درمان قارچ ناخن با روش‌ های خانگی


درمان قارچ ناخن با روش‌ های خانگی

برای درمان قارچ ناخن می‌توانید از مواد طبیعی و بی ضرر و روش‌های خانگی استفاده کنید که از بهترین و به صرفه‌ترین درمان‌ها محسوب می‌شوند.

درمان قارچ ناخن با روش‌ های خانگی
ستاره | سرویس آرایش و زیبایی – ایجاد عفونت و یا قارچ در ناخن‌ها یکی از معضلاتی است که در سراسر جهان شایع است. عفونت قارچ ناخن در زمینه پزشکی به نام “اونیکومیکوز” شناخته شده است و می‌تواند رنگ ناخن شما را تغییر دهد یا آن را سفت و ضخیم‌تر نماید. انواع مختلفی از قارچ وجود دارد و برخی اوقات بخش‌های مختلفی از ناخن را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. البته امروزه جای نگرانی وجود ندارد، چون برای درمان عفونت ناخن و قارچ می‌توان از روش‌ها و درمان‌های خانگی استفاده کرد.

عوامل ایجاد قارچ ناخن

قارچ ناخن می‌تواند در اثر عواملی مانند کاشت ناخن به صورت غیر اصولی و غیر بهداشتی، محیط مرطوب در اماکن عمومی مانند باشگاه‌های ورزشی، استخر، عدم رعایت بهداشت، پوشیدن کفش‌های تنگ، تماس با مواد شوینده مضر، کاهش ایمنی بدن، قرار گرفتن در جای مرطوب به مدت طولانی، کوتاه کردن ناخن به روش نادرست، شکسته شدن ناخن و عدم توجه به آن و ... ایجاد شود.


راه‌های خانگی درمان قارچ ناخن

۱. آب لیمو

لیمو دارای خاصیت آنتی بیوتیک ضد قارچ است پس راه مناسبی برای درمان محسوب می‌شود.
آب لیمویی را گرفته و ناخن آسیب دیده را درون آن بگذارید و یا با استفاده از یک پد آب لیمو را بر روی ناخن خود قرار داده و ماساژ دهید تا ناخن کاملا آغشته آن شود. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم بشوئید.


۲. سرکه سیب

در سرکه‌ سیب اسیدی وجود دارد که باعث توقف رشد قارچ می‌شود.
سرکه‌ سیب را با آب نصف به نصف مخلوط کرده و سپس برای چند روز و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را بر روی قارچ بگذارید. می‌توانید به جای این سرکه از سرکه‌ سفید استفاده کنید.
درمان قارچ ناخن با روش‌ های خانگی


۳. جوش شیرین

این ماده هم به دلیل اسیدی بودن با قارچ‌ها و انواع عفونت مبارزه و در درمان قارچ ناخن کاربرد دارد.
مقدار کمی جوش شیرین را با چند قطره آب مقطر ترکیب کرده تا حالت چسبناک پیدا کند. سپس آن را بر روی ناخن آسیب دیده بگذارید. این ترکیب را می‌توانید دو بار در روز استفاده کنید تا قارچ‌ها درمان شوند.


۴. سیر

دارای خواص آنتی بیوتیک و ضد میکروبیست که باعث می‌شود میکروب‌ها از بین بروند.
حبه‌های سیر را خرد کرده و به مدت ۳۰ دقیقه آن را روی ناخن آسب دیده قرار دهید. توجه داشته باشید که موقع استفاده ممکن است احساس سوزش کنید.
درمان قارچ ناخن با روش‌ های خانگی


۵. روغن نارگیل یا روغن زیتون

این دو روغن علاوه بر درمان مو و پوست خاصیت مبارزه با قارچ ناخن را هم دارند، چون دارای اسید‌های چرب هستند.
ابتدا هر کدام (به صورت جداگانه) را روی ناخن عفونی شده بمالید و به آرامی ماساژ دهید. بگذارید بماند تا خوب جذب ناخن شوند. برای به دست آوردن نتیجه حتما ۲ بار در روز این کار را انجام دهید.بیشتر بدانید: خواص روغن نارگیل در زیبایی پوست و مو

۶. سیب زمینی

یکی از موثرترین درمان‌ها بدون عوارض برای قارچ است که سرشار از خواص ضد باکتری است و باعث پاکسازی پوست می‌شود.
ابتدا سیب زمینی را له کرده و سپس با زردچوبه مخلوط کنید. این خمیر را بر روی ناخن‌ها بگذارید. هر چه بیشتر صبر کنید بهتر است تا مواد مغذی جذب ناخن‌های شما شوند. سیب زمینی می‌تواند رنگ اصلی ناخن شما را بازگرداند.


۷. وایتکس

به اندازه یک درپوش قوطی، وایتکس را در یک لیوان بزرگ پراز آب بریزید. سپس ناخن عفونی خود را مدت یک دقیقه در این محلول قرار دهید. چند روز این کار را انجام دهید تا قارچ ناخن برطرف شود.
درمان قارچ ناخن با روش‌ های خانگی



در پایان

بهتر است قبل از هر چیز از ناخن‌های خود به خوبی مراقبت کنید تا گرفتار قارچ نشوید. به طور مثال:
ناخن‌هایتان را خشک نگه دارید حتما هر چند وقت یک بار از کرم‌ها و پماد‌های ضد قارچ استفاده کنید ناخن مصنوعی و یا ژلیش ناخن را به طور مرتب انجام ندهید نگذارید لاک ناخن شما به مدت طولانی بر روی ناخن بماند و در آخر حتما قبل از استفاده از ناخن گیر و سوهان آن‌ها را ضدعفونی کنید.

همان طور که می‌بینید مراقبت از ناخن‌ها و تهیه کردن مواد برای درمان قارچ ناخن‌ها کار آسانی است و همه‌ی مواد در اطراف شما موجود است. فقط توجه داشته باشید که یکی از روش‌های بالا (نه همه با هم) را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید تا نتیجه‌ی آن را ببینید، ولی اگر قارچ ناخن شما بیش از دو هفته ادامه داشت حتما به پزشک مراجعه کنید.

نظرات و تجربیات خود در مورد روش‌های درمان قارچ ناخن را از طریق بخش "ارسال نظر" با ما و سایر کاربران ستاره در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مدل و سلامت ناخن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهاره افشاری با یک چهره متفاوت پیداش شد | بهاره افشاری دیگر قابل شناخت نیست