میراث فرهنگی نسبت به وضعیت بازار وکیل اشراف کامل دارد


میراث فرهنگی نسبت به وضعیت بازار وکیل اشراف کامل دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با بیان اینکه این سازمان نسبت به وضعیت بازار وکیل اشراف کامل دارد، گفت: به سهم خود برای حفظ این بنا هزینه کرده‌ایم و قطعا برای مرمت و حفاظت از آن تلاشی مستمر خواهیم داشت.

مصیب امیری در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به هشدار رئیس کمیسیون گردشگری و توئیت نایب رئیس شورای شیراز در خصوص وضعیت سقف بازار وکیل و ایجاد کمپین و درخواست از رئیس جمهور برای کمک به مرمت این بنای تاریخی گفت: طی یکسال گذشته و علی رغم تنگناهای مالی و اعتباری موجود، بیش از 300 میلیون تومان برای مرمت سقف و سایر اقدامات مرمتی بازار وکیل شمالی و 10 حجره از این بازار، هزینه شده است.

وی با بیان اینکه هشدار نسبت به وضعیت این بازار موضوعی تازه نیست و هر روز به روشی این مسئله را عنوان می‌کنند، افزود: روزی ایمنی، دیگر بار ریزش سقف و گاهی هم نبود تاسیسات کافی در این بازار را مبنایی برای اعلام وضعیت بحرانی قلمداد و مطرح کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با انتقاد از سخنان مطرح شده طی روزهای اخیر از سوی بعضی از مسئولان شهری، گفت: مگر تاکنون مسئولان میراث فرهنگی برای حفظ و مرمت بناهای تاریخی از جمله بازار وکیل همکاری نکرده است که این بار از رئیس جمهور استمداد طلبیده می‌شود؟

امیری همچنین با بیان اینکه در صورت مشارکت کسبه و سازمان‌های مردم نهاد می‌توان به رفع مشکلات فعلی و احتمالی این بازار همت گمارد، گفت: به عنوان مثال بازار تاریخی شهر تبریز به روش مشارکتی بین نهادهای متولی و کسبه مرمت شده و که علاوه بر ایمن سازی محیط تردد، منافع بیشتری نصیب خود کسبه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس، خواستار مشارکت بیش از پیش بازاریان برای حفظ این بنای تاریخی پویا و زنده شد و گفت: به حتم میراث فرهنگی استان فارس در زمینه حفظ و مرمت بناهایی نظیر بازار، حساسیت لازم را دارد و این موضوع را وظیفه ذاتی خود می داند و بدون هیچ منت و ادعای به آن اهتمام می ورزد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل