جاده خلخال ، گیوی سال آینده تکمیل می شود


جاده خلخال ، گیوی سال آینده تکمیل می شود

اردبیل - ایرنا - معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه اصلاح و بهسازی بخشی از راه تخریب شده جاده خلخال به گیوی تابستان سال آینده بهره برداری می شود.

علی یوسف زاده روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی این پروژه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازسازی این مسیر که چند ماه پیش به علت رانش کوه تخریب شده بود از 15 روز پیش شروع شده است.
وی بیان کرد: مجری طرح با بکارگیری 10 دستگاه ماشین آلات سنگین هم اکنون در حال احداث راه جدید در طول هزار و 500 متر از مسیر جاده تخریب شده است.
یوسف زاده اظهار داشت: علاوه بر عملیات خاکبرداری ، خاکریزی و ترانشه زنی ، بهره برداری از این مسیر نیازمند احداث چهار دهنه پل بوده و پیمانکار برای اجرای آنها نیزاقدام کرده است.
او گفت: این پروژه با اعتبار اولیه 40 میلیارد ریال اجرا می شود و هم اکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: برای تکمیل عملیات اجرایی این پروژه ، عملیات خاکی به میزان 200 هزار متر مکعب شامل خاکبرداری و خاکریزی انجام و پس از آن اقدام به زیرسازی و آسفالت خواهد شد.
وی گفت: راه کنار گذر سد گیوی از چند ماه پیش به علت رانش کوه و تخریب جاده درحد فاصل آبگرم کوثر تا روستای ایلوانق مسدود شده و هم اکنون تردد خودروها از خلخال به کوثر و بالعکس از طریق جاده دسترسی قدیم به آبگرم صورت می گیرد.
یوسف زاده بیان کرد: در صورت بارش سنگین برف تردد از مسیر فعلی در این محور بدلیل وجود شیب تند و مسیر باریک برای خودروهای سنگین و حتی در مواردی برای خودروهای سبک نیز غیر ممکن خواهد بود.
او از پایان کار مطالعه پروژه احداث راه جدید کنار گذر سد گیوی و دسترسی به کوثر از مسیر روستای نیلق خبرداد و گفت: در صورت تامین اعتبار و با اجرای این پروژه به طول 9 کیلومتر دسترسی به شهر گیوی مرکز شهرستان کوثر امکان پذیر خواهد شد.
شهرستان های کوثر و خلخال در جنوب اردبیل واقع هستند.
7119/6018

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه است