کمبود دارو و تجهیزات پزشکی وضع بیماران را در یمن وخیم تر کرده است


کمبود دارو و تجهیزات پزشکی وضع بیماران را در یمن وخیم تر کرده است

کمبود دارو و محلول های دیالیز و بالابودن قیمت دارو در کنار فقر و بیکاری ناشی از جنگ و محاصره، وضع بیماران نارسایی کلیه را در یمن وخیم تر کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی؛ کمبود دارو و محلول های دیالیز و بالابودن قیمت دارو در کنار فقر و بیکاری ناشی از جنگ و محاصره، وضع بیماران نارسایی کلیه را در یمن وخیم تر کرده است.

صدها نفر از کسانی که در یمن بیماری نارسایی کلیوی دارند در نبود خدمات پزشکی و بالا بودن قیمت دارو و دشواری در رفت و آمد به شهرهایی که از خدمات پزشکی برخوردارند؛ موجب شده تا شرایط بسیار بدی را تجربه کنند.
ده ها نفر از بیماران نارسایی کلیه که در مرکز دیالیز شهر الحدیده هستند از دردهای بیماری و محاصره رنج می برند.
جنگ موجب شده است مصیبت های آنها دو چندان شود؛ به دلیل عدم وجود محلول های دیالیز، زمینه برای مرگ آنها فراهم است. داروهای مورد نیاز آنها باید از داروخانه های خاص و با قیمت های بالا خریدار شود این در حالی است که جنگ همه دارایی آنها را گرفته است.
خانمی داستان زندگی خود در رویارویی با فقر و بیماری را این چنین با درد و حسرت بیان می کند: داروها و محلول های دیالیز گران است و ما نمی توانیم داروهای مورد نیاز خود را خریداری کنیم. انسان فقیر درمانی ندارد.
این خانم بر روی ویلچر نشسته و منتظر است که برای دیالیز داخل اتاق شود. او می گوید دردهایش منحصر به درد بیماری نمی شود؛ او از فقر نیز رنج می برد. این بیماری باعث شده که هر دو هفته یک بار از استان (ریما) به شهر الحدیده سفر کند تا فرآیند دیالیزی که به او امید به زندگی می دهد، انجام شود.
یکی از بیماران نارسایی کلیه در یمن گفت من از بیماری نارسایی کلیه رنج می برم هفته ای یک بار از استان ریما که از اینجا دور است برای دیالیز به الحدیده می آیم.
همه بیمارانی که در این مرکز حضور دارند هر یک داستانی متاثر‌کننده و شبیه به هم دارند.
به نظر می رسد شرایط تاسف بار شرایط بیماران نارسایی کلیه در یمن را وخیم تر کرده است و ترس از آینده ای مبهم حتی در صورتی که بیماری آنها بهبود یابد، هزاران درد دیگر بر آنان نازل می کند.
جنگ و محاصره مصیبت های زیادی را برای این بیماران به بار آورده است و آنها برای زنده ماندن در انتظار کمک هایی هستند که درد های آنها را کاهش دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش