اطلاعیه شماره 100 سه شنبه مورخ 97/10/04


اطلاعیه شماره 100 سه شنبه مورخ 97/10/04

بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، پنجشنبه سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور وارد می شود. روز جمعه این سامانه تقویت شده و علاوه بر مناطق ذکر شده سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز در استان‌های زنجان،...

اطلاعیه شماره 100 سه شنبه مورخ 97/10/04

بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، پنجشنبه سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور وارد می شود. روز جمعه این سامانه تقویت شده و علاوه بر مناطق ذکر شده سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، جنوب‌غرب و بخشهایی از مرکز کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.
براین اساس وضع هوا در استانهای تحت تاثیر این سامانه به شرح زیر پیش بینی می شود:
پنج شنبه 1397/10/06 : بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه،ایلام،غرب لرستان و غرب خوزستان.
جمعه 1397/10/07 :بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،اردبیل، زنجان، کردستان ، کرمانشاه، گیلان،مازندران،گلستان،ایلام، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد،چهارمحال بختیاری، خوزستان، شمال غرب بوشهر، جنوب غرب اصفهان، مرکزی، قزوین ،تهران،البرز و همدان،
شایان ذکر است روزجمعه در استانهای ، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کرمانشاه بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق پیش بینی می شود. .همچنین ازبعد ازظهر پنجشنبه درمسیرهای کوهستانی دامنه های زاگرس واقع در شمال غرب ، غرب تا جنوب غرب کشور و از روز جمعه تا روز شنبه علاوه بر مناطق فوق در ارتفاعات و دامنه های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز بارش برف و اختلال در ترافیک جاده ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش بینی می شود.
از این رو توصیه می شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، مدیریت بحران و سازمانهای امدادی در نظر گرفته شود .
شایان ذکر است از بعد از ظهر روز پنج شنبه و طی روز جمعه با جنوبی شدن جریان باد در سواحل خلیج فارس در استانهای بوشهر و خوزستان دریا مواج می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه