کارخانه قند فسا برای تعطیل نشدن 6 ماه مهلت دارد


کارخانه قند فسا برای تعطیل نشدن 6 ماه مهلت دارد

شیراز-ایرنا- مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: کارخانه قند شهرستان فسا برای رفع آلودگی های زیست محیطی ناشی از این کارخانه 6 ماه مهلت دارد و اگر ظرف این مدت، مشکل آن برطرف نشود این واحد تولیدی تعطیل خواهد شد.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس در گزارش روز جمعه خود به نقل از سعید محمودی در نشست شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: در صورت بر طرف نشدن مشکل آلایندگی کارخانه قند فسا، این کارخانه بر اساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی به دلیل تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی مردم تعطیل می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس که با هدف بررسی مشکلات زیست محیطی شهرستان فسا به همراه شماری از معاونان و مسئولان این اداره کل به این شهرستان سفر کرده بود، افزود: حل مشکلاتی که در مدت زمان طولانی و بر اثر بی توجهی به محیط زیست ایجاد شده، با تصمیم گیری های مقطعی و خارج از چارچوب قانون نه تنها حل نخواهد شد بلکه مشکلات جدیدی را هم ایجاد خواهد کرد.
محمودی ادامه داد: اکنون دیگر زمان تصمیم های بدون کارشناسی، مقطعی و بدون پشتوانه اجرایی، سپری شده است.
وی با اشاره به نقش مردم در حفاظت از محیط زیست، گفت: زندگی همگان به محیط زیست وابسته است، مردم بیشترین منفعت را از محیط زیست می برند و بدون تردید راهکار نجات محیط زیست هم در دست آنهاست.
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا هم در این نشست گفت: زندگی بشر از آغاز بقا همواره متکی به محیط زیست بوده و خداوند محیط زیست را با هر آنچه در دل آن آفریده برای رفاه انسان قرار داده است.
سلیمان کرمی با استناد به یکی از آیات الهی افزود: یکی از صفات خداوند حفیظ است، کل جهان در حوزه حفاظت خداوند است پس ما انسان ها هم باید خود به این صفت آراسته و حافظ محیط زیست باشیم.
فرماندار ویژه شهرستان فسا در بخش دیگری از سخنان خود از موانع ایجاد راه های دسترسی به برخی از روستاها، موانع خط انتقال آب، آلودگی کارخانه قند و عدم تصویب چند طرح هادی به عنوان برخی از مشکلات زیست محیطی این شهرستان نام برد.
کارخانه قند فسا در سال 1333خورشیدی تاسیس شد و در سال 1335به بهره برداری رسید.
این کارخانه که هم اینک 64 سال از راه اندازی آن سپری می شود، فعالیت آن در سال 92 متوقف شد و در هجدهم بهمن ماه 95پس از چهار سال با سرمایه گذاری 420 میلیارد ریالی بخش خصوصی بار دیگر راه اندازی شد.
این واحد تولیدی که یکی از مهم ترین کارخانه های جنوب کشور به شمار می آید، روزانه افزون بر 220 تن قند و شکر تولید و روانه بازار می کند.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
6113 /6118

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس