سونی به زودی دوربین آلفا a7S III را معرفی می‌کند


سونی به زودی دوربین آلفا a7S III را معرفی می‌کند

طبق برخی اخبار فاش شده، چیزی تا زمان جدید‌ترین عضو خانواده‌ی آلفا دوربین‌های عکاسی سونی باقی نمانده است.

اگر از علاقه‌مندان به دنیای دوربین‌های عکاسی و محصولات سونی باشید، حتما با دسته‌بندی اعضای خانواده‌ آلفا آشنایی دارید؛ جایی که سری a7S با توانایی فوق‌العاده‌ی خود در شرایط نوری اندک، بهترین محصول این شرکت برای فیلم‌برداری نیز به شمار می‌رود. با معرفی سونی a7S II در سال ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۵، بسیاری از عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای از این دستگاه برای ضبط محتواهای تصویری خود بهره بردند. حال پس از سه سال، قویا جای خالی نسل جدید این دوربین حس می‌شود.

سال گذشته و پس از رونمایی پاناسونیک GH5S و توانایی‌های فوق‌العاده‌ی آن در شرایط نوری اندک در کنار قابلیت‌های متعدد فیلمبرداری برای کاربران حرفه‌ای، باعث شد تا شرایط بازار به نفع پاناسونیک تغییر کند. این در حالی بود که پیش‌تر و هنگام معرفی لومیکس GH5 در سال ۲۰۱۷، پاناسونیک تمام توجه فیلمبرداران حرفه‌ای را به خود جلب کرده بود. از همان زمان معرفی GH5، گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با آمادگی سونی برای عرضه‌ی نسل جدید a7S II به گوشی می‌رسید تا جایی که پس از معرفی GH5S، انتشار این دسته از شایعات به اوج خود رسید.

سونی به زودی دوربین آلفا a7S III را معرفی می‌کند

اکنون و پس از عرضه‌ی پرچم‌داران نیکون و کانن به بازار، اکنون نوبت به سونی رسیده است تا نماینده‌ی قدرتمند خود را در بازار دوربین‌های عکاسی بدون‌آینه معرفی کند. به تازگی غول دنیای فناوری ژاپنی، محصولی جدید با کد WW715296 را ثبت کرده که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان مربوط به a7S III است. همچنین این دسته از شایعات از معرفی رسمی این دوربین در بازه‌ی پایانی ماه ژانویه ۲۰۱۹ (بازه‌ی ابتدایی بهمن) خبر می‌دهند.

اما جذاب‌ترین بخش از اخبار فاش شده، حکایت از مشخصات فنی فوق‌العاده‌ی a7S III می‌دهد. سونی برای شکست GH5S و سنسور چند وجهی آن، باید از روشی نوین بهره ببرد. همانطور که احتمالا می‌دانید، سونی بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی سنسور دوربین‌ در جهان است. به تازگی و طبق برخی گزارشات منتشر شده، این شرکت در حال آماده‌سازی سنسور فول‌فریم چند‌وجهی ۳۶ مگاپیکسلی است که توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن 8K یا ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل را دارد. این سنسور چندوجهی درست همانند نمونه‌ی به کار رفته در پاناسونیک GH5s، در نسبت‌های مختلف تصویر از تمام سطح سنسور برای فیلمبرداری استفاده خواهد کرد تا شاهد کاهش کیفیت نهایی تصاویر نباشیم.

سونی به زودی دوربین آلفا a7S III را معرفی می‌کند

آیا قابلیت ضبط ویدیو 8K به معنای امکان ارایه‌ی خروجی ویدیوی 8K است؟ حتما تاکنون درباره‌ی دشواری‌ و پیچیدگی‌های فنی فوق‌العاده‌ی رزولوشن 4K توسط سازندگان دوربین‌ها شنیده‌اید. دریافت، خواندن، انتقال اطلاعات از سنسور، پردازش توسط پردازنده و نوشتن آن‌ها روی کارت حافظه در رزولوشن‌های بالا، امری بسیار دشوار خواهد بود. حرارت بسیار زیاد این پروسه باعث شده است تا امکان ضبط کلیپ‌هایی با مدت زمان بیش از ۳۰ دقیقه (به جز پاناسونیک GH5 و GH5s با قابلیت ضبط زمانی نامحدود) وجود نداشته بود.

باتوجه به موارد بالا پیش‌بینی می‌شود که a7S III توانایی ارایه‌ی کلیپ‌های 8K را نداشته باشد. بدین‌ترتیب آیا استفاده از این سنسور با توجه به فیلمبرداری 4K، کاربرد چندانی نخواهد داشت؟ قطعا جواب سوال خیر است. همانطور که احتمالا می‌دانید، دوربین‌های فیلمبرداری توانمند مانند GH5 و a7 III، ابتدا تصاویر را به صورت ویدیوی 6K دریافت و ضبط می‌کنند و در ادامه‌ با کاهش رزولوشن آن، کلیپ‌های 4K را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این موضوع منجر به جزئیات و کنتراست بیشتر محتوا می‌شود. بدین ترتیب اگر می‌توان پیش‌بینی کرد که a7S III با ضبط کلیپ‌های 8K و تبدیل آن‌ها به 4K، قادر به ارایه‌ی جذاب‌ترین محتوای ویدیویی است که تاکنون در دنیای دوربین‌های عکاسی دیده‌ایم.

سونی به زودی دوربین آلفا a7S III را معرفی می‌کند

سنسور ۳۶ مگاپیکسلی جدید سونی از نوع Stacked CMOS خواهد بود. نباید فراموش کرد که دوربین فیلمبرداری سینمایی سونی ونیز (Venice) نیز از همین نوع سنسور بهره می‌برد. این سنسور جدید به پیکسل‌هایی با ابعاد ۴.۸۸ میکرومتر مجهز است که بدین ترتیب رقابت نزدیکی در شرایط نوری اندک با GH5s و پیکسل‌های ۵.۴۱ میکرومتری آن خواهد داشت. فیلمبرداری با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه و عمق رنگ ۱۰ بیت در رزولوشن 4K دیگر مشخصات فنی احتمالی نسل جدید a7S III‌ است.

البته در پایان نباید فراموش کرد که اگر اطلاعات فوق صحت داشته باشند، با محصولی فوق‌العاده توانمند در قسمت فیلمبرداری و البته عکاسی مواجه خواهیم بود. جایی که GH5s به عنوان بزرگ‌ترین رقیب سری a7S تنها در بخش فیلمبرداری می‌درخشد و با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی خود در بخش عکاسی حرفی برای گفتن ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا