رهبر انقلاب: شهادت، نعمت و هدیه‌ی خداست


رهبر انقلاب: شهادت، نعمت و هدیه‌ی خداست

کانال نوجوان وابسته به دفتر رهبر luzl انقلاب، بخش‌هایی از بیانات ایشان در خصوص شهادت را منتشر کرد.

رهبر انقلاب: شهادت، نعمت و هدیه‌ی خداستبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کانال نوجوان از کانال‌های وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، بخش‌هایی از بیانات معظم‌له درباره شهادت را منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید.

مرگ تاجرانه!

«کشته شدن از نظر اغلب مردم دنیا یک فقدان است، امّا قرآن از کشته شدن، از محروم شدن از زندگی، یک پیام نشاط بیرون می‌کشد. ۹۷/۷/۴ » شاید در نگاه اول عجیب به نظر آید اما نوعی از مرگ با بهجت و بشارت همراه است!

نوعی از مرگ که نه تنها پایان زندگی نیست، بلکه مایه رونق زندگی سایرین است! «شهدا مایه‌ی رونق حیات معنوی‌اند در کشور. حیات معنوی یعنی روحیه، یعنی احساس هویّت، یعنی هدفداری، یعنی به سمت آرمانها حرکت کردن، عدم توقّف؛ این کار شهدا است. ۹۷/۸/۱۴»

قرآن کریم در آیه۱۷۰ سوره آل‌عمران علاوه بر تاکید بر این موضوع، به ما می‌آموزد که شهادت پایان کار شهدا نیست! زیرا « تا هستند، جانشان و تنشان و حرکت مادّی‌شان در خدمت اسلام و در خدمت جامعه‌ی اسلامی است، وقتی میروند، معنویّتشان. ۹۷/۸/۱۴ »

اما شهدا چطور پس از رفتن ظاهری از این دنیا، اثر می‌گذارند؟ در واقع شهدا با ما حرف میزنند! «نطق شهدا بعد از شهید شدن باز میشود، با مردم حرف میزنند. ۹۷/۸/۱۴»

پیامی که شهدا به ما می‌دهند، معجزه آساست، کافی است گوش شنوا داشته باشیم، این پیام «حقیقتاً پیام بشارت است؛ ما باید گوشمان را اصلاح کنیم که این پیام را بشنویم؛ بعضی نمی‌شنوند پیام شهدا را، لکن این [آیه‌ی] قرآن کریم است: وَ یَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا‌ هُم یَحزَنون، پیام شهیدان، پیام نفی ترس و اندوه است. ۹۷/۹/۲۱»

البته شهدا حق دارند خوشحال و مسرور باشند، زیرا هدیه‌ای گران بها دریافت کرده‌اند، «شهادت، نعمت و هدیه‌ی خداست؛ این هدیه را آسان به کسی نمی‌دهند. چرا هدیه‌ی خداست؟ چون مرگِ ناگزیرِ همگانیِ همه‌ی انسان‌ها را به یک پدیده‌ی افتخارآمیزِ در دنیا و آخرت تبدیل می‌کند. انسانی همین مرگ و همین حادثه‌ی قطعی و ناگزیر و همین آینده‌ی مبهم و نگرانی‌آور را تبدیل کند به یک حادثه‌ی پُرافتخار، به یک واقعه‌ی نامدارِ در دنیا و آخرت، به یک اطمینان و یک سکینه‌ی قلبی. این‌که آدم روغنِ ریخته‌ی جانِ خودش را نذر امامزاده کند و قبول شود، نعمت خدا نیست ۸۴/۲/۱۲»

*بخش‌هایی که در گیومه قرار گرفته، بیانات آقا می‌باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟