کشته و زخمی شدن 13 یمنی در حملات هوایی ائتلاف سعودی


کشته و زخمی شدن 13 یمنی در حملات هوایی ائتلاف سعودی

بمباران استان‌های الحدیده و حجه توسط جنگنده‌های آل به شهادت و مجروحیت 13 شهروند یمنی انجامید.

العالم: بمباران استان‌های الحدیده و حجه توسط جنگنده‌های آل سعود در ۲۴ ساعت گذشته که نقض قطعنامه‌های شورای امنیت و توافقات سوئد است به شهادت و مجروحیت ۱۳ شهروند یمنی انجامید.

بر این اساس، حمله توپخانه‌ای به منطقه الطفسه در حیس به شهادت یک شهروند و مجروحیت دو زن و حمله با موشک هدایت شونده به روستای بنی مغازی درغرب حیس به شهادت یک شهروند و پسرش انجامید.

دو حمله به روستای السودی در مستباء در حجه به شهادت دو شهروند و مجروحیت ۵ نفر منتهی شد که شماری از آنان زن و کودک بودند. این تنها بخشی از اقدامات آل سعود در نقض توافق سوئد و پیمان آتش بس در الحدیده است.

مذاکرات سوئد میان گروه‌های یمنی از ۶ تا ۱۳ دسامبر جاری با نظارت سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد برگزار شد. مطابق اعلام «مارتین گریفیتس»، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن، یکی از مهمترین و اصلی‌ترین موارد توافق سوئد میان گروه‌های یمنی، آتش بس در بندر الحدیده، استقرار نیرو‌های بی طرف در آن و بازگشایی آن برای انتقال کمک‌های بشردوستانه است.

حمله موشکی انصارالله به پایگاه سعودی در جنوب‌غرب عربستان

جنبش انصارالله از شلیک دو موشک بالستیک به پایگاه ارتش عربستان در جنوب‌غرب این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری المسیره وابسته به انصارالله اعلام کرد، یگان موشکی این جنبش تجمعات مزدوران ارتش عربستان مستقر در روبه‌روی گذرگاه "علب" را با دو موشک بالستیک از نوع "زلزال ۱" مورد هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش دولت مستعفی یمن هم از پیشروی در استان الجوف واقع در شمال‌شرق یمن خبر دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...