آیت الله هاشمی شاهرودی همواره در کنار ولایت فقیه بود


آیت الله هاشمی شاهرودی همواره در کنار ولایت فقیه بود

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی با تمام جایگاهی که داشت، همواره در کنار ولایت فقیه بود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری شامگاه چهارشنبه در آیین بزرگداشت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیرجند افزود: آیت الله هاشمی شاهرودی عالمی جامع و ولایتمدار بود و در 40 سال گذشته هیچگونه موضع گیری متفاوت با ولایت فقیه نداشت.
وی تصریح کرد: علم منحصر به فرد ایشان بر کسی پوشیده نبود و امیدواریم حوزه علمیه همواره بر رسالت خود یعنی تربیت بزرگانی چون آیت الله هاشمی شاهرودی بکوشد.
امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: با توجه به فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی مسئولان با خدمت صادقانه امید را در جامعه زنده کنند تا دشمن با فریبکاری به انقلاب ضربه نزند.
وی گفت: مسئولان باید اعتماد را به مردم برگردانند که به طور حتم حرکت قوه قضاییه در برخورد با مفسدان اقتصادی نمونه بارز این سخن است.
مختاری بیان کرد: مردم اگر بدانند مسئولان آنها صادق و جهادی هستند و مشکلات پیش رو نتیجه دست اندازی دشمن است با سخت ترین مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.
وی با بیان اینکه مردم نمی توانند در این اوضاع رانت خواری، سیاسی بازی و قبیله گرایی برخی مسئولان را ببینند گفت: مردم نقش اصلی را در پویایی انقلاب اسلامی دارند زیرا باید در انتخاب مسئولان دقت کنند.
وی یادآور شد: مردم وظیفه دارند برای پویایی نظام از روحانیت جدا نشوند و در انتخاب مسئولان دقت کنند، اهل امربه معروف و نهی از منکر باشند و فرهنگ صبر و قناعت پیشه کنند.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: مردم روحانیت را باید براساس دیانت انتخاب کنند نه سیاست و به طور حتم عالمی که بر اساس سیاست انتخاب شود سیاست بر دیانت حاکم خواهد شد.
وی ادامه داد: مکتب ما مکتب مطالبه گری است و مردم باید در برابر مسئولی که خلاف می کند بایستند و اعتراض کنند، اما مراقبت باشند که اعتراض و مطالبه گری به حق آنها به آشوب تبدیل نشود و دشمن سوءاستفاده نکند.
حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه پویایی انقلاب نیازمند صبر و قناعت است، افزود: بدون شک نمی توان با زیاده خواهی و رفاه طلبی به دنبال اسلام بود زیرا فرهنگ اسلام قناعت است و افرادی همچون باقری درمنی و مظلومی ها با الگوگیری از فرهنگ ها غربی حرص و دنیاپرستی را انتخاب کردند.
وی اظهار داشت: تبیین فرهنگ اسلامی و انقلاب هم بر گردن روحانیت است، روحانیت در شفاف سازی دستاوردهای انقلاب اسلامی باید نقش داشته باشند تا به جهان ثابت شود خدمات 40 ساله از 2500 ساله بیشتر بوده است.
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امروز تمام امید دشمن به فریبکاری های فضای مجازی است گفت: نباید وجود مشکلات اقتصادی و دیگر حوزه ها را انکار کرد اما باید برای مردم توضیح داد که هیچکدام ربطی به اسلام ناب ندارد.
وی گفت: هرجا مشکلی وجود دارد از سم پاشی های 40 ساله استکبار و قصور کسانی است که در داخل گرفتار دنیا شده اند.
حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه اجرای فرهنگ اسلامی هزینه دارد تصریح کرد: عدالت سخت است و هزینه می خواهد و همه عدالت خواهان باید به این مهم توجه داشته باشند.
وی افزود: باید فرهنگ اسلامی در جامعه به عنوان سرمایه ای بی بدیل تدوین شود زیرا امام حسین(ع) جان خود و یارانش را برای تدوین و ارتقای این فرهنگ اهدا کرد.
مدرس حوزه و دانشگاه گفت: برپایی نظامی بر پایه فرهنگ عدل توحیدی آرزوی همه اولیا و ائمه هدی(ع) بوده است اما این امر حتی در زمان حضرت علی (ع) هم به دلیل فشاری که مردم داشتند محقق نشد و امام خمینی (ره) از این عقبه 1400 ساله به خوبی استفاده کرد و با کمک مردم انقلاب اسلامی را بر پایه فرهنگ عدل توحیدی پایه گذاری کرد.
وی اظهار داشت: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی استکبار دشمنی های زیادی را انجام داد تا فرهنگ استکباری خود را بر جهان حاکم کند اما در مقابل جمهوری اسلامی همه این تلاش ها عقیم ماند.
حجت الاسلام مختاری افزود: فرهنگ فاخر اسلام آسیب ناپذیر است و تمام تلاش های دشمن هم با تهاجم و شبیخون فرهنگی عقیم ماند و در مورد ولایت فقیه هم هر روشی را به کار برد، اما رهبری نفوذناپذیر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به دشمنان ثابت شد.
وی گفت: سومین رکن در معرض خطر مردم هستند زیرا ثابت شده هر وقت در صحنه نبودند کربلا پیش آمد.
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه تمام تمرکز دشمن بر روی مردم است افزود: مردم باید با تکیه بر فرهنگ اسلام ناب و ولایتمداری از این امر خطیر محافظت کنند.
آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 دوشنبه شب هفته جاری ( سوم دی ماه ) در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
این عالم ربانی متولد 1327 در شهر نجف و از سال 1373 در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
آیت الله هاشمی شاهرودی نوه آیت الله سیدعلی مددی از علمای برجسته خراسان جنوبی و از مفاخر ارزشمند معنوی این خطه است.
وی بین سال های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان رییس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره های سوم، چهارم و پنجم بود.
آیت الله هاشمی شاهرودی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.
پیکر این فقیه عالیقدر امروز (چهارشنبه) پس از اقامه نماز میت توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و تشییع در تهران، به قم منتقل و در جوار حرم حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد.
3215 * 6054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج