افزایش سقف اعتبارات در بودجه 98 آموزش و پرورش/ خصوصی سازی در یک قدمی مدارس؟


افزایش سقف اعتبارات در بودجه 98 آموزش و پرورش/ خصوصی سازی در یک قدمی مدارس؟

بودجه 98 آموزش و پرورش در حالی در مجلس بررسی می‌شود که نسبت به سال قبل رشد حدود 27 درصدی داشته است.

افزایش سقف اعتبارات در بودجه 98 آموزش و پرورش/ خصوصی سازی در یک قدمی مدارس؟به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مشکلات اعتبارات و پولی درد مزمن آموز و پرورش است و هر سال امید می رود تا با تخصیص اعتبار بهتر مشکلات عدیده مالی نظام تعلیم و تربیت برطرف شود؛ هرچند برخی حل مشکلات را منوط به عوامل متعددی می دانند که فقط یکی از آنها اعتبارات است اما به هر روی همواره بودجه بیشتر در آموزش و پرورش حرف اصلی و مشترک تمام وزرای آموزش و پرورش بوده است.

امسال هم علی رغم فراز و نشیب های بسیار وضعیت بودجه نسبت به سال های قبل افزایش قابل توجهی داشته است و رشد 27 درصدی را شاهد هستیم که در بخش های مختلف آموزش و پرورش تقسیم می‌شود البته پیش از این هم سعید طاهری رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه بودجه گفته بود که امسال دولت برای اولین بار تمام منابع مالی مورد نیاز آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داده است و 42 هزار و 500 میلیارد تومان برای این دستگاه در نظر گرفتیم که با توجه به این منابع در نظر گرفته شده مشکلات مالی در حوزه پرداخت پاداش پایان خدمت، تامین شیر مدارس و مواردی دیگر از این قبیل بر طرف می‌شود.

بودجه اعلام شده مبلغ ۴۵ هزار و ۸۳۱ میلیارد و ۳۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که نشان از تامین اعتبارات لازم دارد اما در کنار این افزایش اصلاح ساختار و تخصیص اعتبارات هم برای پشیبرد اهداف ضرورت می یابد.

براساس گفته های حسن روحانی و پیشنهاد وی حداقل ۱۰ درصد بودجه به صورت خرید خدمت لحاظ شده و این موضوع می‌تواند تداوم یابد و این در حالی است که هنوز خریدخدمات در آموزش و پرورش آنچنان که باید ساماندهی نشده است و در بخش هایی مانند خرید خدمات آموزشی معلمان با بلاتکلیفی در شرایط شغلی و حقوققی فعالیت دارند.

از دیگر مورد توجه در بودجه امسال حذف یارانه شیر مدارس در اعتبارات هزینه ای و انتقال آن به جدول ۹ ردیف‌های متفرقه بوداما در عین حال تخصیص ردیف بودجه جداگانه به صندوق حمایت از موسسان غیردولتی است که البته مبلغ آن در مقایسه جمعیت موسسان چندان چشمگیر نیست.

سازمان نوسازی رشد چشمگیری را در اعتبارات داشته است و پس از آن هم دانشگاه فرهنگیان مبلغی قابل توجه به رشد مناسبی را نسبت به سال گذشته است که گویی با سیاست های در نظر گرفته شده آموزش و پرورش یعنی تامین فضای آموزشی و تربیت نیروی انسانی سازگار است.

رتبه بندی معلمان موضوع اساسی این روزهای آموز و پرورش و فرهنگیان است که فعلا با همان اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی فعلا وارد مجلس شده است و آموزش و پرورشی ها امید دارند تا این اعتبار به کمک نمایندگان مجلس افزایش یابد.

بودجه امسال هم مانند سال های گذشته جای بحث و بررسی دارد و باید دید تا پایان بررسی های مجلس وضعیت آموزش و پرورش چطور خواهد شد و آیا کسری ها گذشته در بودجه امسال سر و سامانی می گیرند یا خیر؟

افزایش سقف اعتبارات در بودجه 98 آموزش و پرورش/ خصوصی سازی در یک قدمی مدارس؟

انتهای پیام/

جزئیات اعتبارات و بودجه ۹۸ آموزش و پرورش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی