ژنرال دوستم در تیم انتخاباتی آینده اشرف غنی جایی ندارد


ژنرال دوستم در تیم انتخاباتی آینده اشرف غنی جایی ندارد

رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که ژنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری این کشور در تیم انتخاباتی آینده‌اش حضور نخواهد داشت و فرد دیگری را برمی‌گزیند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، روند ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان آغاز شده است و رسانه‌ها نیز از اعلام آمادگی اشرف غنی برای نامزدی در انتخابات آینده خبر داده‌اند.

رئیس جمهور افغانستان به «بی‌بی‌سی» گفت: ژنرال دوستم در تیم انتخاباتی آینده‌اش جایی ندارد.

اما اشرف غنی اظهار نظری نکرد درباره اینکه چه کسی به عنوان معاون اول ریاست جمهوری در تیم انتخاباتی آینده معرفی خواهد شد.

ژنرال دوستم نیز اخیرا گفته بود که با نامزدان مختلفی گفت‌وگو کرده است اما با هیچ کدام از آنها برای احراز کرسی معاونت اول ریاست جمهوری به توافق نرسیده است.

وی از بزرگان اقوام ازبک خواسته است تا شخصی را برای احراز کرسی معاونت اول ریاست جمهوری تعیین کنند تا به تیم انتخاباتی یکی از نامزدان مطرح در انتخابات ریاست جمهوری بپیوندد.

معاون اول اشرف غنی اظهار داشت: هرچه در توان داشته باشد برای حمایت از احراز کرسی معاونت اول ریاست جمهوری توسط شخص مورد نظر اقوام ازبک انجام خواهد داد.

وی از «ثریا دلیل» سفیر افغانستان در سویس به عنوان گزینه‌های مناسبی برای احراز کرسی معاون اول ریاست جمهوری از آدرس اقوام ازبک یاد کرد.

با این حال هنوز مشخص نیست که اشرف غنی کرسی معاون اولی ریاست جمهوری در تیم انتخاباتی خود را به کدام یک از اقوام بزرگ افغانستان اختصاص خواهد داد.

احتمالاتی نیز مطرح شده است که ممکن است اشرف غنی این بار یکی از چهره‌های پر نفوذ اقوام تاجیک را برای احراز کرسی معاونت اول ریاست جمهوری در نظر لگیرد.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید