک و خودرو موجب رشد شاخص گردید. اما هفته‌ای که پیش رو داریم می‌تواند در گروه‌ها و صنابع مختلف اثرپذیری متفاوتی داشته باشد.

در گروه فولادی‌ها انتشار فعالیت ۹ ماهه شرکت‌ها و کاهش درآمد و تعداد فروش شرکت‌های فولادی موجب شده است نگاه بدبینانه‌ای به ادامه فعالیت این صنعت شکل گیرد. هر چند فولاد کاوه برخلاف سایرین عمل کرده است و می‌توان گفت: تنها فولادی بود که روند مثبت و رشد قابل توجهی از آبان تا آذر را تجربه کرد. اما سایرین به دلیل کاهش نرخ جهانی و مشکلاتی که بر سر صادرات با آن رو به رو شده اند درآمد‌های پایین تری ننسبت به آبان را گزارش کرده اند.

در گروه پتروشیمی کاهش قیمت نفت و اثر تحریمی همانند گروه فولادی اثرات منفی را در گزارشات آذر ماه این گروه گذاشته است، از این رو نمی‌توان هفته‌ای خوش بینانه‌ای را برای آن‌ها متصور بود.

اما در گروه بانکی اعلام نرخ تسعیر ارز می‌تواند همچون هفته گذشته، حمایت قوی از آن‌ها را در برداشته باشد.

در گروه دارویی‌ها بررسی روند درآمدی و تعداد فروش شرکت‌ها نشان می‌دهد که از فروش با ثباتی برخوردا بوده و می‌توانند در شرایط تحریمی گروه قابل اطمینانی به شمار روند چرا که این گروه به دلیل اهمیت محصولات در جامعه، از حمایت‌های دلاری دولت برخوردار بوده و در بخش فروش نیز، نمی‌توان کاهش فروشی برایشان متصور بود.

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 8 دی 97 + تغییرات

در گروه خودرویی نیز اعلام نرخ خودرو‌ها در این هفته که وزیر صمت وعده آن را داده است می‌تواند برای خودرویی‌ها و شرکت‌های وابسته نقطه قوتی به شمار رود.

اما روز جمعه نفت با شروع مثبتی که در پیش گرفت زمینه‌های آغاز یک شروع قدرتمند برای گروه‌های پالایشی و پتروشیمی را فراهم آورد و پیش بینی می‌شود در هفته پیش رو دو گروه نام برده با افزایش قیمت کار خود را آغاز نمایند.

*********************************

ساعت 07:00 مرور قیمت سکه ، دلار و طلا در روز هفته گذشته

وضعیت دلار

دلار در حالی روز گذشته (جمعه) را آغاز نمود که در روز قبل (پنجشنبه) با کاهش ۴,۵۰۰ ریالی با نرخ ۱۰۷,۵۰۰ به کار خود پایان داده بود، اما روز گذشته برای دلار با رقم ۰ ریال آغاز شد. این در حالیست که در اوج نوسانات روز گذشته، رقم ۱۱۱,۹۰۰ برای دلار به ثبت رسید و در پایین‌ترین سطح این نوسانات نیز رقم ۱۰۷,۵۰۰ ریال برای هر دلار آمریکا مشاهد شد. در همین حال بانک مرکزی، نرخ دلار دولتی را برابر با ۴۲,۰۰۰ ریال اعلام کرد.
گفتنی است که نرخ فعلی هر دلار در بازار معاملات غیر رسمی، در ماه جاری نوسان ۹۱.۱۲ درصدی را برابر با ۱,۱۰۴,۰۶۰ ریال پشت سر گذاشته است که این فرآیند قیمت دلار را از رقم ۱,۲۱۱,۵۶۰ که در روز چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ به ثبت رسیده بود در روز گذشته به ۱۰۷,۵۰۰ ریال رسانده است. بر همین منوال، دلار در بازه زمانی هفتگی نیز نوسانی برابر با ۷.۸۲ درصد یا ۷,۸۰۰ ریال تجربه کرد که این میزان نرخ دلار را از رقم ۹۹,۷۰۰ ریال در هفته گذشته به رقم کنونی رسانده است. همچنین دلار آزاد، سال گذشته در چنین روز‌هایی با رقم ۴۲,۰۳۰ ریال مبادله میشد که به این ترتیب می‌توان نوسان سالیانه دلار را رقمی حدود ۶۵,۴۷۰ ریال یا ۱۵۵.۷۶ درصد برآورد نمود.

سکه در روز جاری
بازار سکه در روز جمعه در حالی آغاز شد که قیمت هر قطعه سکه امامی، روز قبل (پنجشنبه) با ۱,۱۲۰,۰۰۰ ریال کاهش به رقم ۳۵,۷۱۰,۰۰۰ رسیده بود با این حال در روز جمعه ، سکه طرح جدید با رقم ۰ داد و ستد خود را شروع نموده که این رقم تا لحظه تنظیم این گزارش برابر با ۳۵,۷۱۰,۰۰۰ می‌باشد.
در بازار دیروز (جمعه)، قیمت سکه در بالاترین معاملات به ثبت رسیده ۳۶,۷۵۰,۰۰۰ ریال و در کف معاملاتی نیز با رقم ۳۵,۵۹۰,۰۰۰ دادو ستد گردید.
بررسی روند قیمت و نوسانات سکه، گویای این است که این مسکوک در روز‌های مشابه سال گذشته یعنی در مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۷ برابر با ۱۴,۱۴۸,۰۰۰ ریال معامله شده بود که این به معنای افزایش ۲۱,۵۶۲,۰۰۰ ریالی سکه در یک ساله گذشته می‌باشد. این در حالی است که بازار سکه در بازه ۶ ماهه، نوسانی برابر با ۲۳.۱۳ درصد یا ۶,۷۱۰,۰۰۰ ریال را پشت سر گذاشته و این رقم برای دوره زمانی سه ماهه ۱۵,۵۹۰,۰۰۰ ریال و برای دوره یک ماهه برابر با ۷۹۰,۰۰۰ ریال می‌باشد.
طلای ۱۸ عیار و ۲۴ عیار
بازار طلا روز جمعه را با - ریالی و با رقم ۰ آغاز کرد که طی معاملات روز گذشته(پنجشنبه) ۱۰۸,۶۰۰ ریال نوسان را تجربه کرده و با نرخ ۳,۲۸۹,۸۰۰ ریال در انتهای روز به کار خود پایان داده بود.
بنا به گزارش‌های ثبت شده در مبادلات روز جمعه، هر گرم طلای ۱۸ عیار در حال جاضر با نرخ ۳,۲۸۹,۸۰۰ ریال در حال معامله است. بر این اساس هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز با رقم ۴,۳۸۶,۴۰۰ ریال در بازار معامله شد. مشاهدات به ثبت رسیده گویای این نکته است که در اوج نوسانات روزانه، برای طلای ۱۸ عیار، رقم ۳,۳۱۲,۹۰۰ ریال به عنوان سقف و رقم ۳,۲۸۲,۹۰۰ ریال به عنوان پایین‌ترین نرخ و کف معاملاتی ثبت گردید که این رقم در طول روزجاری برای طلای ۲۴ عیار برابر با ۴,۴۱۷,۲۰۰ ریال به عنوان بالاترین و ۴,۳۷۷,۲۰۰ ریال به عنوان پایین‌ترین نرخ بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند