استانداری بدنبال تشویق شهرداری برای تکمیل «مترو پرند»


استانداری بدنبال تشویق شهرداری برای تکمیل «مترو پرند»

استاندار تهران با تاکید بر لزوم تکمیل قطارهای حومه‌ای تهران گفت: اعتباراتی برای مترو پرند در بودجه سال جاری پیش بینی شده است.

استانداری بدنبال تشویق شهرداری برای تکمیل «مترو پرند»
به گزارش فانوس، انوشیروان محسنی بندپی درباره ساخت مترو شهر جدید پرند گفت: اعتباراتی در بودجه سال جاری برای این خط پیش بینی شده اما باید به دنبال تشویق شهرداری تهران برای تکمیل این خط باشیم و از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی را نسبت به دریافت اعتبارات پیش بینی شده در بودجه برای مترو پرند کمک کنیم.

بی تردید موضوع خطوط قطارهای حومه‌ای تهران از اهمیت بسزایی برخوردار است و به لحاظ کاهش آلودگی هوا، ترافیک و وقت شهروندان حائز اهمیت است و امروز علاوه بر مترو پرند قطار شهری هشتگرد و ادامه اتصال مترو تهران به اسلامشهر هم باید پیگیری و تلاش شود در سال جاری جنبه اجرایی پیدا کنند.

تاکنون بارها برای افتتاح مترو پرند زمان تعیین شده است اما هیچ کدام از آنها محقق نشده است و چند سالی است که پیشرفتی در این خط دیده نشده است. در همین راستا حبیب‌الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح آخرین وضعیت این خط در مردادماه سال جاری گفت: شهرداری تهران مسوولیت اتصال مترو فرودگاه امام (ره) به شهر جدید پرند را بر عهده دارد که متاسفانه مدتی است فعالیت چشمگیری در آن مشاهده نمی‌شود. اخیرا جلسه‌ای با استاندار و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران داشتیم که به توافقاتی برای فعال‌سازی این پروژه دست پیدا کردیم.

همچنین وطن خواهی، مدیرعامل شهر جدید پرند نیز درخصوص مترو پرند در مردادماه سال جاری خبر از افتتاح این خط تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: قبلا وعده‌های زیادی داده شده بود. بنابراین طی مذاکرات جدیدی که با استاندار داشتیم به شرکت عمران پرند به نیابت از دولت مقرر شد، بخشی از هزینه متروی پرند را بپردازد. بنابراین در هفته گذشته طی دیداری که با مدیرعامل مترو تهران داشتیم تفاهم نامه جدیدی امضا شدکه ۱۵۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت عمران پرند به این حوزه اختصاص یابد تا بتوانیم تا چند ماه آینده اولین قطار پرند تا فرودگاه امام راه‌اندازی شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل