دیدنی‌های جنگل ابر شاهرود+ عکس


 دیدنی‌های جنگل ابر شاهرود+ عکس

این جنگل در زمره جنگلهای هیرکانی کشور است و به دلیل اینکه فضای جنگل را پوششی از ابر فرا می گیرد، جنگل ابر نامیده می شود.

اتاق خبر 24:
جنگل ابر شاهرود یکی از معروف ترین و زیباترین جاذبه های طبیعی ایران به شمار می رود و برای اقیانوسی از ابر که در زمان های مختلف سال، آن را در بر می گیرد، شهرت زیادی پیدا کرده است.
 دیدنی‌های جنگل ابر شاهرود+ عکس
در جاهای مختلف خوانده ایم که بسیاری از مردم دنیا این ذهنیت را در مورد ایرانی ها دارند که در شهر با شتر سفر می کنند، تا به حال رنگ ماشین، رایانه و موبایل را ندیده اند، امنیت در کشورشان خیلی پایین است و دزدی، غارت و درگیری در کشورمان رواج دارد. همه می دانیم که این دیدگاه ها، غلط است؛ اما این پیش فرضی است که زمانی که نام ایران به میان می آید در ذهن خیلی ها ایجاد می شود. خیلی از ما نیز در مورد قسمت های مختلف کشورمان همین دیدگاه را داریم و به اشتباه زمانی که نام مکان یا شهری را می شنویم، ذهنیتی نادرست در فکر ما شکل می گیرد.

یکی از این مکان ها و مقاصدی که اطلاعات و پیش فرض های اشتباه در مورد آن داریم استان سمنان و شهرهای گوناگون آن است. این درست است که سمنان در منطقه ای کویری واقع شده و مساحت زیادی از آن را دشت ها تشکیل می دهد؛ اما این، تنها بخشی از اقلیم متفاوت و متنوع این استان است و سمنان به مانند ایران، سرزمینی با جغرافیایی چند بخشی است. در این مطلب می خواهیم ذهنیت شما را در مورد استان سمنان تغییر دهیم و شما را با جاذبه ای شگفت انگیز در این دیار آشنا کنیم که بیشتر به شمال ایران و مناطق سرسبز اروپایی شباهت دارد تا به کویری خشک و سوزان. دست های تان را به ما دهید تا شما را به جنگل ابر شاهرود، این میراث طبیعی و موهبت خدادادی ببریم و از فراز ابرها زیبایی های ایران را به تماشا بنشینیم.

چرا جنگل ابر؟

زیبایی های بی حد و حصر جنگل ابر، فرصتی برای فکر کردن و گرفتن تصمیم به شما نمی دهد. با دیدن تصاویر این مکان خارق العاده بدون شک راهی جاده خواهید شد.

این جاذبه با وجود داشتن جنگل های 40 میلیون ساله هیرکانی، یکی از میراث های طبیعی مهم ایران است.

با حضور در اینجا یکی از رویاهای هر انسانی، یعنی قرار گرفتن بر بالای ابرها به حقیقت می پیوندند.

گونه های گیاهی و جانوری بسیار متنوع و نادری در این جنگل دیده می شوند.

اگر از علاقه مندان به گیاه شناسی هستید، جنگل ابر یکی از بهترین مکان ها برای شماست.

 دیدنی‌های جنگل ابر شاهرود+ عکس

آشنایی با جنگل ابر | ملاقات زمین و آسمان

جنگل ابر شاهرود یکی از معروف ترین و زیباترین جاذبه های طبیعی ایران به شمار می رود و برای اقیانوسی از ابر که در زمان های مختلف سال، آن را در بر می گیرد، شهرت زیادی پیدا کرده است. جنگل ابر شاهرود قسمتی از قدیمی ترین جنگل های هیرکانی است و گونه های نادر و منحصر به فرد گیاهی و جانوری را در خود جای داده است و با مناظر خارق العاده خود، هر ساله گردشگران و طبیعت گردان زیادی را به سوی خود می کشاند. جنگلی به وسعت 35 هزار هکتار که ادامه جنگل های سرسبز شمال کشور به شمار می رود و برای اقیانوس ابری که فضای آن را در بر می گیرد بسیار معروف شده است. اینجا جایی است که زمین و آسمان به هم می رسند؛ ابرها درختان را در آغوش می کشند و گاه به نظر می رسد زمین بر بال های آسمان سوار شده است.

به دلیل اهمیت بالای طبیعی جنگل ابر، این اثر به عنوان صد و چهاردهمین اثر طبیعی در تاریخ 20 بهمن 1389 توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت. در جلسه شورای عالی محیط زیست در 29 بهمن 1393، جنگل ابر به عنوان منطقه حفاظت شده انتخاب شد و در فهرست مناطق چهارگانه سازمان حفاظت از محیط زیست قرار گرفت.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جاذبه‌های گردشگری ایران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟