عوارض خطرناک چیپس و اسنک‌های پف دار


عوارض خطرناک چیپس و اسنک‌های پف دار

به گزارش بهداشت نیوز (/fa/component/roojanews/frame.html?href=https://behdasht.news/) سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه درخصوص استفاده برخی کارخانه از ذرات دامی در تولید فرآورده های غذایی گفت: استفاده از هرگونه آلودگی و ماده فراتر از...

به گزارش بهداشت نیوز سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه درخصوص استفاده برخی کارخانه از ذرات دامی در تولید فرآورده های غذایی گفت: استفاده از هرگونه آلودگی و ماده فراتر از استاندارهای تعیین شده خلاف قانون است.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه چیپس و اسنک های پف شده یا غلات حجیم شده به دلیل داشتن مقدار زیادی مواد افزودنی نباید بیش از حد مصرف شود، عنوان کرد: چرا که استفاده از این گونه مواد کبد، قلب و جریان خون را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب بیماری مختلف از جمله فشار خون می شود.

مظهری با بیان اینکه استفاده از تنقلاتی از جمله چیپس و اسنک های پف شده نباید مبنای تغذیه قرار گیرد، تصریح کرد: این دسته از خوراکی ها حاوی مواد افزودنی و نمک های فراوان اند و استفاده زیاد از آن ها سلامت بدن را به خطر می اندازد.

مظهری اظهار داشت: استفاده بی رویه از تنقلاتی که دارای رنگ های خوراکی، نمک و مواد افزودنی اند به عنوان ماده ای سمی برای بدن و اندام های داخلی محسوب می شوند و باید از مصرف زیاد آن پرهیز کرد.

وی با اشاره بر بیماری های ناشی از رنگ های خوراکی و نمک ها تصریح کرد: نمک های فراوان موجود در چیپس و اسنک های پف شده زمینه سرطان، فشار خون، آسیب به چشم، قلب و کلیه را ایجاد خواهد کرد.

مظهری با بیان اینکه استفاده از مواد غیر مجاز سلامت مردم را به خطر می اندازد، تاکید کرد: مراجع ذی صلاح باید این گونه موارد را پیگیری و با آن برخورد کنند.

وی تصریح کرد: برخی افراد سودجو به دلیل عدم کنترل نهادهای مربوط و برای سودجویی موجب صدمه به سلامت عمومی جامعه می شوند.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن