شورای نگهبان و ماجرای نماینده سراوان


شورای نگهبان و ماجرای نماینده سراوان

جریان سیاسی خاص از هر بهانه ای برای حمله به شورای نگهبان بهره می برد.

به گزارش خبرنگار اتاق خبر 24:

شورای نگهبان برای جریان سیاسی خاص در کشور، یک نهادی است که مانع زیاده خواهی های آنها است.

شورای نگهبان تنها به یک جریان خاص سیاسی که باعث ایجاد چالش های زیادی برای کشور شده است، ذره بین نمی اندازد، برای این شورا چپ و راست تفاوت نمیکند، هر فردی از هر جناحی که باشد، باید از صافی های شورای نگهبان عبور کند اما جریان سیاسی خاص به خاطر ماهیت وجودی شورای نگهبان است که معترض است.

این جریان سیاسی، مخالف وجود شورای نگهبان است و از همه بیشتر با نظارت استصوابی شورای نگهبان مشکل دارد.

اما با این وجود بسیاری از نامزدهای این طیف سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تأیید صلاحیت شده اند و البته بسیاری از آنها پس از مشارکت در فتنه هایی که بپا کردند، سر از کشورهایی درآوردند که سابقه دشمنی آنها با جمهوری اسلامی ایران روشن است.

چنین افرادی حتی در شبکه های گوناگون فارسی زبان که علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند مشغول به کار شدند و ماهیت واقعی خود را به مردم نشان دادند.

شورای نگهبان یک نهاد قانونی است که در متن قانون اساسی یکی از ساختارهای نظام جمهوری اسلامی ایران تعریف شده است، وجود چنین نهادی در ایران باعث شده تا کمترین خسارت به ساختارهای نظام اسلامی وارد شود.

تطبیق قوانین و مصوبات کشور با قانون اساسی و شرع تنها وظیفه شورای نگهبان نیست، بلکه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری وظیفه مهم این شورا است.

اگر صلاحیت نامزدهای انتخابات در کشور بررسی نشود، قطعاً افرادی وارد عرصه سیاسی و اجرایی کشور خواهند شد که باعث دردسرهای فراوانی می شوند.

به واقع شورای نگهبان نهادی است که از نفوذ جریان مخرب در بدنه سازمانی و ساختاری کشور جلوگیری می کند، به همین خاطر است که هم دشمنان خارجی و هم برخی در داخل از وجود چنین نهادی ناخرسند هستند.

شورای نگهبان و ماجرای نماینده سراوان

اگر شورای نگهبان وجود نداشت، عوامل نفوذی بیشتری وارد بدنه نظام می شدند و خسارات جبران ناپذیری بر انقلاب اسلامی وارد می کردند. آنهایی که مخالف وجود شورای نگهبان هستند به خطار جلوگیری از ورود خود به عرصه های مدیریتی و مسئولیتی در کشور هستند چرا که صلاحیت بسیاری از آنها به خاطر کارکردهای مخربی که داشتند، تأیید نخواهد شد.

اما اکنون که یک نماینده مجلس شورای اسلامی تخلف و اشتباهی مرتکب شده، بهانه ای باز شده است برای این که شورای نگهبان زیر تیغ انتقادات جریان سیاسی خاص برود.

بهانه هم این است که اگر نظارت استصوابی شورای نگهبان نبود رفتارهای اجتماعی نمایندگان مجلس افول نمی کرد!

این اظهار نظر به رفتار نماینده سراوان باز می گردد که چند روزی است بر سر زبان ها افتاده و با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد و مجلس شورای اسلامی باید وقت خود را برای رفع آن مشکلات صرف کند، درگیر موضوعی شده است که می توان به سادگی آن را حل کرد.

اگر آقایان چنین تصوری دارند که نظارت استصوابی شورای نگهبان باعث شده تا رفتارهی اجتماعی نمایندگان مجلس افول کند، ابتدا ارتباط این ادعا را با شورای نگهبان ثابت کنند سپس بگویند که اگر نظارت استصوابی شورای نگهبان نبود آیا آنها تضمین می دادند که بهترین افراد از هر نظر وارد عرصه سیاسی، اجرایی و قانون گذاری شوند؟

قطعآً چنین تضمینی غیر ممکن است، چرا که با وجود شورای نگهبان و بررسی صلاحیت همه نامزدهای انتخابات، باز هم می بینیم افرادی انتخاب می شوند که پس از چندی تغییر رفتارهای آنها باعث ناخرسندی است.

حال اگر بررسی صلاحیت نامزدها زا سوی شورای نگهبان انجام نشودریال قطعاً وضع وخیم تر هم خواهد شد.

قدرت فساد آور است، باید ظرفیت پذیرش آن در وجود افراد باشد و پوروش یابد، اگر فردی از موقیعت کاری خود سوء استفاده می کند، به خاطر آن است که شیفته قدرت شده ایراد از شوای نگهبان نیست، افول رفتار اجتماعی یک مسئول چه ددر مجلس شضورای اسلامی و چه در دیگر نهادها هم یک مسئله رفتاری شخصی است و هم سازمانی، مسئله شخصی باید با مراقب از سوی فرد رعایت شود و آنگاه آکوزش هایی است که باید به آنها داده شود که در جامعه در مقام مسئول چگونه رفتار کند که به ناهنجار تبدیل نشود.

رفتار نماینده سراوان یک رفتار ناپسند و غیر قابل قبول در مقام نمایندگی است، البته چنین رفتارهایی از سوی هر فرد سر بزند، بهنجار نیست اما یک مسئول و نماینده مردم حق ندارد حتی در صورت تخلف از سوی طرف مقابل رفتاری ناپسند داشته باشد.

به هر حال ماجرای نماینده سراوان و آن مأمور حراست گمرک هر دو اشتباه بود، اما می بینید که تنها به یک طرف ماجرا پرداخته می شود در حالی که باید هر دو طرف را مواخذه کرد.

و نه تنها دو طرف مواخذه نمی شود بلکه دستگاه و سازمانی تخریب و تضعیف می شود که هیچ ارتباطی با ماجرا ندارد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟