ایده‌های خلاقانه برای تزیین گلدان سفالی


ایده‌های خلاقانه برای تزیین گلدان سفالی

هنرمندانه‌ترین شیوه تزیین گلدان‌ های سفالی رنگ آمیزی و کشیدن نقاشی روی آن است، همچنین شما میتوانید برای تزیین گلدان سفالی خود از نگین، مروارید، پارچه‌های رنگی، چسب رنگی، خمیر فیمو، کاشی و... استفاده کنید.

ستاره | سرویس خانه داری - تزیین گلدان سفالی یک از آن هنر‌هایی است که با جستجو‌های اینترنتی به راحتی می‌توانید در خانه انجام دهید و یک گلدان سفالی ساده و ارزان قیمت را به یک اکسسوری شیک و زیبا برای تغییر دکوراسیون و چیدمان منزل تبدیل کنید و یا آن را به دوستان و اطرافیانتان هدیه دهید. در این مقاله چند ایده ساده و خلاقانه برای تزیین گلدان سفالی را به شما آموزش می‌دهیم.


تزیین گلدان سفالی با مروارید و نگین

چسباندن مروارید و نگین روی ظروف به آن‌ها زیبایی خاصی را هدیه می‌دهد. با این ایده شما می‌توانید علاوه بر گلدان، ظروف سفالی دیگر را نیز تزیین کنید و از آن به عنوان ظروف سفره هفت سین یا ظروف سفره آرایی شب یلدا استفاده کنید. به این منظور ابتدا سطح گلدان را با دستمال به خوبی تمیز کنید. با استفاده از سیم چین به اندازه‌ای که می‌خواهید روی ظرف کار کنید، نگین‌های متری مرواریدی را ببرید و کنار بگذارید. مقدار کمی چسب بزنید و تکه تکه مروارید متری را بچسبانید و کم کم پیش بروید. هر تکه را در معرض نور و حرارت لامپ قرار بدهید تا چسب خشک شود.

ایده‌های خلاقانه برای تزیین گلدان سفالی
تزیین گلدان سفالی با رنگ اکریلیک

هنرمندانه‌ترین شیوه تزیین گلدان‌های سفالی رنگ آمیزی و کشیدن نقاشی روی آن است. این هنر از گذشته‌های دور روی ظروف سفالی انجام می‌شده است، شما نیز اگر در هنر نقاشی خبره هستید می‌توانید این بار روی گلدان‌های سفالی نقاشی دلخواه خود را طراحی کنید و بعد از خشک شدن روی سطح کار را با اسپری کیلر بپوشانید. اگر هم نقاشی بلد نیستید ولی از کار با رنگ لذت می‌برید می‌توانید با یک اسپری رنگ طلایی سطح گلدان خود را طلایی کنید. رنگ طلائی یکی از آن رنگ‌هایی است که می‌تواند ظاهر ساده گلدان شما را تبدیل به یک گلدان لوکس و شیک کند.

ایده‌های خلاقانه برای تزیین گلدان سفالی
تزیین گلدان سفالی با نوار چسب رنگی

با نوارچسب‌های رنگی می‌توانید بدون هیچ گونه مهارتی طرح‌های ساده یا عجیب و غریبی روی گلدان ایجاد کنید. امروزه انواع چسب رنگی در اندازه و شکل‌های مختلف در بازار وجود دارد که می‌تواند گلدان ساده شما را به یک هدیه زیبا برای دوستانتان تبدیل کند. شما می‌توانید برای این کار از کودکان دلبندتان نیز کمک بگیرید و اوقات خوشی را با هم سپری کنید.

ایده‌های خلاقانه برای تزیین گلدان سفالی

تزیین گلدان سفالی با کاشی رنگی

استفاده از کاشی‌های شکسته رنگی نیز از ایده‌های جالب برای تزیین گلدان سفالی است و به آن حالتی قدیمی می‌دهد. کار با کاشی‌های رنگی بسیار ساده و جالب است. کاشی‌های رنگی را می‌توانید از خرازی‌ها تهیه کرده و سپس در منزل آن را با قیچی مخصوص به تکه‌های کوچک تقسیم کنید. بهتر است تکه‌ها را در اندازه و شکل‌های مختلف جدا کنید تا اثری زیباتر به وجود آید.
برای چسباندن کاشی‌ها به گلدان به چسب موزائیک نیاز دارید. کاشی‌های شکسته را روی گلدان بچینید، بعد از چند ساعت که کاملا خشک شدند، فاصله بین سطوح کاشی‌ها را با چسب چوب یا ملات آماده بپوشانید.

ایده‌های خلاقانه برای تزیین گلدان سفالی
تزیین گلدان سفالی با پارچه و نمد

از دیگر روش‌هایی که می‌توانید برای تزیین ظروف سفالی استفاده کنید، استفاده از پارچه‌های رنگی است که در خانه اضافه آمده‌اند. انتخاب پارچه را براساس طرحی که دوست دارید پیاده کنید، انجام دهید.
اگر پارچه حریر استفاده می‌کنید، بهتر است ابتدا گلدان را با یک رنگ سفید رنگ آمیزی کنید تا پارچه روی آن جلوه بیشتری داشته باشد. می‌توانید از یک نوع پارچه برای کل گلدان استفاده کنید و یا طرح خاصی را در نظر گرفته ابتدا روی پارچه بکشید. سپس آن را دوربری کرده و روی گلدان بچسبانید. در هنگام چسباندن پارچه فرز باشید زیرا انواع چسب به سرعت خشک میشوند و برای چسباندن پارچه دچار دردسر می‌شوید.

ایده‌های خلاقانه برای تزیین گلدان سفالی

تزیین گلدان سفالی با خمیر رسی

یکی از روش‌های تزیین ظرف‌های سفالی استفاده از خمیر‌های پلیمر رسی رنگی با نام فیمو است که در هنر مجمسه سازی و جواهرسازی نیز از ان استفاده می‌شود. شما می‌توانید به راحتی این خمیر‌ها را در رنگ‌های دلخواه تهیه و براساس مدلی که می‌خواهید برای تزیین گلدانتان استفاده کنید. زمانی که طرح مدنظرتان را روی گلدان اجرا کرید، گلدان را داخل فر در دمای ۳۰۰ درجه فارنهایت برای مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا خمیر‌ها پخته شده و ثابت شوند.

ایده‌های خلاقانه برای تزیین گلدان سفالی
تزیین گلدان‌های سفالی خیلی ساده‌تر از آن است که فکرش را میکنید. شما هم اگر ایده خاصی برای تزیین ظروف دارید، از طریق بخش ارسال نظر با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی