چندمیلیون ایرانی در رویای سیکس پک و دورِبازو!/ قهرمان‌ِایرانی پرورش‌اندام چگونه با نسخه‌های‌فریبنده در دام سرطان افتاد/«کمپین حقیقت» برای نجات صدهاهزارجوان از خطر مرگبار آمپول و هورمون/ هزاران باشگاه‌ پلمب‌شده چگونه دوباره فعال می‌شوند؟


چندمیلیون ایرانی در رویای سیکس پک و دورِبازو!/ قهرمان‌ِایرانی پرورش‌اندام چگونه با نسخه‌های‌فریبنده در دام سرطان افتاد/«کمپین حقیقت» برای نجات صدهاهزارجوان از خطر مرگبار آمپول و هورمون/ هزاران باشگاه‌ پلمب‌شده چگونه دوباره فعال می‌شوند؟

علاقه دیوانه وار به داشتن عضلات درهم پیچیده و بدن های حجیم، پدیده و عشق تازه ای نیست و اگر از تاریخ هزاران ساله یونانی ها و رومی ها که در مجسمه های باستانی شان ظهور یافته، بگذریم هم در عصر مدرن حداقل عمری 130ساله دارد اما از دهه 80 میلادی این...

علاقه دیوانه وار به داشتن عضلات درهم پیچیده و بدن های حجیم، پدیده و عشق تازه ای نیست و اگر از تاریخ هزاران ساله یونانی ها و رومی ها که در مجسمه های باستانی شان ظهور یافته، بگذریم هم در عصر مدرن حداقل عمری 130ساله دارد اما از دهه 80 میلادی این جنون سالهای پایانی دهه دوم تا سی سالگی، با صنعت قهرمان ساز آمریکایی ها یعنی «هالیوود» به اوج خود رسید.

به گزارش تابناک ورزشی، طی چند هفته اخیر انتشار خبر بیماری یکی دیگر از چهره های سرشناس پرورش اندام ایران و ویدئوی متاثرکننده صحبت های این ملی پوش ایرانی در فضای مجازی که با اعتراف تلخ او به مصرف زیاد و پیاپی داروهای خاص و نیرو زا همراه بود، افکارعمومی را جریحه دار کرد. مشابه اعترافات تلخ و گزنده «اسحاق قویدل» پیش از این توسط برخی چهره های سرشناس شرکت کننده در مسابقه پرحاشیه و جنجالی قویترین مردان ایران نیز رسانه ای شده بود تا مشخص شود تجویز آمپول ها و کپسول های ویرانگر و شیوع بیماری های متعدد جسمی و روانی، دنیای پرزرق و برق غول های بادکرده این رشته ها را تیره و تار کرده است.

آنها پشت پرده این ورزش مخرب را برملا کردند و از یک عمر رنج پس از چندسال لذت برخورداری از توجه عمومی و شهرت حرف زدند. بدن هایی که بعد از پایان سالهای جوانی و ورود به میانسالی، و فرارسیدن دوران طولانی افت، خیلی سریع خالی و تهی می شوند و تازه مشقات تمام نشدنی امراض مختلف شروع می شود.

رویافروشی آمریکایی ها با سیکس پک و دورِبازو

«آرنولد شوارتزینگر» و «سیلوستر استالونه» به عنوان چرخ های ماشین الگوساز «سینما و رسانه» ایالات متحده، در کوتاه ترین زمان ممکن دنیا را با اندام تراشیده و غلو آمیز خود جادو کردند و طولی نکشید که تصویر و شهرت آنها به دوردست ترین نقاط دنیا نیز رسید. این پدیده زمینی در دنیای غرب؛ با دهه شصت و جنگ تحمیلی و فرهنگ آسمانی ایثار و شهادت در ایران مصادف شد و با اعمال محدودیت های سنگین، تا دهه هفتاد به اصطلاح کنترل شد اما طولی نکشید که فیلم ها و مجلات غربی به خانه های ایرانی هم راه پیدا کرد و نسل تازه از راه رسیده که پرورش یافته عصر انقلاب بودند، دنبال پاسخ این سوال رفتند که «چگونه می توان هیکلی شبیه «آرنولد و راکی» داشت؟

پاسخ این پرسش؛ آماده و مهیا بود؛ ورزشی بنام بدنسازی یا پرورش اندام... از آنجا که خبری از مجوز رسمی نبود، باشگاه های بدنسازی از زیرزمین و پارکینگ و طبقات منفی آپارتمان ها روییدند هرچند اغلب فاقد مربی و متخصص دارای دانش حجیم کردن عضلات بودند و اکثر مالکان باشگاه با علم ناقص خود پذیرای موج عظیم مردان 17 الی 30 ساله ای شدند که شب ها با رویای دورِ بازو و شکم های شش تکه و سینه های ستبر سر بر بالین می گذاشتند و زیبایی خود را دیگر نه فقط در آراستگی صورت، تحصیلات و هنرهای مختلف، بلکه در اندام برآمده و کوزه شکل می دیدند!

با سرعت به سوی کلکسیون بیماری ها، سرطان و مرگ زودرس

جماعت پرشمار و عجول، برای سبقت از یکدیگر و رسیدن به اندام عضلانی تر و رویایی نیاز به یک کاتالیزور و سرعت دهنده داشتند که زمان را کاهش دهد؛ چیزی که بلافاصله از آنسوی مرزها و توسط قاچاقچیان در دسترس قرار گرفت:«مکمل های غذایی!!»... اما آنچه با این نام مجاز و محترم(!) به خورد ورزشکاران منتظر در باشگاه های غیرمجاز و درحال ازدیاد داده می شد «هورمون های استرویید» ، «استروئیدهای آنابولیک»، «تزریق انسولین»، داروهای گشاد کننده مجاری تنفسی، داروهای ادرار آور، داروهای محرک و حتی مخدر، داروهای کاهنده فشار خون ، انواع کورتون و داروهای کراتین است که مصرف بی رویه و چندهفته ای هر یک از آنها، عوارضی جبران ناپذیر و مرگ آور دارند.

سکته قلبی و مغزی، خونریزی داخلی، نارسایی کبد، کلیه و قلب، افسردگی، پرخاشگری، کاهش رشد طولی استخوان‌ها و عریض شدن استخوان ها، عقیم شدن در مردان و نازایی در زنان، ناتوانی جنسی، آکنه، ریزش مو، کم کاری و کوچک شدن غدد تناسلی در مردان، بزرگی پستان‌ها در مردان، دیابت، ازدیاد یا کاهش فشارخون، تنگی نفس، زخم معده، پوکی استخوان، تشنج، شوک، کما ، انواع سرطان و در نهایت مرگ زودرس از عوارض خطرناک مصرف این داروهاست.

اسحاق قویدل کیست و چگونه به سرطان مبتلا شد؟

ملی پوش سرشناس زیبای اندام ایران مثل گروه عمده ای از ستاره های این رشته از استان های شمالی ایران و از مازندران ظهور کرد و با کسب عناوین کشوری، به فکر میادین بین المللی افتاد. او اردیبهشت همین امسال، در اوج آمادگی به کانادا رفت تا در بالاترین سطح مسابقات جهانی این رشته حضور پیدا کند و اندام رویایی اش را در تورنتو برای دنیا به نمایش بگذارد اما هزینه یکی دوساعت فیگور درکنار بهترین و عضلانی ترین بدن های کره زمین، برای اسحاق باورنکردنی بود.

او که بعد از اتمام رقابت های جهانی با دعوت برخی دوستان ایرانی اش تصمیم گرفت در کانادا بماند و رویایش را دنبال کند، تمام زندگی و دارایی اش در ایران را فروخت و به تورنتو منتقل کرد تا اقامت و تابعیت این کشور را بگیرد. کارهای او تا هفته اول آذرماه خوب پیش می رفت که درد لعنتی در ناحیه سر به سراغش آمد و او که برای اتمام مراحل آخر مهاجرتش به ایران برگشته بود، با تشدید درد به بیمارستانی در بابل شهر زادگاهش مراجعه کرد. ام آر آی و آزمایش ها گویا بود اما طبق ادعای قویدل پزشکان داخلی چیزی متوجه نشدند تا در مراجعه به کانادا، پزشکان خارجی از روی همان تصاویر گرفته شده در ایران، به وجود توده ای در سر او پی بردند! دردهای اسحاق هر روز و هرشب بیشتر شد تا جایی که غیرقابل تحمل شد و او را اسیر تخت بیمارستان کرد.

پزشکان بیمارستان مارگاریتا بیماری ملی پوش ایرانی را «سارکومای گرید ۴» تشخیص دادند که نوعی سرطان است. این بیماری بافت‌های نرم و استخوانی سراسر بدن را مورد حمله قرار می‌دهد و به تناوب در بدن پخش می‌شود. پزشکان با بررسی بیشتر چندین تومور در بدن او پیدا کرده اند؛ «دو تا در دو لگن سمت چپ و راست! یکی در انتهای ستون فقرات! یکی در پشت کمر سمت چپ، یک غده در پانکراس و ۲ غده در سر که یکی از آن‌ها با عمل جراحی نخست بیرون آمده و یکی دیگر در سمت چپ سر او هنوز وجود دارد.» او می گوید که 15 کیلو از وزنش را تنها پس از جراحی اول از دست داده است و در حال حاضر خبر خوشی که گرفته این است که سرطان به ارکان حیاتی بدنش مثل قبل و مغز رسوخ نکرده اند.

میزبانی که در پی بیرون کردن میهمان نامدار است

برخی اطرافیان قویدل می گویند دولت کانادا پس از اطلاع از نوع و میزان بیماری این ورزشکار زبده، پرونده پذیرش او را به دادگاه برده اند و مدعی شده اند که ملی پوش ایرانی با علم به بیماری اش راهی این کشور شده است و در پی توقف روند رسیدگی به پرونده مهاجرت او هستند. آنها به طور واضح در روند درمان اسحاق تاخیر ایجاد کرده اند و با بهانه هایی نظیر تردید در تامین مخارج جراحی ها و نگهداری او و همچنین پٌر بودن تخت های بیمارستان تخصصی تورنتو که چهارمین بیمارستان مجهز دنیا در این زمینه محسوب می شود، جان او را به خطر انداخته اند و این ورزشکار مبتلا به سرطان را ناچار کرده اند برای دفاع از خود یک وکیل اختیار کند.

هزینه درمان و شیمی درمانی قویدل که باید هفته قبل آغاز می شد، نیم میلیون دلار اعلام شده که در صورت کشف موارد جدید و یا پیشرفت بیماری، افزایش هم پیدا خواهد کرد. تا امروز چیزی در حدود 70هزار دلار از سوی مردم عادی و برخی رقبای خارجی قویدل برای تامین هزینه های کمرشکن درمانش جمع شده اما راه زیادی تا پوشش 500هزاردلار باقی مانده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !