مسائل ملی محور مشترک مجلس و دولت در تدوین بودجه 98 باشد


مسائل ملی محور مشترک مجلس و دولت در تدوین بودجه 98 باشد

تهران- ایرنا- سخنگوی جمعیت ایثارگران گفت: جهت‌گیری‌ها و محور مشترک دولت و مجلس برای تدوین بودجه در جهت تحقق مسایل ملی باشد و یکی از مهم‌ترین مشکلات در زمینه تولید در کشور مساله نقدینگی است که دولت موظف است با حمایت از تولیدکنندگان این مسائل را نیز مرتفع سازد.

«لطف‌الله فروزنده» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حذف نگاه بخشی، منطقه ای و حتی سازمانی که تا پیش از این مورد توجه بودجه نویسان بود، ضرورتی مهم در تدوین بودجه سال 98 است، گفت: معتقدم در شرایط وی‍ژه اقتصادی کشور و به تعبیری دیگر جنگ اقتصادی، جهت‌گیری بودجه به سمت منافع و مصالح ملی با تکیه اصلی بر کاهش هزینه‌های دولت باشد.
وی با اشاره به لزوم اولویت قرار دادن توجه به امکان افزایش صادرات در تصویب بودجه سال 98، گفت: یکی از مهم‌ترین فرصت‌هایی که در شرایط اقتصادی فعلی با آن مواجه هستیم امکان افزایش صادرات است که در این زمینه لازم است مقررات تسهیل‌کننده صادرات و مساله نقدینگی در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد.
سخنگوی جمعیت ایثارگران در ادامه با تاکید بر اینکه اگر ما راه عملی برای مشارکت مردم نداشته باشیم کاهش هزینه‌ها امکان پذیر نخواهد بود، خاطرنشان کرد: راه‌های مشارکت مردم هم از طریق پروژه‌هایی مثل پروژه‌های عمرانی است و در این راستا دولت باید بخش‌های زیادی از فعالیت‌هایش را به مردم واگذار کند که نتیجه‌ آن کاهش هزینه‌های جاری دولت خواهد شد.
فروزنده سپس به لزوم کارآمدی در بدنه اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: لازم است دولت بر کارآمدی بخش‌های مختلف فعالیت‌هایش تاکید کند و بهره‌وری بسیاری از بخش‌ها که در کشور ما پایین است را افزایش دهد.
وی در ادامه مدیریت سیاست‌های مالی و پولی توسط دولت را ضروری دانست و گفت:‌ برای مدیریت سیاست‌های مالی و پولی دولت نیز لازم است در جهت تثبیت قیمت‌های بازار تلاش کرد و همچنین ایجاد جذابیت سرمایه‌گذاری در کشور نیز یکی از محورهای مهم در اقتصاد سال آینده خواهد بود.
فروزنده همچنین بر اعتماد به بدنه کارشناسی اقتصادی کشور در شرایط کنونی تاکید کرد و افزود: در همین زمینه لازم است دولت از کارشناسان اقتصادی کشور و تمام ظرفیت‌ها در شرایط کنونی استفاده کرده و به بدنه کارشناسی اقتصادی کشور اعتماد شود تا تغییر شرایط اقتصادی امکان‌پذیر باشد.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی همه به این نتیجه رسیده‌ایم که دشمنان ما کمکی جهت بهبود شرایط نخواهند کرد و همچنین اروپا نیز قابل اعتماد نخواهد بود. بنابراین لازم است به تولید داخلی در چارچوب اقتصاد مقاومتی توجه کنیم و به این ترتیب می‌توان با کمک نخبگان و کارشناسان اقتصادی نقشه راه مناسبی برای بهبود شرایط ترسیم کرد.
فروزنده همچنین با اشاره به بخشی‌نگری در تصویب بودجه از آن به عنوان یکی از آسیب‌های مهم در این زمینه یاد کرد و گفت: متاسفانه برخی نمایندگان مجلس نگاه ملی به بودجه ندارند که در این شرایط این دیدگاه آسیب‌های بیشتری به اقتصاد کشور وارد خواهد کرد.
وی تاکید کرد: نمایندگان باید از نگاه انتخاباتی خود صرف نظر کنند و نگاه ملی داشته‌ باشند و به طور کلی نیز برای حل این مشکلات لازم است تمامی نهادهای کشور یک عزم ملی برای رفع مشکلات داشته باشند و با وحدت برای منافع ملی و مسائل کلان جامعه تلاش کنند نگاه ملی بر بودجه حاکم شود.
سیام**3202**1535

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس