70 درصد راههای روستایی شیروان در مناطق کوهستانی است


70 درصد راههای روستایی شیروان در مناطق کوهستانی است

بجنورد- ایرنا- سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان گفت: 70 درصد راه های روستایی شهرستان در مناطق کوهستانی واقع است که به علت برودت هوا و یخبندان در فصل زمستان حتی دستگاه های راهداری قادر به گرفتن لایه نازک یخ از سطح جاده ها نیست.

حمید جوان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع کل راه های روستایی این شهرستان را 650 کیلومتر دانست و گفت: 480 کیلومتر آن آسفالت است.
وی گفت: مردم شیروان به هنگام فصل زمستان به تذکرات راهداری توجه نمی کنند که این امر حادثه ساز می شود و خطراتی را در پی دارد.
وی با اشاره به بی احتیاطی مردم این شهرستان حین هنگام رانندگی در راههای روستایی اظهار داشت: در فصول سرد و هنگام یخبندان تذکرات لازم و بستن زنجیر چرخ و نکات ایمنی اعلام می شود ولی آنان بدون توجه به موارد مزبور اقدام به تردد در جاده ها می کنند.
وی با بیان اینکه بی احتیاطی مردم در بسیاری از مواقع منجر به تصادف و مواردی از این قبیل می شود گفت: راهداری در مرحله اول موطف به شن ریزی جاده های اصلی و گردنه شیخ حسن در بخش سرحد است.
جوان افزود: با توجه به بارش برف در گردنه روستای رباط از توابع بخش قوشخانه این شهرستان، امروز 15 کیلومتر از این مسیر برفروبی شد و به رانندگان آن مسیر توصیه شد بدون بستن زنجیر چرخ اقدام به تردد نکنند.
68 هزار نفر در قالب 18 هزار خانوار در 157روستای شیروان سکونت دارند.
7186/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا