عامری: حضور نظامی آمریکا در عراق باید پایان یابد


عامری: حضور نظامی آمریکا در عراق باید پایان یابد

بغداد - ایرنا - 'هادی عامری' رئیس ائتلاف الفتح عراق و رهبر فراکسیون سازندگی در پارلمان این کشور، مخالفت خود را با حضور هر گونه نیروی نظامی خارجی و پایگاه نظامی در خاک کشورش اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، عامری در آیین بزرگداشت چهارمین سالگرد آزادسازی الضلوعیه (80 کیلومتری شمال بغداد) از چنگ داعش گفت که ما هیچگونه حضور نظامی کشورهای خارجی را در خاک عراق حتی در حوزه آموزش نظامی، نمی پذیریم.
وی گفت که ما هیچگاه با حضور نیروهای خارجی درخاک عراق موافق نبوده و نیستیم.
عامری همچنین از جمهوری اسلامی ایران بخاطر حمایت از عراق در جنگ با داعش قدردانی کرد.
رئیس ائتلاف الفتح از دولت خواست همه اقدامات لازم را برای بیرون راندن این نیروها از خاک عراق انجام دهد.
الفتح با 47 کرسی (از 327) پارلمان عراق در کنار ائتلاف دولت قانون (نوری مالکی با 26 کرسی) و چندین ائتلاف دیگر، فراکسیون سازندگی را تشکیل داده اند و از حامیان اصلی دولت جدید عراق هستند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و همسرش و چند مقام دیگر آمریکا چهارشنبه شب در سفری غیرمنتظره و مخفیانه به عراق با نظامیان آمریکایی در این کشور دیدار کردند.
وی در این سفر دو ساعته که گفته شده برای تبریک عید میلاد مسیح (ع) به سربازان آمریکایی انجام شده، در اظهاراتی که از سفرش غیر منتظره تر بود اعلام کرد که برنامه ای برای خروج نیروهایش از عراق ندارد و ممکن است از عراق برای انجام عملیات در سوریه استفاده کند.
این نحوه سفر و اظهارات ترامپ با موج گسترده اعتراض شخصیت ها، احزاب و گروههای عراقی مواجه شد و آنها خواستار احضار و اخراج سفیر آمریکا در بغداد و جلسه فوق العاده پارلمان برای تصویب قانون اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق شدند.
همزمان با اعتراض شدید ائتلاف سازندگی به رهبری هادی عامری و ائتلاف اصلاح و بازسازی با محوریت سید عمار حکیم و سید مقتدا صدر به این سفر و اظهارات مداخله جویانه ترامپ، گروههای مقاومت اسلامی نیز نسبت به این سخنان مداخله جویانه هشدار داده و از پارلمان خواستند درباره خروج هر چه سریعتر نیروهای آمریکا از عراق قانون تصویب کند.
آنها تاکید کردند که اگر آمریکا باز هم حاضر به خارج کردن نیروهایش از عراق نشود، مقاومت اسلامی همچون سال 2011 آنها را مجبور به خروج از عراق خواهد کرد.
خاورم*4**380*

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!