10 خرید برتر نیم فصل اول لیگ/ قرمز، زرد، و آبی!


10 خرید برتر نیم فصل اول لیگ/ قرمز، زرد، و آبی!

بین خریدهای گرانقیمت لیگ برتر، یک بازیکن غافلگیر کننده عنوان بهترین خرید نیم فصل اول لیگ را بدست آورده است.

بین خریدهای گرانقیمت لیگ برتر، یک بازیکن غافلگیر کننده عنوان بهترین خرید نیم فصل اول لیگ را بدست آورده است.

تابستان این فصل لیگ برتر، روزهای عجیبی بود. پرسپولیس نمی‌توانست بازیکن بخرد، خریدهای استقلال بیشتر از خوشحالی، باعث عصبانیت هواداران این تیم می‌شدند و در عوض سپاهان و تراکتورسازی بازار را در اختیارشان گرفتند. سپاهان یک تیم کامل خرید و تراکتورسازی، با بمب‌هایش فوتبال ایران را لرزاند. بعد از پایان نیم فصل، حالا می‌توان بررسی کرد کدام خریدها، توانسته‌اند برگ برنده این فصل تیم‌شان باشند.

ملاک این رده بندی، نمرات سایت نود و آمار فنی آن‌ها از متریکا استخراج شده است.

10- محمد آبشک / نساجی / 2.92

کسی انتظار نداشت آبشک در بازگشت به لیگ برتر، تا این اندازه خوب باشد. او در تیم دفاعی نکونام، عنصری ارزشمند است و هر مسابقه، بیشترین لمس توپ را دارد. نکته ویژه در بازی او، کمک به خط حمله است. آبشک هر بازی 0.7 دریبل موفق انجام می‌دهد و 2.6 خطا هم برای تیمش می‌گیرد. موضوعی که او را تبدیل به دومین بازیکن ارزشمند تیم نکونام می‌کند.

9- میلاد شیخ سلیمانی / سپیدرود / 2.91

اینکه یک مدافع از بدترین خط دفاع لیگ، بین بهترین‌های نیم فصل باشد یک اتفاق ویژه است. فشار زیاد روی خط دفاع سپیدرود در تمام مسابقات، تعداد عملکرد دفاعی شیخ سلیمانی در هر مسابقه را بالا برده و او با 8.5 دفاع در هر مسابقه، در لیست رکوردداران لیگ قرار دارد. اگر اخراج مقابل نساجی نبود، او می‌توانست رتبه بهتری هم بدست بیاورد.

8- علی کریمی / استقلال / 2.89

10 خرید برتر نیم فصل اول لیگ/ قرمز، زرد، و آبی!

مصدومیت‌های پیاپی، شروع خوبی برای او در استقلال نبود اما به اوج برگشتنش، استقلال را هم به اوج برگردانده و آن‌ها نتایج خوبی می‌گیرند. کریمی بر خلاف امید ابراهیمی زیاد گل نمی‌زند و در حملات شرکت نمی‌کند اما با پاس‌هایش، نبض حملات استقلال را در اختیار دارد. او هر بازی، با 80 لمس توپ یک رکورد فوق العاده در لیگ برتر دارد و در تمام طول فصل، فقط دو بار با نمره 3.5 نتوانست عملکرد خوبی در ترکیب تیمش داشته باشد.

7- محمد ایرانپوریان / سپاهان / 2.86

زمانی که قلعه‌نویی به سپاهان رفت، این تیم کاملا روی زمین فوتبال بازی می‌کرد و میانگین قدی کوتاهی داشت. قلعه‌نویی چند مهاجم تازه خرید اما در کنار آن‌ها، نیاز به کسی بود که با سانترهایش تیم را تغذیه کند. به همین دلیل هم دست روی ایرانپوریان گذاشت و ستاره تراکتور را همراه خودش به سپاهان برد. ایرانپوریان با وجود بازی در خط دفاع، با سانترهای دقیقش هر بازی 0.7 موقعیت برای سپاهان می‌سازد و نیم فصل اول سه پاس گل داده است. گل‌های او هم دیگر به ضربات پنالتی متکی نیستند و در جریان بازی، توانسته دو بار با گلزنی به سپاهان کمک کند.

6- احسان حاج صفی / تراکتورسازی / 2.83

10 خرید برتر نیم فصل اول لیگ/ قرمز، زرد، و آبی!

هیچ چیز در لیگ برتر ایران، به اندازه درخشش حاج صفی قابل پیش بینی نیست. حاج صفی این فصل هم در پیراهن تراکتورسازی، موفق بود و از بازی دومش، گل‌سازی را آغاز کرد. در بازی با پرسپولیس او اولین گل فصلش را هم زد که کمک داور به اشتباه آفساید گرفت. حاج صفی دریبل‌زن‌ترین بازیکن تراکتورسازی است، بیش از همه پاس گل داده و در دفاع بیشتر از هم تیمی‌هایش، تکل موفق می‌زند.

5- جورج ولسیانی / نساجی / 2.77

فصل پیش در ذوب آهن خوب بود و این فصل در نساجی، عملکردی عالی داشته است. نساجی بعد از دو دهه، در سطح اول فوتبال ایران نتایج خوبی گرفته و بخشی از این درخشش را مدیون ولسیانی است. ولسیانی برای نساجی سه گل زده، دو بار در تیم منتخب هفته قرار گرفته و با 5 نبرد هوایی موفق در هر مسابقه، بخش مهمی از دفاع فشرده نساجی را روی دوش دارد. هر بازی ولسیانی به طول میانگین، 6.8 عملکرد دفاعی انجام می‌دهد و با دقت 79 درصدی پاس‌ها، در بازیسازی تیمش از دفاع شرکت می‌کند.

4- مهدی کیانی / سپاهان / 2.75

رابطه کیانی و قلعه‌نویی از مشکلات لیگ یازدهم، به همکاری موفق و دوستی عمیقی رسیده است. کیانی این فصل به سپاهان رفته تا خط هافبک این تیم را مطمئن کند. لمس 70 توپ در هر مسابقه و دقت 79 درصدی پاس، نشان می‌دهد کیانی در کارش موفق بوده و به عنوان یک هافبک دفاعی، بیشترین تکل موفق در هر بازی را هم دارد.

3- آنتونی استوکس / تراکتورسازی / 2.68

10 خرید برتر نیم فصل اول لیگ/ قرمز، زرد، و آبی!

از بین خریدهای پرتعداد تراکتورسازی، هیچکدام به اندازه استوکس در این تیم موفق نبودند. استوکس اولین بازی در لیگ برتر ایران مقابل نساجی گل زد و بازی با استقلال خوزستان، اولین پوکرش در ایران را ثبت کرد. او تا قبل از جدایی ناگهانی از تراکتورسازی، بهترین گلزن لیگ برتر بود اما در تعطیلات بازی‌های ملی، از ایران رفت و دیگر پیراهن تراکتورسازی را نپوشید. او هنوز هم با آمار هر 118 دقیقه یک گل، رکوردی منحصر فرد دارد.

2- کی‌روش استنلی / سپاهان / 2.62

10 خرید برتر نیم فصل اول لیگ/ قرمز، زرد، و آبی!

مهاجم جدید سپاهان این فصل بهترین گلزن و بهترین بازیکن لیگ برتر است. کی‌روش که در 5 بازی ابتدایی هیچ گلی نداشت، از هفته ششم موتورش روشن شد و با وجود از دست دادن دو بازی حساس با پدیده و استقلال خوزستان، توانست با 9 گل زده به صدر گلزنان برسد. کی‌روش هر بازی با 3.4 شوت به سمت دروازه حریف، خطرناک‌ترین مهاجم لیگ برتر محسوب می‌شود.

1- محمد قاسمی‌نژاد / پدیده / 2.56

10 خرید برتر نیم فصل اول لیگ/ قرمز، زرد، و آبی!

بالاتر از استوکس و کی‌روش و همه ستاره‌های بزرگ لیگ، محمد قاسمی‌نژاد در صدر بهترین بازیکنان این فصل فوتبال ایران قرار دارد. خرید تازه پدیده از لیگ یک، 8 بازی اول فصل هیچوقت در ترکیب اصلی تیمش قرار نداشت و از هفته نهم به ترکیب پدیده رسید. او با 5 پاس گل به صورت مشترک گل‌سازترین بازیکن لیگ برتر است و هر بازی با 1.7 پاس کلیدی، یکی از موقعیت‌سازترین بازیکنان لیگ برتر هم محسوب می‌شود. جالب اینجاست هفته هشتم که قاسمی‌نژاد به عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفت، اگر یک دقیقه دیرتر وارد زمین می‌شد به حد نصاب نمی‌رسید و اصلا در جدول بهترین‌های نیم فصل، قرار نمی‌گرفت!

22330

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام