لادا نیوای 6 چرخ، مرسدس G کلاس فقرا!


لادا نیوای 6 چرخ، مرسدس G کلاس فقرا!

خودروهای 6 چرخ در سال‌های اخیر محبوب زیادی پیدا کرده‌اند. ما هر نوع خودروی 6 چرخی همچون مرسدس 6×6 G63 AMG کارخانه‌ای تا پروژه‌های دیوانه‌واری همچون هنسی ولوسی رپتور 6 چرخ را دیده‌ایم. حتی خودروی باهوشی همچون سوزوکی جیمنی 6 چرخ هم تولید شده است؛ اما تاکنون پروژه‌ی 6 چرخی که از روسیه معرفی شده... The post لادا نیوای 6 چرخ، مرسدس G کلاس فقرا!...

خودروهای 6 چرخ در سال‌های اخیر محبوب زیادی پیدا کرده‌اند. ما هر نوع خودروی 6 چرخی همچون مرسدس 6×6 G63 AMG کارخانه‌ای تا پروژه‌های دیوانه‌واری همچون هنسی ولوسی رپتور 6 چرخ را دیده‌ایم. حتی خودروی باهوشی همچون سوزوکی جیمنی 6 چرخ هم تولید شده است؛ اما تاکنون پروژه‌ی 6 چرخی که از روسیه معرفی شده باشد را ندیده بودیم. فقدان چنین خودرویی در روسیه کاملاً تعجب‌برانگیز است چراکه این کشور وطن پروژه‌های خودرویی دیوانه‌وار‌ می‌باشد. خوشبختانه دست‌اندرکاران گاراژ 56 این خلأ را با تولید لادا نیوا 6 چرخ پر کرده‌اند.

لادا نیوای 6 چرخ، مرسدس G کلاس فقرا!
این تیم که در تولید لادای مورد بحث از سایر محصولات مشابه روسیه‌ای الهام گرفته‌اند یک دستگاه نیوا چهار چرخ محرک طویل را انتخاب کرده و اکسل عقب ساده و جالبی را ساخته‌اند که از فنرهای تخت، اکسل مرکزی و اتصالات پایینی تشکیل شده است. به منظور اطمینان از صحت کارکرد قطعات، برخی اتصالات اضافی لادا روی ریل‌های فریم نصب شده‌اند.

لادا نیوای 6 چرخ، مرسدس G کلاس فقرا!
البته چالش اصلی که قبلاً هم درباره‌ی آن فکر شده انتقال گشتاور بوده است. لادا هرگز طراحی اکسل با دو دیفرانسیل را نداشته بنابراین راه‌حل کارخانه‌ای برای این مورد وجود ندارد. مکانیک‌های گاراژ 54 باید روی طراحی منحصربه‌فردی کار کنند که ارتباط شفت بین دو دیفرانسیل عقب را برقرار کند. خب ماحصل این تغییرات چه خواهد بود؟ در اپیزود بعدی نتیجه‌ی آن را خواهیم دید.

لادا نیوای 6 چرخ، مرسدس G کلاس فقرا!


به همین ترتیب اولین تست‌های جاده‌ای و آفرود لادا نیوای 6 چرخ نشان داده‌اند که سیستم تعلیق عقب خودرو به خوبی با مسیرها هماهنگ شده و فضای کافی برای بازی سیستم تعلیق وجود دارد. این اکسل عقب عالی به نظر می‌رسد.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس