لطمه به اصفهان لطمه به کشور است


لطمه به اصفهان لطمه به کشور است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به این که دولت قول هایی در خصوص وضعیت آب این استان داده و به این لحاظ دیگر ادامه استعفای نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی به صلاح نیست، ابراز امیدواری کرد این بار دولت روی قول خود بایستد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد، اظهار کرد: اصفهان استان ویژه ای در کشور است و دولت ها باید به این نکته به خوبی واقف شوند که اگر به اصفهان لطمه ای وارد شود، به کل کشور وارده شده و اگر اصفهان بتواند موفقیتی کسب کند، بی شک تمام کشور از این موفقیت بهره می برد.

وی با اشاره به این که موضوع آب اصفهان یک مسئله ملی و اساسی برای کشور است، اظهار کرد: برخی تصور می کنند وقتی نمایندگان مردم در استان اصفهان و یا امام جمعه در خصوص موضوع آب صحبت می کنند، این صحبت ها قومی و یا منطقه ای است، در حالی که اصلا اینچنین نیست و اصفهان یک استان استراتژیک و تاثیر گذار برای تمام کشور است که سود و زیان آن می تواند برای ایران عزیز اسلامی موثر باشد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان تاکنون به اندازه چندین استان کوچک مالیات پرداخت کرده، اما با این وضعیت دیگر قادر به پرداخت مالیات نیست، البته برخی تصور می کنند موضوع گرو و گرو کشی است که چون دولت آب نمی دهد، پس اصفهان هم مالیات نمی دهد، نه اصلا اینطور نیست، بلکه در اصل مالیات بر درآمد تعلق می گیرد و امروز بسیاری از مشاغل به وجود آب گره خورده که اگر آب نباشد، درآمدی هم نیست که بر آن مالیات تعلق گیرد.

طباطبائی نژاد با بیان این که وضعیت آب در تابستان گذشته به گونه ای بود که بخشی از یک کارخانه بزرگ ذوب آهن در اصفهان تعطیل شد، افزود: در تابستان گذشته حتی وضعیت آب شرب هم در استان بحرانی بود که به لطف خدا بارش های فصل بهار به داد مردم رسید، از این نظر ما تاکید می کنیم که دولت برای سال آینده از هم اکنون چاره جویی کند.

وی در ادامه به موضوع اتحاد بین نمایندگان مردم این استان در مجلس اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب نمایندگان مردم اصفهان در مجلس همواره با هم متحد بودند، اما این اتحاد جنبه عینی پیدا نکرد تا این که در مسئله آب، این موضوع یک نقطه مشترک پیدا کرد و همه نمایندگان را به یک اقدام متحد و مشترک واداشت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: همه نمایندگان با هر جناح و سلیقه سیاسی دست به دست هم دادند تا موضوع آب را پیگیری کنند و در این مسئله حتی نماینده ارامنه که از هموطنان عزیز ما هستند نیز به خوبی آن ها را همراهی کرد و بر همین اساس رئیس جمهور قول رسیدگی داد و دیگر ادامه این استعفا به صلاح نبود، چرا که نمایندگان با حضورشان در مجلس باید قول های رئیس جمهور را پیگیری کنند و نظر بنده هم بر این بود که این عزیزان به سر کارشان بازگردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خبرهایی به گوش رسیده که نمایندگان استان یزد هم زمزمه هایی از استعفا برای رسیدگی به موضوع آب داشته اند، البته اگر این عزیزان توجه می کردند، مشخص می شد که وقتی نمایندگان اصفهان دم از استعفا برای حل موضوع آب می زنند، موضوع آب یزد هم خود به خود پیگیری می شود، و بر عکس این موضوع نیز برای آن ها صدق می کند، یعنی وقتی اصفهانی ها در تابستان آب شرب نداشته باشند، مسلما آبی هم نیست که به یزد بفرستند و منطق حکم می کند که نمایندگان یزد هم با نمایندگان اصفهان هماهنگ باشند.

طباطبائی نژاد با اشاره به این که به هیچ عنوان برای انتقال آب به دیگر استان ها بخل نمی ورزیم، افزود: برای انتقال آب باید منابع آبی مشخص شود تا بتوان آب را منتقل کرد، وقتی منابع آبی مشخص نباشد چگونه می توان انتظار داشت که آب از یک حوضه به حوضه دیگر انتقال یابد؟

وی مردم اصفهان را مردمی شریف، ولایی و دین مدار خواند و اظهار کرد: اصفهانی ها که در دوران انقلاب از فعال ترین مردم کشور بودند، در دوران دفاع مقدس نیز 10 درصد کل جمعیت شهدای کشور و 10 درصد کل جمعیت جانبازان کشور ایثارگر تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند. همچنین این مردم سخت کوش در صنعت و تولید پیشتاز هم هستند و این در حالی است که از بیش از هزار سال این استان عالم پرور و نخبه پرور بوده و با تاسیس حوزه های علمیه قوی توانسته علما و نخبگان زیادی را پرورش دهد و در امتداد آن نیز دانشمندان متعددی در دانشگاه های این شهر پرورش یافتند که برای کشور مفید به فایده بودند.

امام جمعه اصفهان همچنین این استان را صاحب یک تمدن غنی ایرانی ، اسلامی خواند که در دوره های مختلف تاریخی حرف های زیادی برای پرورش انسان های فرهیخته و آزاده داشته است.

بنا بر این گزارش، نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی پس از قرائت بندهای لایحه بودجه در صحن مجلس و مطلع شدن از این موضوع که بودجه ای برای تامین حتی آب شرب مردم اصفهان در سال آینده در نظر گرفته نشده است، به صورت هماهنگ ، استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه کردند و از حضور در کمیسیون ها و صحن علنی سر باز زدند تا این که پس از پیگیری های رئیس مجلس شورای اسلامی، هرچند دیر هنگام ولی شخص رئیس جمهور به موضوع ورود کرد و قول هایی برای تامین منابع آبی اصفهان داد؛ در این بین ضمن حمایت همه جانبه مردم از این اقدام نمایندگان مردم در بهارستان، آن ها به جای حضور در مجلس شورای اسلامی، در دفتر امام جمعه اصفهان تجمع و با ایشان رایزنی و تبادل نظر کردند که آیت الله طباطبائی نژاد نیز در چندین نوبت حتی از تریبون نماز جمعه، این اقدام نمایندگان را یک اقدام پسندیده و در راستای احقاق حقوق مردم اصفهان خواند و از آن ها خواستند تا حصول نتیجه نهایی به نفع مردم اصفهان، بر سر مواضع خود ایستادگی کنند.

این حمایت امام جمعه اصفهان از نمایندگان مردم در مجلس و کشاورزان اصفهانی باعث شد راه برای افرادی که قصد توطئه داشته و می خواستند به گونه ای وانمود کنند که اختلافات دامنه داری بین مردم و مسئولان وجود دارد، بسته شود و اصفهانی ها عالی ترین مقام استان اصفهان را در کنارخود ببینند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس