به گزارش افکارنیوز،

«عاطف مشعل» سفیر جدید افغانستان در پاکستان در دیدار با «عارف علوی» رئیس جمهور این کشور در ایوان صدر و تسلیم استوارنامه‌اش بطور رسمی آغاز به کار کرد.

مشعل رئیس سابق هیئت کریکت افغانستان است که پس از استعفای «عمر زاخیلوال» سفیر سابق افغانستان در اسلام‌آباد برای رهبری این جایگاه کلیدی گماشته شد.

سفیر سابق افغانستان در پاکستان اوایل اسفندماه سال گذشته به رسانه‌ها گفته بود که استعفانامه خود را به رئیس جمهور افغانستان ارائه کرده است اما تایید استعفای وی چندین ماه به طول انجامید.

زاخیلوال گفته بود تا زمانی که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان سفیر جدیدی را برای اسلام‌آباد معرفی نکند به کار خود در این مقام ادامه خواهد داد.

وی دلیل درخواستش برای کناره‌گیری از این سمت را پایان یافتن دوره دو ساله خود به عنوان سفیر در پاکستان عنوان کرده بود.

پس از استعفای سفیر سابق پاکستان از این جایگاه و تاکید بر نپذیرفتن مقام جدید در دولت گمانه‌زنی‌هایی بوجود آمد که این دیپلمات افغان ممکن است برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نامزد شود و در آینده‌ای نزدیک نیز کارزار انتخاباتی خود را آغاز کند.

با این حال چند روز از آغاز زمان تعیین شده برای ثبت‌نام برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان می‌گذرد اما زاخیلوال تاکنون نامزدی خود را اعلام نکرده است.