کدام کشور در توسعه شبکه 5G پیشگام است؟


کدام کشور در توسعه شبکه 5G پیشگام است؟

تازه‌ترین آمارها و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که چین در توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه اینترنت 5G و استانداردهای آن پیشگام است.

کدام کشور در توسعه شبکه 5G پیشگام است؟

به گزارش ایران اکونومیست؛ کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G ، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

با توجه به اینکه این روزها کشورها و شرکت‌های مخابراتی متعددی در تلاش برای ارائه نسل پنجم اینترنت همراه هستند، شبکه ۵G تبدیل به یک موضوع داغ در جهان شده است تا غول‌های تکنولوژی در شرق و غرب دنیا به تقابل و رقابت تنگاتنگی با یکدیگر بپردازند و قدرت و تلاش خود را در این عرصه به رخ یکدیگر بکشند.

اما همانطور که پیشتر هم پیش‌بینی شده بود، کارشناسان فعال در حوزه فناوری به تازگی اعلام و برآورد کرده‌اند که چین در راه‌اندازی زیرساخت‌های لازم برای توسعه نسل پنجم اینترنت بسیار جلوتر از سایر رقبای خود حتی ایالات متحده آمریکا قرار گرفته و همچنان به پیشتازی در این عرصه ادامه می‌دهد.

بر اساس آمارهایی که از این خصوص منتشر و ارائه شده است، چین تاکنون ۲۱ استاندارد و پروتکل مربوط به توسعه و استفاده از اینترنت ۵G ، ایالات متحده آمریکا ۹ استاندارد، اتحادیه اروپا ۱۴ استاندارد، ژاپن چهار استاندارد و کره جنوبی نیز دو استاندارد و پروتکل مربوط به شبکه نسل پنجم اینترنت همراه را توسعه داده است.

این تلاش‌ها شامل تلاش برای ساخت و احداث ایستگاه‌های اینترنت ۵G، توسعه و تولید گوشی‌های ۵G و تنظیم مقررات و استانداردهای مربوط به آن و ساخت میکروچیپ هایی که از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند نیز می‌شود.

البته برخی دیگر از تحلیلگران بر این باورند که با توجه به میزبانی ایالات متحده آمریکا از بزرگترین غول های تکنولوژی فعال در زمینه تراشه سازی نظیر کوالکام و اینتل، پیش بینی می شود چین در آینده اندکی از بزرگترین رقیب خود یعنی آمریکا عقب بیفتد.

فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G همانطور که پیشتر نیز برآورد شده بود، یکی از پنج فناوری و تکنولوژی بزرگی خواهد بود که جهان را متحول خواهد کرد. این فناوری سرعت و کیفیت بسیار بالای انتقال اطلاعات موردنظر کاربران را فراهم خواهد کرد و به همین دلیل نیز گفته می شود از استقبال و محبوبیت بی نظیری برخوردار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام