12 موضوع جالبی که فقط در ترکیه می‌بینید


برخی از آداب و رسوم، ویژگی های زبانی و قابلیت های جغرافیایی کشورها ممکن است برای خارجیان تعجب آور باشد. چیزهایی که برای مردم یک کشور عادی هستند گاهی خارجیان را شوکه می کنند. به برخی از این موارد در ترکیه توجه کنید.

برخی از آداب و رسوم، ویژگی‌های زبانی و قابلیت‌های جغرافیایی کشورها ممکن است برای خارجیان تعجب‌آور باشد. چیزهایی که برای مردم یک کشور عادی هستند گاهی خارجیان را شوکه می‌کنند. به برخی از این موارد در ترکیه توجه کنید.

طولانی‌ترین خداحافظی‌ها (یاواش یاواش کالکیم) در ترکیه است

ترک‌ها بسیار مهمان‌نوازند و دوست ندارند مهمان‌شان خانه‌ را ترک کند. زمانی که یک مهمان ترک خداحافظی می‌کند به این معنا نیست که همان موقع محل مهمانی را ترک می‌کند؛ این خداحافظی ممکن است بیشتر از یک ساعت طول بکشد. مهمانان وقتی می‌گویند کم کم آماده رفتن می‌شویم (یاواش یاواش کالکیم)، تازه خوش و بش‌ها اوج می‌گیرد و پذیرایی‌ها ادامه پیدا می‌کند. وقتی که زمان خداحافظی واقعی فرا رسید میزبان مهمان را دم خروجی همراهی می‌کنند و قبل از آن کفش‌های مهمان را جلوی در جفت می‌کنند.

مردم ترکیه برای راحت الحلقوم سر و دست می‌شکنند.

در میان اهالی ترکی راحت الحلقوم نوعی شیرینی پرطرفدار است. ترک‌ها به این شیرینی lokum می‌گویند. این شیرینی لذیذ بسیار نرم است و در انواع مختلفی تهیه می‌شود.

12 موضوع جالبی که فقط در ترکیه می‌بینید

سبزیجات انتخابی برای صبحانه

استفاده از سبزیجاتی مثل خیار، گوجه، زیتون به همراه پنیر، مربا و... در ترکیه متدوال است. مردم محلی به این صبحانه kahvalti می‌گویند.

12 موضوع جالبی که فقط در ترکیه می‌بینید

ترک‌ها دنبال بهانه برای رقصیدن هستند

یکی از رقص‌های معروف مردم ترکیه halay نام دارد. ترک‌ها برای این رقص به صورت خطی کنار هم می‌ایستند و انگشت کوچک خود را به یکدیگر می‌دهند. مردم ترکیه دنبال هر بهانه‌ای می‌گردند تا شروع به رقصیدن بکنند. شادی‌هایی مثل فوتبال یا تولد یک بچه آن‌ها را برای رقص کنار هم جمع می‌کند. اگر در شمال شرقی ترابزون عده‌ای را کنار خیابان در حال رقص دیدید تعجب نکنید.

12 موضوع جالبی که فقط در ترکیه می‌بینید

در ترکیه کمتر از چند دقیقه بین دو قاره سفر کنید

راه آهن مارمارای در ترکیه دو قاره آسیا و اروپا را به هم متصل می‌کند. با آن می‌توانید کمتر از چند دقیقه بین دو قاره سفر کنید.

اصلاح صورت با آتش

آرایشگران ترکی اصلاح صورت را در مراحل مختلفی انجام می‌دهند. اصلاح صورت در ترکیه به تراشیدن و شستن صورت ختم نمی‌شود. بعد از این مراحل تازه هنر خاص آرایشگران ترکی آغاز می‌شود. آن‌ها پارچه کتانی را دور میله می‌پیچند و با آتش زدن آن دیگر موهای زاید را از بین می‌برند. سپس روی صورت الکل می‌زنند و با لوسیون ماساژ می‌دهند. نتیجه کار نرمی و لطافت پوست خواهد. این تجربه را در ترکیه از دست ندهید.

عبارت‌های طولانی فقط یک کلمه معنی می‌دهند

ترکی استانبولی زبان ترکیبی است که به کلمات آن می‌توانید پیشوند و پسوند‌های زیادی اضافه کنید. به همین خاطر است که گاهی عبارت‌های طولانی معنای کوتاهی دارد.

مردم ترکیه مدام در حال نوشیدن چای هستند

ترک‌ها طرفدار پر و پا قرص نوشیدن چای هستند. آن‌ها هر چند ساعت یک بار دور هم جمع می‌شوند و در لیوان‌های کمر باریک لاله‌ای شکل چای می‌نوشند. آن‌ها چای را با قدری شکر می‌نوشند. در میان ترک ها باب است که رنگ چای باید به رنگ خون خرگوش (tavsan kani) باشد.

12 موضوع جالبی که فقط در ترکیه می‌بینید

اتوبوس‌های ترکیه بسیار لوکس‌اند

پیشنهاد می‌کنیم در ترکیه، به جای هواپیما با اتوبوس سفر کنید. اتوبوس‌های ترکیه لوکس‌اند و امکاناتی مانند چراغ مطالعه، تلوزیون شخصی، وای فای و.. دارند. هم‌چنین اگر با اتوبوس سفر کنید، مناظر اطراف‌تان فوق‌العاده خواهند بود.

12 موضوع جالبی که فقط در ترکیه می‌بینید

ترکیه در زیرزمینش گنج‌های نهان دارد

در قرون هفتم و هشتم مردم ترکیه برای فرار از از دست مهاجمان شهرهای زیرزمینی ساختند. از زیباترین این شهرها می‌توان به درینکویو (Derinkuyu) و کایماکلی (Kaymakli) اشاره کرد. این غارها یا شهرهای زیرزمینی دارای بخش‌های مختلفی مثل کلیسا، مدرسه و غیره هستند. در گذشته، در هر کدام از این شهرهای زیر زمینی حدود 20 هزار نفر زندگی می‌کردند.

12 موضوع جالبی که فقط در ترکیه می‌بینید

غربیه‌ها می‌توانند در عروسی ترک‌ها شرکت کنند.

ترک‌ها پذیرای غریبه‌ها در جشن‌های عروسی هستند. صندلی‌های خالی که دور تا دور تالار چیده شده‌اند جایی برای غریبه‌هاست. مردم ترکیه در این زمینه بسیار دست و دلباز و مهمان‌نواز هستند.

12 موضوع جالبی که فقط در ترکیه می‌بینید

عقاید عجیب ترک‌ها در مورد قهوه

شاید طعم قهوه ترک را چشیده باشید. اگر عقاید ترکها در مورد قهوه را بشنوید، حتما تعجب می‌کنید. برای مثال، اگر روی قهوه به اندازه کافی کف نباشد، ممکن است مشکلات مادرشوهری به وجود آید. یا مثلا وجود مقداری نمک در قهوه نشانگر این است که مردها باید به نقطه دیگری نگاه کنند. هم‌چنین در مراسم خواستگاری نوعی قهوه سرو می‌شود که mirra نام دارد؛ اگر عروس و داماد بعد از صحبت فنجان قهوه‌شان را روی میز بگذارند به این معناست که به توافق رسیده‌اند. شما از عقاید دیگر مرم ترکیه در مورد قهوه خبر دارید؟



1397/10/05 | کد مطلب: 4354
برچسب‌ها: ترکیه
12 موضوع جالبی که فقط در ترکیه می‌بینید
12 موضوع جالبی که فقط در ترکیه می‌بینید سیما رفیعی
12 موضوع جالبی که فقط در ترکیه می‌بینید

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام