کاخ میسور، محبوب ترین کاخ در هند بعد از تاج محل


 کاخ میسور، محبوب ترین کاخ در هند بعد از تاج محل

هند کشوری پهناور با تاریخی پر فراز و نشیب است که بین سواحل طلایی اقیانوس هند و قله‌های پوشیده از برف رشته‌کوه هیمالیا قرار گرفته دارد. این سرزمین سرشار از جاذبه های جذاب و دیدنی و همینطور فرهنگ های مختلف است که برای شناخت آن ها باید سال های زمان بگذارید. در این کشور شما برای گردشگری می توانید از مخروبه های باستانی شروع کنید تا ساختمان های حیرت...

کاخ میسور، محبوب ترین کاخ در هند بعد از تاج محل
هند کشوری پهناور با تاریخی پر فراز و نشیب است که بین سواحل طلایی اقیانوس هند و قله‌های پوشیده از برف رشته‌کوه هیمالیا قرار گرفته دارد. این سرزمین سرشار از جاذبه های جذاب و دیدنی و همینطور فرهنگ های مختلف است که برای شناخت آن ها باید سال های زمان بگذارید. در این کشور شما برای گردشگری می توانید از مخروبه های باستانی شروع کنید تا ساختمان های حیرت انگیز و به ادامه به سمت سواحل و جاذبه های طبیعی آن بروید و به معنای واقعی معنای کشور هفتاد و ملت را درک کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 کاخ میسور، محبوب ترین کاخ در هند بعد از تاج محل

در این مطلب می خواهیم درباره کاخ میسور در هند خدمتتان اطلاعات لازم و جامعی را بدهیم. این کاخ در واقع یکی از بی نظیرترین بناهای تاریخی هند به شمار می رود که در شهر میسور واقع در جنوب هند نیز قرار دارد. این قصر اقامتگاه خاندان سلطنتی میسور بوده و ساخت آن از سال ۱۸۹۷ آغاز و در سال ۱۹۱۲ پایان یافته‌ است. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر درباره کاخ میسور در هندوستان بدانید.

همانطور که در بالا اشاره شد کاخ میسور در هند یکی از جاذبه های عجیب و تاریخی در شهر میسور هند می باشد که در جنوب این کشور قرار گرفته است. در این کشور کاخ های زیادی وجود دارد اما جالب است بدانید که کاخ میسور در هند بعد از تاج محل معروف ترین جاذبه های گردشگری این کشور به شمار می رود. شهر تاریخی میسور از قدیم الایام اهمیتی اقتصادی و سیاسی داشته و از زمان مقاومت یکی از حاکمان این شهر در مقابل استعمار اهمیتی ویژه پیدا کرده و با توجه به اینکه کاخ میسور در این شهر قرار دارد می تواند نشان دهنده ی پررنگ بودن نقش این شهر در هند باشد. لازم به ذکر است که کاخ میسور اقامتگاه رسمی یکی از خانواده های سلطنتی هند بوده و همچنین محلی برای برگزاری مهمانی های دربار به شمار می رفته است. کاخ میسور در سال ۱۸۹۷ پس از این که کاخ قدیمی در جریان یک آتش سوزی در عروسی نابود شد تاسیس گردید و ساخت و ساز آن در سال ۱۹۱۲ کامل و در سال ۱۹۴۰ گسترده تر شد. هم اکنون کاخ میسور بعد از تاج محل یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری هند است به طوری که سالانه ۲٫۷ میلیون بازدید کننده دارد.
 کاخ میسور، محبوب ترین کاخ در هند بعد از تاج محل

آشنایی با شهر میسور


شهر میسور در جنوب کشور هند قرار دارد و با توجه به طبیعت سرسبز و مناظر دیدنی که دارد بسیار در بین گردشگران محبوب می باشد. مردم شهر میسور بسیار میهماندوست و آرام هستند که تقریباً بین ۶۰ تا ۶۵٪ آنان را هندوها، ۲۰ تا ۳۰٪ آنان را مسلمانان و حدود ۱۰٪ آنان را مسیحیان تشکیل می ‌دهند؛ مردم این شهر به زبان محلی کانادا صحبت می ‌کنند ولی اکثر آنان زبان زبان انگلیسی و هندی را نیز می‌دانند. آب و هوای شهر میسور به ندرت تغییرات قابل ملاحظه‌ای دارد و در بیشتر ماه‌ های سال مشابه هوای بهار در ایران را دارا ست. به ‌طور دقیق تر ماه‌های ژوئن تا نوامبر هوا بیشتر بارانی و ابری، دسامبر تا «فوریه کمی سرد و مارس تا ژوئن نیمه گرم می ‌باشد به ‌طوری ‌که در فصل گرما دمای هوا بین ۲۵– تا ۳۰ درجه در نوسان است. نکته ی قابل توجهی که در مورد شهر میسور وجود دارد وجود کاه های معروف و همینطور دیگر جاذبه های تاریخی ارزشمند می باشد، کاخ میسور در هند هم که در شهر وجود دارد از مشهور ترین کاخ های این شهر به شمار می رود.

مختصری از تاریخ کاخ میسور در هند


اگر بخواهیم درباره ی تاریخ کاخ میسور در هند بگوییم، اینطور بیان می شود که این کاخ در شهر میسور با نام Amba Vilas شناخته می شود و یکی از هفت کاخ معروف در شهر سلطنتی میسور به شمار می رود. کاخ میسور در هند در بین سال های ۱۳۹۹ تا ۱۹۴۷ محل حاکمیت خانواده ی سلطنتی میسور بوده است. معماری این بنای تاریخی توسط یکی از معروف ترین معماران بریتانیایی به نام ایروین ساخته شد و پایان ساخت آن سال ۱۹۱۲ نیز بود. با توجه به این که بسیاری معماری کاخ میسور در هند را بنابر سبک گوتیک می دانند اما این بنای تاریخی تماما با استفاده از معماری هندو سارکنی ساخته شده است.

جهت بازدید از کاخ میسور در هند چند نکته ی جالب وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید، این موارد نیز عبارتند از:

برای ورود به کاخ میسور در هند گردشگران اجازه ی عکاسی ندارند.
یکی دیگر از مواردی که باید در زمان بازدید از کاخ میسور توجه داشته باشید، این است که حتما کفش های خودتان را در بیاورید.
در طول جشنواره داسارا در ماه های سپتامبر و اکتبر ، کاخ میسور با بیش از ۱۰،۰۰۰ لامپ روشن می شود و یک چشم انداز باشکوه را ارائه می دهد؛ پس اگر خواستید بهترین منظره از این کاخ زیبا را تماشا کنید برنامه سفر خودتان را در این ماه ها تنظیم کنید.
 کاخ میسور، محبوب ترین کاخ در هند بعد از تاج محل

آنچه که در کاخ میسور در هند می توانید مشاهده کنید


زمانی که وارد کاخ میسور در هند می شود چهار دروازه ی انحصاری به سمت یک باغ بزرگ را روبروی خودتان خواهید که دنیایی از زیبایی را به همراه خودش خواهد داشت. ساختمان اصلی کاخ سه طبقه است که بنای آن از سنگ گرانیت و گنبد آن از سنگ مرمر صورتی نیز ساخته شده است. ورودی عمومی که مخصوص گردشگران می باشد دروازه جنوبی کاخ است و شما برای ورود به کاخ می بایست که بلیط مربوط را تهیه کنید، همانطور که در ادامه هم خواهیم گفت به منظور ورود به کاخ میسور در هند می بایست که کفش های خودتان را دربیاورید. مهمترین قسمت های کاخ میسور در هند نیز عبارتند از:

سالن Durbar، Ambavilas، صندلی فیل ۸۴ کیلویی از طلا، گالری چهره ها و Kalyana Mantapa که االبته این موارد جز برجسته ترین هایی است که در هنگام ورود به این کاخ به چشمتان خواهد خورد؛ بسیاری از اتاق های این کاخ به اندازه ای زیبا و جذاب تزئین شده اند که گاهی شما ممکن است احساس کنید این اتاق ها در این کاخ احساس اضافی می کنند. در اطراف منطقه ی کاخ میسور در هند ۱۲ معبد از قرن های ۱۴ تا ۲۰ میلادی وجود دارد که می توانید در صورتی که علاقمند بودید از آن ها هم دیدن کنید.

سالن Durbal


در این بخش از کاخ میسو در هند، که به آن سالن Durbal گفته می شود محلی برای پذیرایی و ارتباط با مردم محسوب می شده است و اغلب جشن ها مهمانی ها در این سالن از کاخ میسو برگزار می شده است. به طور کلی فضای داخلی سالن Durbar صورتی، زرد و فیروزه است و با توجه به ستون های متقارنی که بر روی هر کدام از آنها تصاویری نقاشی شده نیز تزئین شده است.

بخش Ambavilasa


این بخش هم نیز مشابه با سالن های Durbar است با این تفاوت که برای ساخت ستون ها و ترئین سقف و دیوارهای آن از طلای بیشتری استفاده است.

سالن Kalyana Mantapa


سالن کالیانا مانتاپا در کاخ میسور همواره از آن برای مراسم ازدواج استفاده می شده است. اگر بخواهیم از ویژگی های ظاهری این کاخ صحبت کنیم، اینطور بیان می شود که یک سالن هشت ضلعی با سقف گنبدی شکل که ستون های طلایی رنگ دارد.

بازدید از کاخ میسور در هند


جالب است بدانید که سالانه ۳٫۵ میلیون نفر از این کاخ دیدن می کنند که روزانه حدود ۱۰۰۰۰ نیز می شود. برای همین در این قسمت می خواهیم به شرح مواردی که می بایست برای بازدید از کاخ میسور در هند رعایت کنید بپردازیم.

ساعات بازدید از کاخ میسور



کاخ میسور در هند تمام روزهای هفته باز است و ساعات بازدید از ۱۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر می باشد.
 کاخ میسور، محبوب ترین کاخ در هند بعد از تاج محل

ورودی کاخ میسور


بزرگسالان ۴۰ روپیه

کودکان بین ۱۰ تا ۱۸ سال: ۲۰ روپیه

کودکان زیر ۱۰ سال: رایگان

گردشگران خارجی: ۲۰۰ روپیه

برای خرید بلیط به دروازه جنوبی کاخ مراجعه کنید.

زمان های نورپردازی کاخ میسور

جمعه ها، تعطیلات ملی و همینطور جشنواره های ملی از ساعت ۷ تا ۷:۴۵ عصر

دسترسی به کاخ میسور در هند


لازم به ذکر است که برای دسترسی به کاخ میسور در هند با توجه به اینکه در قلب شهر میسور قرار دارد نیازی به نگرانی نیست و شما می توانید به راحتی با استفاده از وسایل نقلیه عمومی خودتان را به این منطقه برسانید.

آدرس: Sayyaji Rao Rd, Agrahara, Chamrajpura, Mysuru, Karnataka 570001, India
منبع: مجله گردشگری الی گشت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟