مرحله دوم توزیع برنج وارداتی در استان مرکزی آغاز شد


مرحله دوم توزیع برنج وارداتی در استان مرکزی آغاز شد

اراک - ایرنا - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: مرحله دوم توزیع برنج وارداتی در شهرستان های 12 گانه این استان آغاز شد.

«جعفر اصغری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 400 تن برنج وارداتی به استان مرکزی اختصاص داده شد که 200 تن از این محموله آبان ماه در این استان توزیع شد و 200 تن نیز از امروز(دوشنبه) در استان توزیع می شود.
وی ادامه داد: حدود 80 تن از این محموله برنج وارداتی در اراک و مابقی نیز در شهرستان های استان مرکزی توزیع می شود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: برنج های وارداتی پس از انتقال به 40 مرکز خرید بزرگ از قبیل فروشگاه های رفاه، اتکا و تعاونی در اراک و 50 فروشگاه نیز در شهرستان ها استان ارسال شده است.
اصغری اضافه کرد: برنج هومالی با قیمت 57 هزار ریال و برنج تایلندی با قیمت 44 هزار ریال در استان توزیع می شود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: جذب و توزیع برنج های وارداتی در قالب طرح تنظیم بازار کالای اساسی در استان مرکزی انجام می شود و قیمت گذاری کالاها نیز در کارگروه تنظیم بازار استان و با توجه به هزینه حمل و نقل، ارزیابی قیمت خرید و افزایش سود عمده و خرده فروش انجام می شود.
اصغری اظهار داشت: 200 تن شکر نیز از کارخانه تولید شکر فیروزکوه خریداری شده و اکنون آماده تحویل است که با قیمت 34 هزار ریال بین مصرف کنندگان توزیع می شود.
وی گفت: تمامی مراحل خرید، واردات به استان، توزیع بین فروشندگان و مصرف کنندگان با نظارت کامل بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان انجام می شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی افراد و یا دستگاه های توزیع کننده، بازرسان متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی می کنند.
کالاهای اساسی با نرخ مصوب در 90 فروشگاه بزرگ استان مرکزی توزیع می شود.
استان مرکزی یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت، 12 شهرستان و 33 شهر دارد.
3017/3075

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد پایان سال 1402 + فیلم