چشمه آب سرخ فریزهند


چشمه آب سرخ فریزهند

چشمه آب سرخ فریزهند چشمه‌ای سرخ رنگ است که در فاصله 45 کیلومتری شمال‌غربی نطنز قرار گرفته است. ]]>

چشمه آب سرخ فریزهند
چشمه آب سرخ فریزهند چشمه‌ای سرخ رنگ است که در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال‌غربی نطنز قرار گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چشمه آب سرخ فریزهند

آب چشمه آب سرخ فریزهند از دسته آب‌های بی‌کربناته مخلوط، همراه با گاز است و برای درمان بیماری‌های کبد و مجاری صفراوی، معده و روده، بیماری‌های تغذیه و دستگاه گوارش بسیار موثر است. علاوه بر این نوشیدن آب چشمه آب سرخ فریزهند به سبب وجود املاح آهن در ترکیبات آن باعث افزایش تعداد گلبول‌های قرمز و مقدار هموگلوبین خون می‌شود و در نهایت به درمان انواع کم‌خونی کمک می‌کند. اطراف چشمه آب سرخ فریزهند را رسوبات حاصله از جریان آب فرا گرفته است .
فریزهند نام روستایی است در پای رشته کوه کرکس از توابع نطنز در استان اصفهان که درچهل‌ کیلومتری‌ شمال‌ غربی‌ نطنز واقع‌ شده‌ است و آب و هوایی خنک، بافتی قدیمی و طبیعتی زیبا و چشم نواز دارد. جمعیت ثابت روستا در حدود 15 خانواده در فصل زمستان است. در فصول دیگر سال این روستا مهاجرپذیر بوده و جمعیت آن افزایش میابد.
در فاصله ای اندک از روستا بر بالای تپه ای نه چندان بلند، چشمه هایی از آب معدنی سالهاست که از دل کوه می جوشد؛ چشمه هایی که به آب سرخ مشهور است و هر یک املاح و خواصی متفاوت دارد. گفته می شود آب این چشمه از دسته آب های بی کربناته مخلوط همراه باگاز است و برای درمان بیماری های دستگاه گوارش میتواند موثر باشد.
برای دسترسی به چشمه آب سرخ فریزهند باید از آزادراه کاشان به نطنز بایداز خروجی ابیانه خارج شوید پس از طی چند کیلومتر به چهار راهی می رسید که راه سمت راستی جاده قدیم کاشان , مستقیم به سمت ابیانه و جاده سمت چپی مستقیم به نطنز می رود . از چهارراه که مستقیم گذر کنید ( درست لب چهارراه و روبروی پاسگاه )جاده فرعی دیگری درست در سمت چپ و موازات جاده نطنز دیده می شود که همان راه سراشیبی وپس از گذر از روی یک پل شما را به مقصد یعنی روستای فریزهند و چشمه آب سرخ فریزهند می رساند .

منبع: سیری در ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا